5 υβριδικά οικογενειακά SUV που δοκιμάσαμε πρόσφατα
Η κατηγορία των οικογενειακών SUV είναι μια από τις πιο ανταγωνιστικές στον χώρο της αυτοκίνησης, όχι μόνο επειδή είναι δημοφιλής στο αγοραστικό κοινό, αλλά επειδή αυτό το αγοραστικό κοινό έχει υψηλές απαιτήσεις.
Ένα οικογενειακό SUV πρέπει να έχει χώρους για όλη την οικογένεια, να είναι οικονομικό στην αγορά, στην χρήση και την συντήρηση, να είναι ασφαλές και – ιδανικά – να έχει και τεχνολογίες που θα εξυπηρετούν τους επιβάτες.
Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα από τα 5 υβριδικά οικογενειακά SUV που δοκιμάσαμε το τελευταίο διάστημα, την άποψή μας για αυτά, καθώς και σχετικά links με περισσότερες πληροφορίες.
Ford Kuga Active X 2.5L FHEV 183PS AWD Auto
Οπτικά, το εμπρός μέρος του νέου Ford Kuga FHEV είναι τώρα ακόμα πιο μυώδες και επιβλητικό με τα νέα φωτιστικά σώματα και την χαρακτηριστική μπάρα LED που εκτείνεται σε όλο το πλάτος να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο δυναμικός εσωτερικός σχεδιασμός του νέου Kuga FHEV δείχνει την κλάση του με εμφανή τα premium στοιχεία τόσο αισθητικά όσο και ποιοτικά.
ford SUV
Το ευέλικτο πίσω κάθισμα μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω για να ταιριάζει στις ανάγκες όλων, αυξάνοντας ή μειώνοντας τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών κατά 67 λίτρα. Αν οι απαιτήσεις αυξηθούν, με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, το νέο Kuga FHEV προσφέρει έναν εντυπωσιακό χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 1.517λίτρων (536 λίτρα σε 5θέσια διάταξη).
Ford Kuga ST-Line
Το 2,5λιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ των που κρύβει στα σωθικά του λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και συνυπάρχει με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 125 ίππων που εισπράττει ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,1 kWh. Μια ικανή απόδοση για να του δώσουν την δυνατότητα της αμιγούς ηλεκτρικής μετακίνησης σε ποσοστό έως και 64% σύμφωνα με την Ford. Η συνδυαστική λειτουργία βενζινοκινητήρα των 2.488 κ.εκ. με εκείνη του ηλεκτροκινητήρα προσφέρει 183 ίππους, απόδοση ικανή για καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα.) παρά τα σχεδόν 1.800 κιλά του.
Δείτε περισσότερα για το Ford Kuga Active X 2.5L FHEV 183PS AWD Auto
Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158PS X-Tronic
To νέο Nissan Qashqai ξεχωρίζει κυρίως από το εμπρός του μέρος και τη νέα, μεγαλύτερη και πιο επιβλητική μάσκα. Αποτελείται από δεκάδες γυαλιστερά, τρισδιάστατα στοιχεία τα οποία, σύμφωνα με τη Nissan, είναι εμπνευσμένα από αρχαίες ιαπωνικές πανοπλίες. Οι χώροι επιβατών παραμένουν μεγάλοι. Δύο επιβάτες ύψους 1,85 μ. κάθονται με άνεση πίσω από οδηγό και συνοδηγό αντίστοιχου αναστήματος, ενώ στην ανάγκη θα βολευτεί κι ένας ακόμη στη μέση του πίσω καθίσματος. Στα θετικά και οι πίσω πόρτες που ανοίγουν διάπλατα διευκολύοντας την είσοδο / έξοδο.
Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης μεγάλος με χωρητικότητα 504 λίτρων που μπορεί να αυξηθεί στα 1.447 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 158PS X Tronic 2024 07 test (23)
Το υβριδικό σύστημα αποθηκεύει ενέργεια σε μια μικρή μπαταρία, η οποία στις επιταχύνσεις βοηθά το έργο του βενζινοκινητήρα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, έτσι ώστε να συμβάλλει τόσο στις καλύτερες επιδόσεις όσο και στη μείωση της κατανάλωσης. Στην πράξη, βυθίζοντας το γκάζι στη μοκέτα νιώθεις την αρχική ώθηση του ηλεκτρικού μοτέρ και στη συνέχεια την δύναμη του βενζινοκινητήρα, την οποία διαχειρίζεται άριστα το αυτόματο κιβώτιο κρατώντας το θόρυβο σε πολύ χαμηλά για CVT επίπεδα. Το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,2’’ και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα, νούμερα εξαιρετικά για ένα μεσαίο οικογενειακό SUV.
Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 158PS X Tronic 2024 07 test (12)
Δείτε περισσότερα για το Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158PS X-Tronic
Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 PS
Όπως και ο προκάτοχός του, το νέο 3008 ξεφεύγει από την κλασική σχεδιαστική λογική των SUV. Πάει ωστόσο ένα βήμα παραπέρα, υιοθετώντας μια fastback σιλουέτα με μεγάλη κλίση της οροφής και του τζαμιού στο πίσω μέρος. Στην premium αύρα του εσωτερικού συμβάλλουν οι ποιοτικές επενδύσεις (με ύφασμα ακόμη και στο ταμπλό), ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με 8 αποχρώσεις και ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός, τόσο στη βασική έκδοση Allure όσο και στην κορυφαία GT.
Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 Test 2024 (19)
Στα πλεονεκτήματα του νέου 3008 συμπεριλαμβάνονται φυσικά οι μεγάλοι χώροι. Τέσσερις – και στην ανάγκη πέντε – επιβάτες θα βολευτούν με άνεση στην καμπίνα του γαλλικού SUV, ενώ πολύ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ με όγκο 520 λίτρα, που αυξάνει στα 1.480 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 Test 2024 (38)
Σύμφωνα με την Peugeot, σε αστικές διαδρομές το ήπιο υβριδικό σύστημα μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο για περισσότερο από το 50% του χρόνου αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Στην πράξη ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει αμεσότητα και δύναμη στις εκκινήσεις, αλλά και στις προσπεράσεις. Η απόδοση φτάνει τους 136 ίππους και τα 230 Nm και, παρά το δύσκολο έργο να κινήσει το βάρους 1.648 κιλών C-SUV, προσφέρει καλές επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 10,2’’, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 201 χλμ./ώρα.
Δείτε περισσότερα για το Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 PS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid
Το νέο Kodiaq χαρακτηρίζεται από κομψότερη εμφάνιση με πιο δυναμικές λεπτομέρειες από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το εμπρός μέρος στέκεται επιβλητικό με τη μεγάλη, εκφραστική μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, αλλά και το «ψαρωτικό βλέμμα» των διπλών προβολέων. Στο πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό κυριαρχεί μια ιδιαίτερα ευχάριστη ατμόσφαιρα, αποτέλεσμα του προσεγμένου διακόσμου και των εξαιρετικής ποιότητας υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Ακόμη και το πλαστικό της κεντρικής κονσόλας είναι μαλακό με παχιά γέμιση!
Skoda Kodiaq iV 1.5 TSI PHEV TEST 2024 (2)
Εξαιρετικές είναι οι εντυπώσεις και από το πορτμπαγκάζ. Παρότι μικρότερο από τις απλές εκδόσεις, είναι τεράστιο με χωρητικότητα 745 λίτρα! Όταν μάλιστα αναδιπλωθούν τα καθίσματα εκτινάσσεται στα 1.945 λίτρα! Και χάρη στο διπλό δάπεδο, ο χώρος φόρτωσης μπορεί να παραμείνει εντελώς επίπεδος. Αν κάτι ζηλέψαμε από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Kodiaq, είναι η δυνατότητα για δύο επιπλέον θέσεις – δυστυχώς το plug-in hybrid δεν διατίθεται ως 7-θέσιο.
Skoda Kodiaq iV 1.5 TSI PHEV TEST 2024 (18) SUV
Το σύστημα PHEV αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI, έναν ηλεκτροκινητήρα, αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, και μια μεγάλη μπαταρία 25,7 kWh. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 204 ίππους και μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4’’ και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, χάρη κυρίως στον ηλεκτροκινητήρα. Γενικά έχεις ανά πάσα στιγμή διαθέσιμη μπόλικη δύναμη στο δεξί σου πόδι, είτε θες να ξεκινήσεις γρήγορα από στάση, είτε να επιταχύνεις βγαίνοντας από μια στροφή σε ευθεία, είτε για να κάνεις μια προσπέραση γρήγορα και με ασφάλεια.
Δείτε περισσότερα για το Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid
Toyota C-HR 2.0 Hybrid 200 AWD-i
Εμφανισιακά, αν εξαιρέσει κανείς τα λογότυπα AWD-i χαμηλά στις πίσω πόρτες, δεν υπάρχει τίποτα που να μαρτυρά πως πρόκειται για το C-HR HEV 200 AWD-i. Το εσωτερικό είναι φυσικά πλουσιότερο, σε σχέση με τις πιο απλές εκδόσεις, καθώς έχει στάνταρ δερμάτινα διάτρητα καθίσματα με ραφές αντίθεσης στην ίδια απόχρωση Sulphur, head-up display, πανοραμική ηλιοροφή και ηχοσύστημα της JBL με 9 ηχεία.
Toyota C HR 2.0 HEV AWD i TEST 2024 (29) SUV
Όπως και στη μικρή έκδοση των 140 ίππων, έτσι κι εδώ οι χώροι δεν είναι ανάμεσα στα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου. Οι πίσω επιβάτες έχουν περιορισμένο (για τα δεδομένα της κατηγορίας) αέρα τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι, ενώ το πορτμπαγκάζ της τετρακίνητης έκδοσης είναι ακόμη πιο μικρό σε σχέση με τις προσθιοκίνητες, με χωρητικότητα 362 λίτρων (έναντι 388 λτ.).
Toyota C HR 2.0 HEV AWD i TEST 2024 (18) SUV
O βενζινοκινητήρας των 2.0 λίτρων συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 0,41 kWh και αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω άξονα και δίνει το χαρακτηριστικό της τετρακίνησης στο C-HR. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 198 ίππους και η ροπή τα 206 Nm, απόδοση ικανή να δώσει πολύ καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό SUV: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9’’ και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας καταγράψαμε κατά μέσο όρο την εξαιρετική κατανάλωση των 6,4 λτ./100 χλμ.. Παράλληλα, οι χαμηλές εκπομπές CO2 των 112 γρ./χλμ. εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα ως υβριδικό το C-HR απολαμβάνει ελεύθερη είσοδο καθημερινά στον Δακτύλιο της Αθήνας.