Οι σπορ γραμμές του Renault 17, το οποίο κυκλοφόρησε 50 χρόνια πριν, επιστρέφουν στην επικαιρότητα μέσα από το πρωτότυπο «17 electric restomod».

Ουκ ολίγες φορές έχουμε δει τις εταιρείες αυτοκινήτων να ανατρέχουν στο παρελθόν τους προκειμένου να αντλήσουν έμπνευση για νέα μοντέλα. Η Renault το έκανε σχετικά πρόσφατα, με το νέο 5, ενώ φαίνεται πως θα κάνει το ίδιο και με το 4.

Αυτή τη φορά όμως, η γαλλική εταιρεία γύρισε στις coupe ρίζες της, παρουσιάζοντας το «Renault 17 electric restomod».

Το στιλάτο δίπορτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον Γάλλο σχεδιαστή Ora Ito, o οποίος ανανέωσε τον αρχικό σχεδιασμό του Renault 17, φέρνοντάς τον στο σήμερα.

Ο Ito δήλωσε σχετικά με τη δημιουργία του: «Ήθελα να δώσω στο Renault 17 μια νέα πνοή, αναδεικνύοντας τη σχεδίασή του και δίνοντάς του ταυτόχρονα μια πιο σύγχρονη εμφάνιση όσον αφορά τη ροή, τη δυναμική και τον ορθολογισμό μέσα από τη δική μου προσέγγιση στο σχεδιασμό και τη δική μου υπογραφή: την απλότητα. Ήθελα να απλοποιήσω τις πιο σύνθετες πτυχές». 

Όσοι γνωρίζουν το 17 που κυκλοφόρησε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 θα αναγνωρίσουν αμέσως τις γραμμές του στο πρωτότυπο. Όμως τα φτερά είναι πιο φουσκωμένα, καθώς το αμάξωμα είναι κατά 17 εκατοστά πιο φαρδύ σε σχέση με το αρχικό μοντέλο, για καλύτερο πάτημα και αίσθηση στον δρόμο.

 Οι νέοι τροχοί αποπνέουν έναν αέρα φινέτσας, ενώ οι περσίδες στην πίσω κολόνα καθώς και τα τέσσερα ορθογώνια φωτιστικά σώματα στο μπροστινό μέρος παραπέμπουν σε σχεδιαστικά στοιχεία που υπήρχαν και στο πρώτο Renault 17. Η καφέ απόχρωση του πρωτότυπου ονομάζεται Galactic Brown και έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Περνώντας στο εσωτερικό, η καμπίνα χρησιμοποιεί υφάσματα σε γήινους τόνους, ενώ τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα στο ίδιο σχήμα όπως και τα αυθεντικά της δεκαετίας του ’70. Οθόνες έχουν ενσωματωθεί στον πίνακα οργάνων και στο κέντρο του ταμπλό, ενώ το τιμόνι είναι ελαφρώς τετραγωνισμένο, ακολουθώντας για άλλη μια φορά την αισθητική μιας άλλης εποχής.

Ενώ όμως το εσωτερικό είναι ξεκάθαρα «70s», το κινητήριο σύνολο είναι ξεκάθαρα βγαλμένο από το 2024. Ο βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων που κινούσε τους μπροστινούς τροχούς αντικαταστάθηκε από έναν ηλεκτροκινητήρα 274 ίππων ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς. Με το σασί εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το αυτοκίνητο ζυγίζει περί τους 1,4 τόνους.

Το ηλεκτρικό Renault 17 θα εμφανιστεί σε διάφορες εκδηλώσεις τις επόμενες εβδομάδες, συμπεριλαμβανομένης της Έκθεσης Αυτοκινήτου 2024 στο Παρίσι τον Οκτώβριο, όπου θα αποκαλυφθεί και το ολοκαίνουργιο Renault 4. Παρά ωστόσο την επίσημη παρουσίασή του, η Renault δεν σκοπεύει να βάλει το 17 στην παραγωγή.