Για αυτούς που δεν τους αρέσουν οι καμπίνες των σύγχρονων αυτοκινήτων που αποκτούν ολοένα και περισσότερες οθόνες, τα καλά νέα είναι το μέλλον δεν βρίσκεται στην προσθήκη ακόμη περισσότερων οθονών.

Ίσως μάλιστα εξαλειφθούν πλήρως, καθώς στο μέλλον, το παρμπρίζ θα είναι η «οθόνη» που θα χρησιμοποιείται για την απεικόνιση των πληροφοριών. Σχεδόν κάθε μάρκα εργάζεται σκληρά για να στριμώξει όσο το δυνατόν περισσότερες οθόνες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Όλα αυτά στο όνομα του περιεχομένου.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού της Nissan, Alfonso Albaisa, στο Motor Authority: «Οι άνθρωποι απαιτούν περιεχόμενο και η οθόνη είναι το μόνο παράθυρο». Ωστόσο, όλα αυτά θα αλλάξουν στο μέλλον, καθώς σύμφωνα με τον Albaisa, «το παρμπρίζ θα είναι η οθόνη σας. Αυτό που θα αλλάξει, είναι ότι δεν θα χρειάζονται οθόνες».

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα βρουν τρόπο να τοποθετήσουν τη διαφανή οθόνη που αποτελείται από ένα λεπτό πάνελ LED μέσα στο γυαλί του παρμπρίζ. Προφανώς, ο οδηγός θα εξακολουθεί να μπορεί να βλέπει μέσα από το παρμπρίζ, και όλοι θα μπορούν να έχουν το δικό τους περιεχόμενο.

Σύμφωνα με τον Albaisa, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προσπαθήσει να ανταγωνιστούν τις πλατφόρμες συνδεδεμένων υπηρεσιών της Apple και της Google, καθώς και την παροχή περιεχομένου που παρέχεται από το λογισμικό infotainment του αυτοκινήτου.

Η επιθυμία να δημιουργήσουν τις δικές τους διεπαφές υπάρχει, αλλά ήρθε η ώρα να αποδεχτούν απλώς την πραγματικότητα: «Δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε», δήλωσε ο Albaisa. Η Apple, η Google και άλλες πλατφόρμες μπορούν να προσφέρουν στους καταναλωτές μια εμπειρία που δεν μπορούν να αναπαράγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Apple διερεύνησε την πιθανότητα δημιουργίας ενός παρμπρίζ επαυξημένης πραγματικότητας, πριν ακυρώσει το εγχείρημα για το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο. Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, παρουσίασε το 2011 το concept «Window To The World», η οποία προμήνυε τα παρμπρίζ του μέλλοντος.

Το concept της Mercedes-Benz Concept CLA Class και το Volkswagen ID.GTI Concept παρουσίασαν παρμπρίζ με επαυξημένη πραγματικότητα πέρυσι. Με την τρέχουσα τεχνολογία, βρισκόμαστε σε μια ενδιάμεση φάση, όπου η οθόνη εξακολουθεί να είναι ένα αναγκαίο κακό.

Ο Albaisa προβλέπει ότι θα περάσει περίπου μια δεκαετία μέχρι οι οθόνες να εξαφανιστούν από το ταμπλό και τα πάντα να προβάλλονται απλώς στο παρμπρίζ. Μια πρόκληση είναι και η φωτεινότητα. Ωστόσο, τα δύο μεγαλύτερα εμπόδια αυτή τη στιγμή είναι το κόστος και η ασφάλεια.

Το παρμπρίζ είναι ένα δομικό κομμάτι των σημερινών αυτοκινήτων και μια ενσωματωμένη οθόνη θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να περάσει όλα τα σημερινά πρότυπα συγκρούσεων και ασφάλειας. Ωστόσο, έχει ήδη παρουσιαστεί διαφανής τεχνολογία οθόνης που θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε παρμπρίζ.

Ο Albaisa σημείωσε ότι οι σχεδιαστές και οι μηχανολόγοι της αυτοκινητοβιομηχανίας παρακολουθούν από κοντά την εξέλιξη της τεχνολογίας. Η μεγαλύτερη πρόκληση με τις σημερινές οθόνες είναι ο τρόπος ενσωμάτωσής τους. Σύμφωνα με τον Albaisa, αυτό το πρόβλημα θα ξεπεραστεί στο εγγύς μέλλον.