Αυτό είναι το ανανεωμένο Volvo XC90
Η Volvo αποκάλυψε το ανανεωμένο XC90, το μεγάλο SUV το οποίο θα πλαισιώσει το αμιγώς ηλεκτρικό EX90 ως τα κορυφαία μοντέλα της μάρκας.
Το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε σε προγραμματισμένη εκδήλωση της Volvo και, σύμφωνα με την εταιρεία, έχει αλλαγές οι οποίες το κάνουν «καλύτερο από ποτέ».
Παρότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το XC90 2ης γενιάς, το 7θέσιο αμάξωμα έχει δεχθεί ορισμένες αλλαγές, οι οποίες το εναρμονίζουν σχεδιαστικά τόσο με το EX90 όσο και με την υπόλοιπη σύγχρονη γκάμα της Volvo.
Το μπροστινό μέρος έχει επανασχεδιαστεί, με μια νέα μάσκα η οποία διαθέτει 26 διαγώνιες γρίλιες (16 στην αριστερή πλευρά και 10 στην δεξιά), οι οποίες τέμνονται κάθετα μεταξύ τους και φαίνονται σαν στρώσεις που καλύπτουν η μία την άλλη. Στο κέντρο δεσπόζει φυσικά το λογότυπο της Volvo.
Τα φωτιστικά σώματα εμπρός είναι καινούργια και πιο σμιλευμένα, με σχήμα που παραπέμπει στο «Σφυρί του Θορ». Το καπό έχει επίσης αλλαγές, ενώ και τα πίσω LED φώτα έχουν δεχθεί παρεμβάσεις. Νέοι είναι και οι τροχοί αλουμινίου.
Στο εσωτερικό υπάρχουν περισσότερες αλλαγές. Το ταμπλό ενσωματώνει μια νέα οθόνη 11,2 ιντσών, η οποία έχει βελτιωμένη ποιότητα εικόνας, καθώς και ένα ανανεωμένο λογισμικό – το ίδιο που υπάρχει και στο ΕΧ90 – για μεγαλύτερη ευκολία στον χειρισμό.
Η Volvo λέει πως με τις τροποποιήσεις αυτές χρειάζονται λιγότερα πατήματα στην οθόνη για να πραγματοποιηθούν λειτουργίες όπως η αλλαγή μουσικής. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα, στην οθόνη εμφανίζεται εικονίδιο επιλογής καμερών, βελτιώνοντας έτσι την ορατότητα για πιο εύκολους ελιγμούς.
Το τούνελ μετάδοσης έχει δεχθεί μικροτροποποιήσεις που βελτιώνουν την πρόσβαση των επιβατών στη δεύτερη και την τρίτη σειρά καθισμάτων, ενώ η καμπίνα έχει επενδύσεις από οικολογικά υλικά.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου XC90 υπάρχει ρυθμιζόμενη αερανάρτηση, με διπλά ψαλίδια εμπρός, η οποία παρακολουθεί συνεχώς το δρόμο, τις συνθήκες οδήγησης και τις εντολές του οδηγού, λαμβάνοντας δεδεομένα 500 φορές το δευτερόλεπτο. Ως αποτέλεσμα, η άνεση και η ασφάλεια βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα, σύμφωνα πάντα με την Volvo.
Volvo XC90 2025 (4)
Κάτω από το καπό βρίσκονται αποκλειστικά υβριδικοί κινητήρες. Η βασική έκδοση B5 διαθέτει τετρακύλινδρο μοτέρ με ήπια υβριδική τροφοδότηση με απόδοση 250 ίππους και 360 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 7,7 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωση υπολογίζεται στα 8,5 λίτρα/100 χλμ.
Πιο πάνω στη γκάμα βρίσκεται η επίσης τετρακύλινδρη έκδοση B6, η οποία αξιοποιεί τον ίδιο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης, αλλά συνδυάζει ηλεκτρική υπερτροφοδότηση και σύστημα mild hybrid. Η ιπποδύναμη φτάνει εδώ τους 300 ίππους και η ροπή τα 420 Nm, με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 6,7 δευτερόλεπτα και την κατανάλωση να υπολογίζεται στα 8,9 λίτρα/100 χλμ.
New Volvo XC90 Interiors
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Τ8, η οποία είναι plug-in υβριδική. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 310 ίππων και 400 Nm ροπής λειτουργεί μαζί με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 145 ίππων και 309 Νm ροπής. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία υπολογίζεται στα 71 χιλιόμετρα και η μπαταρία των 18,8 kWh (net. 14,7 kWh) φορτίζει από το 0 στο 100% σε 3 ώρες, σε οικιακή πρίζα. Το 0-100 διαρκεί 5,4 δευτερόλεπτα και η μέση κατανάλωση καυσίμου υπολογίζεται σε 1,2 λίτρα/100 χλμ.
Οι παραγγελίες για το νέο Volvo XC90 έχουν ήδη αρχίσει για την ευρωπαϊκή αγορά. Η παραγωγή θα αρχίσει στα τέλη του 2024, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται να έρθει μέσα στο 2025.
Το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε σε προγραμματισμένη εκδήλωση της Volvo και, σύμφωνα με την εταιρεία, έχει αλλαγές οι οποίες το κάνουν «καλύτερο από ποτέ».
Παρότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το XC90 2ης γενιάς, το 7θέσιο αμάξωμα έχει δεχθεί ορισμένες αλλαγές, οι οποίες το εναρμονίζουν σχεδιαστικά τόσο με το EX90 όσο και με την υπόλοιπη σύγχρονη γκάμα της Volvo.
Το μπροστινό μέρος έχει επανασχεδιαστεί, με μια νέα μάσκα η οποία διαθέτει 26 διαγώνιες γρίλιες (16 στην αριστερή πλευρά και 10 στην δεξιά), οι οποίες τέμνονται κάθετα μεταξύ τους και φαίνονται σαν στρώσεις που καλύπτουν η μία την άλλη. Στο κέντρο δεσπόζει φυσικά το λογότυπο της Volvo.
Τα φωτιστικά σώματα εμπρός είναι καινούργια και πιο σμιλευμένα, με σχήμα που παραπέμπει στο «Σφυρί του Θορ». Το καπό έχει επίσης αλλαγές, ενώ και τα πίσω LED φώτα έχουν δεχθεί παρεμβάσεις. Νέοι είναι και οι τροχοί αλουμινίου.
Στο εσωτερικό υπάρχουν περισσότερες αλλαγές. Το ταμπλό ενσωματώνει μια νέα οθόνη 11,2 ιντσών, η οποία έχει βελτιωμένη ποιότητα εικόνας, καθώς και ένα ανανεωμένο λογισμικό – το ίδιο που υπάρχει και στο ΕΧ90 – για μεγαλύτερη ευκολία στον χειρισμό.
Η Volvo λέει πως με τις τροποποιήσεις αυτές χρειάζονται λιγότερα πατήματα στην οθόνη για να πραγματοποιηθούν λειτουργίες όπως η αλλαγή μουσικής. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα, στην οθόνη εμφανίζεται εικονίδιο επιλογής καμερών, βελτιώνοντας έτσι την ορατότητα για πιο εύκολους ελιγμούς.
Το τούνελ μετάδοσης έχει δεχθεί μικροτροποποιήσεις που βελτιώνουν την πρόσβαση των επιβατών στη δεύτερη και την τρίτη σειρά καθισμάτων, ενώ η καμπίνα έχει επενδύσεις από οικολογικά υλικά.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου XC90 υπάρχει ρυθμιζόμενη αερανάρτηση, με διπλά ψαλίδια εμπρός, η οποία παρακολουθεί συνεχώς το δρόμο, τις συνθήκες οδήγησης και τις εντολές του οδηγού, λαμβάνοντας δεδεομένα 500 φορές το δευτερόλεπτο. Ως αποτέλεσμα, η άνεση και η ασφάλεια βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα, σύμφωνα πάντα με την Volvo.
Volvo XC90 2025 (4)
Κάτω από το καπό βρίσκονται αποκλειστικά υβριδικοί κινητήρες. Η βασική έκδοση B5 διαθέτει τετρακύλινδρο μοτέρ με ήπια υβριδική τροφοδότηση με απόδοση 250 ίππους και 360 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 7,7 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωση υπολογίζεται στα 8,5 λίτρα/100 χλμ.
Πιο πάνω στη γκάμα βρίσκεται η επίσης τετρακύλινδρη έκδοση B6, η οποία αξιοποιεί τον ίδιο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης, αλλά συνδυάζει ηλεκτρική υπερτροφοδότηση και σύστημα mild hybrid. Η ιπποδύναμη φτάνει εδώ τους 300 ίππους και η ροπή τα 420 Nm, με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 6,7 δευτερόλεπτα και την κατανάλωση να υπολογίζεται στα 8,9 λίτρα/100 χλμ.
New Volvo XC90 Interiors
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Τ8, η οποία είναι plug-in υβριδική. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 310 ίππων και 400 Nm ροπής λειτουργεί μαζί με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 145 ίππων και 309 Νm ροπής. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία υπολογίζεται στα 71 χιλιόμετρα και η μπαταρία των 18,8 kWh (net. 14,7 kWh) φορτίζει από το 0 στο 100% σε 3 ώρες, σε οικιακή πρίζα. Το 0-100 διαρκεί 5,4 δευτερόλεπτα και η μέση κατανάλωση καυσίμου υπολογίζεται σε 1,2 λίτρα/100 χλμ.
Οι παραγγελίες για το νέο Volvo XC90 έχουν ήδη αρχίσει για την ευρωπαϊκή αγορά. Η παραγωγή θα αρχίσει στα τέλη του 2024, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται να έρθει μέσα στο 2025.