Υπάρχουν κράτη τα οποία φημίζονται για τους αθλητές τους. Πολλοί από τους κορυφαίους ποδοσφαιριστές είναι Βραζιλιάνοι, ενώ αρκετοί εξαιρετικοί μπασκετμπολίστες προέρχονται από την Αμερική. Κατά πάσα πιθανότητα, αυτό έχει να κάνει με τα βιώματα των ανθρώπων σε αυτά τα μέρη.

Όταν λοιπόν γνωρίζουμε πως στην Φιλανδία οι δύσκολες καιρικές συνθήκες και οι ολισθηροί δρόμοι διαμορφώνουν οδηγούς οι οποίοι είναι πολύ καλοί στον έλεγχο του αυτοκινήτου, τότε είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί οι Φιλανδοί βρίσκονται σχεδόν σε κάθε μηχανοκίνητο σπορ.

Από τον Mika Hakkinen και τον Kimi Raikkonen στην Formula 1 μέχρι τον Ari Vatanen, τους Harry και Kalle Rovanpera στο WRC, πολλοί Φινλανδοί έχουν επιτύχει στα κορυφαία στάδια της αγωνιστικής τους καριέρας. Παράλληλα, νέα και ταλαντούχα παιδιά προετοιμάζονται ώστε να παλέψουν και αυτά στις πίστες και τα stages του κόσμου.



Μία τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του Sami Pajari. Ο Pajari γεννήθηκε την 1η Δεκεμβρίου του 2001, στην Φινλανδία. Η ιστορία του στα ράλλυ ξεκίνησε το 2019, από το Ράλλυ Φινλανδίας στο Junior WRC. Το αυτοκίνητό του ήταν ένα Ford Fiesta. «Ήμουν μόλις 17 χρονών εκείνη τη περίοδο και κέρδισα στην κατηγορία μου! Οπότε νομίζω ότι σκέφτηκαν πως πιθανώς να έχω και λίγο ταλέντο», σχολίασε αργότερα χαριτολογώντας ο Pajari, αναφορικά με την επιτυχία του.


Το 2021, όταν ήταν μόλις 19 χρονών, ο Pajari έγινε ο νεότερος οδηγός που κατάφερε να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής στο Junior WRC. Η μάχη για το πρωτάθλημα κρίθηκε στο Ράλλυ Ισπανίας, όπου με το Ford Fiesta του κατάφερε να αντιμετωπίσει τόσο τον Jon Armstrong όσο και τον Martins Sesks, οι οποίοι διεκδικούσαν και αυτοί τον τίτλο εκείνη την περίοδο. Επόμενος σταθμός για το 2022: Το WRC3 και το WRC2.


Εκεί ο Pajari άρχισε να δείχνει τις –πολλές- ικανότητές του στο ράλλυ. Οι επιδόσεις του είναι αρκετά εντυπωσιακές και έχει καταφέρει να κερδίσει τόσο το ράλλυ του Μόντε Κάρλο όσο και το ράλλυ της Πορτογαλίας. Τερμάτισε συνολικά 2ος στο WRC3 οδηγώντας το Ford Fiesta Rally 3. Παράλληλα συμμετείχε και στο WRC2 της ίδιας χρονιάς, με το Skoda Fabia Rally2 Evo, με το οποίο τερμάτισε συνολικά στη 13η θέση με 30 πόντους.

Το 2023 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τον Pajari, ο οποίος, χρησιμοποιώντας το Skoda Fabia RS Rally2 κατάφερε να κερδίσει στο Ράλλυ Φινλανδίας – στην κατηγορία του πάντα. Οι επιδόσεις του τράβηξαν την προσοχή της Toyota Gazoo Racing World Rally Team, η οποία τον προσέλαβε στην αρχή της σεζόν του 2024 για να αγωνιστεί στο WRC 2 με το Toyota GR Yaris Rally2. Ο Pajari δοκίμασε το GR Yaris Rally2 στη Γαλλία. Πρόσθεσε μάλιστα: «Ενώ η Toyota έχει κατασκευάσει αυτοκίνητα που έχουν κυνηγήσει νίκες στο παρελθόν, πιστεύω επίσης στο όραμα της εταιρείας για το μέλλον».

Από ό,τι φαίνεται, το ίδιο πιστεύει και η Toyota για τον ίδιο. Γι’ αυτό άλλωστε του έδωσε την ευκαιρία να κάνει το ντεμπούτο του στη μεγάλη κατηγορία Rally1, στο Ράλλυ Φινλανδίας 2024. Και ο “μικρός” εντυπωσίασε, κερδίζοντας μία ειδική διαδρομή και τερματίζοντας τον αγώνα στην 4η θέση της γενικής κατάταξης! Δεν είναι τυχαίο που οι Ιάπωνες βλέπουν τον Φινλανδό ως έναν από τις επιλογές τους για το πρωτάθλημα του 2025.

Θα είναι άραγε ο Sami Pajari ο επόμενος πρωταθλητής του WRC; Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πέσουμε σε παγίδα και να πούμε πως θα είναι σπουδαίος απλά και μόνο επειδή είναι Φινλανδός. Σίγουρα όμως έχει δείξει ψήγματα ενός σπουδαίου οδηγού. Μόνο ο χρόνος θα δείξει.