Οδηγούμε τη Lotus Emeya με τους 600 ίππους
Αν το SUV Eletre ήταν η προθέρμανση για τον γενναίο νέο -και αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο– κόσμο προς τον οποίο κατευθύνεται η Lotus, η πολύ πιο εστιασμένη και σπορ Emeya, είναι σε μεγάλο βαθμό η κορυφαία επίδοση. Βασισμένη χωρίς ντροπή στα υποστυλώματα του αδελφού SUV, αλλά προσθέτοντας μια επιπλέον δόση στυλ, ένα πολύ πιο κομψό πεντάθυρο κουπέ αμάξωμα και μια πιο οξεία γκάμα δυναμικής, η Lotus Emeya είναι ένας αξιόλογος αντίπαλος για την Porsche Taycan.
Στην έκδοση S κοστίζει 101.950 λίρες Αγγλίας (περίπου 120.000 ευρώ) και αποδίδει 600 ίππους και 710 Nm ροπής χάρη σε μια μπαταρία 112 kWh που τροφοδοτεί ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων 225 kW. Αυτό σημαίνει ότι η τιμή της ανταγωνίζεται αυτήν της Taycan 4S, αλλά προσφέρει επιδόσεις που δεν απέχουν πολύ από την Turbo.
Αν θέλετε την πλήρη… διαστημική εμπειρία από την Emeya, υπάρχει πάντα η έκδοση R (των 153.450 ευρώ), η οποία αποδίδει 918 ίππους και 985 Nm, που μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα, κοντράροντας σχεδόν οποιοδήποτε αυτοκίνητο το οποίο θέλετε να αντιμετωπίσετε στην ευθεία.
Η τεχνολογία της Emeya είναι στην αιχμή του δόρατος όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής, με μια αρχιτεκτονική 800V ικανή να φορτίσει το αυτοκίνητο από 10-80% με ισχύ 350 kW DC σε μόλις 18 λεπτά, όπως αναφέρει η Lotus. Ένας φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW χρειάζεται 5,5 ώρες για να γεμίσει την μπαταρία στο 100%, παρέχοντας συνδυασμένη αυτονομία WLTP 610 χλμ., μία τιμή που ένα νούμερο που επεκτείνεται σε 657 χλμ. κατά την οδήγηση στην πόλη.
Το σύστημα πλοήγησης έχει επίσης σχεδιαστεί έτσι ώστε το αυτοκίνητο να γνωρίζει ακριβώς πού βρίσκονται τα καταλληλότερα σημεία φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής σας, επιτρέποντας να φτάσετε στον προορισμό σας πιο αποτελεσματικά.
Το σύστημα προετοιμάζει εκ των προτέρων την μπαταρία ώστε να είναι σε θέση να δεχτεί τη σωστή ποσότητα ενέργειας από οποιοδήποτε σημείο φόρτισης προς το οποίο κατευθύνεστε, γεγονός που μειώνει περαιτέρω τους πιθανούς χρόνους αναμονής και καθιστά την οδήγηση της Emeya πιο εύκολη και απλή, ειδικά σε μεγαλύτερα διηπειρωτικά ταξίδια. Το άγχος της αυτονομίας -τουλάχιστον στην κεντρική Ευρώπη, όπου το δίκτυο φόρτισης είναι στο καλύτερό του επίπεδο- απλά δεν υπάρχει.
Στο εσωτερικό και το εξωτερικό υπάρχουν μερικές εξαιρετικές σχεδιαστικές πινελιές, πολλές από τις οποίες βοηθούν στην ανύψωση της Emeya σε ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο όσον αφορά την αντιληπτή ποιότητα κατασκευής. Φαίνεται και αισθάνεται σαν ένα γνήσιο προϊόν πολυτελείας στο εσωτερικό, με εξαιρετικά καθίσματα, υφάσματα υψηλής ποιότητας, ένα στερεοφωνικό σύστημα Kef υψηλών προδιαγραφών, μια λαμπρή νέα κεντρική οθόνη αφής και αρκετούς αναλογικούς διακόπτες για να μείνουν ευχαριστημένοι οι πιο παραδοσιακοί.
Lotus Emeya 2024 10
Η οθόνη αφής έχει διαστάσεις 15,1 ιντσών και διαθέτει οθόνη OLED που είναι πιο διαισθητική στη χρήση από τις περισσότερες. Από την άλλη πλευρά, οι προαιρετικοί καθρέπτες με κάμερα δεν είναι τόσο επιδέξιοι. Ποτέ δεν τους συνηθίσαμε αρκετά, αν και προφανώς εξοικονομούν 118 χιλιοστά από το συνολικό πλάτος σε σύγκριση με τη βασική διάταξη.
Υπάρχουν πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης για να επιλέξετε: Range, Tour, Sport, Individual και Track. Η πρόσβαση σε αυτές γίνεται μέσω του paddle στη δεξιά πλευρά πίσω από το τιμόνι, και μεταβάλλουν την αίσθηση του γκαζιού, του τιμονιού και των αμορτισέρ εν κινήσει. Το αριστερό paddle αυξάνει ή μειώνει την ισχύ του συστήματος αναγεννητικής πέδησης.
Lotus Emeya 2024 7Lotus Emeya 2024 16Lotus Emeya 2024 4
Lotus Emeya 2024 5Lotus Emeya 2024 6
Όλα αυτά μοιάζουν λίγο παράξενα στην αρχή, αλλάζοντας μεταξύ των λειτουργιών οδήγησης και πέδησης με αυτό που αρχικά νομίζεις ότι είναι paddles αλλαγής ταχυτήτων. Όμως, όπως και με μεγάλο μέρος της τεχνολογίας που φέρει η Emeya, το συνηθίζεις γρήγορα και μαθαίνεις να χρησιμοποιείς τα paddles για να αλλάζεις προγράμματα περισσότερο από ό,τι θα έκανες σε άλλες περιπτώσεις.
Οδηγήσαμε εκτενώς και τις δύο εκδόσεις επί δύο ημέρες στη Γερμανία και την Αυστρία, και παρότι το μοντέλο R εντυπωσίασε εξαρχής, με την ατελείωτη επιτάχυνση και την «ενεργή» ανάρτηση αντιολίσθησης, θεωρήσαμε ότι η S ήταν συνολικά το πιο γλυκό από τα δύο αυτοκίνητα, και όχι μόνο επειδή κοστίζει πολύ λιγότερο.
Απλά προτιμήσαμε την S επειδή η οδήγηση και ο χειρισμός της ήταν πιο φυσικοί -πιο Lotus, αν θέλετε- δίπλα στην πιο αιχμηρή και επιθετική αίσθηση της R. Η S δεν είναι τόσο βομβαρδιστική όσο η ναυαρχίδα όταν αναπτύσσεις πλήρη ισχύ, και δεν έχει τον παράγοντα «πού πήγε το πρόσωπό μου;» της ακριβότερης έκδοσης σε ευθεία.
Αλλά από τις περισσότερες άλλες απόψεις μας έδωσε πιο ρευστή και καλύτερα ισορροπημένη αίσθηση από την R, με πιο αναλογικές αντιδράσεις από το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα (ατσάλινα και όχι από άνθρακα σε αντίθεση με αυτά της R) και πιο ήρεμη αίσθηση ισορροπίας στην απόδοση της ισχύος. Από τα δύο αυτοκίνητα η S είναι αυτή που έχει τις αξιώσεις να ανταγωνιστεί την Porsche Taycan πιο πειστικά, για την καθαρή απόλαυση της οδήγησης.
Σε κάθε περίπτωση, η S εξακολουθεί να είναι πολύ, πολύ γρήγορη, ακόμη και αν δεν διαθέτει τα ξεκάθαρα κόλπα που μπορεί να κάνει η R σε οποιαδήποτε ταχύτητα από τα 240 χλμ./ώρα. Μέχρι να εξαντληθεί η αυτονομία της R, κάτι που συμβαίνει πολύ πιο γρήγορα από ό,τι στην S, επειδή είναι πολύ πιο δύσκολο να αντισταθείς στον πειρασμό να χρησιμοποιήσεις (και να καταχραστείς) την ενέργειά της. Η αυτονομία της κατά WLTP είναι 164 χλμ. μικρότερη από την S, γεγονός διόλου αμελητέο.
Σε άλλα σημεία, οι χώροι στο εσωτερικό της Emeya είναι εξαιρετικοί, με άπλετο χώρο για τα πόδια στο πίσω μέρος (το αυτοκίνητο έχει μήκος 5,13 μέτρα, μην ξεχνάτε) και πολύ περισσότερο χώρο για το κεφάλι απ’ ό,τι θα περιμένατε, δεδομένου ότι η γραμμή οροφής είναι πολύ χαμηλότερη.