Δοκιμάζουμε την BMW Χ2 sDrive20i
Η X2 πρωτοπαρουσιάστηκε το 2017, ως μια πιο καλλίγραμμη εκδοχή της άκρως πετυχημένης X1. Η BMW της έδωσε τον χαρακτηρισμό Sports Activity Coupe(SAC), θέλοντας αφενός να τη διαχωρίσει από τα mainstream SUV της premium πιάτσας, αφετέρου να δώσει έμφαση στην κουπέ σχεδιαστική φιλοσοφία.
Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 2023 και έφτασε στη χώρα μας πρόσφατα, κάνοντας αίσθηση με την εντελώς διαφορετική προσέγγιση σε επίπεδο σχεδιασμού. Ναι μεν η βασική σιλουέτα παραμένει κουπέ, από εκεί και πέρα όμως οι σχεδιαστές της Βαυαρικής φίρμας ακολούθησαν εντελώς διαφορετικό δρόμο.
Συγκεκριμένα, οι καμπύλες έδωσαν τη θέση τους σε ευθείες γραμμές και πιο επίπεδες μεταλλικές επιφάνειες, ενώ η κομψότητα θυσιάστηκε στο βωμό του εντυπωσιασμού. Τα σχόλια που ακούσαμε τις μέρες που είχαμε στα χέρια μας το νέο μοντέλο ήταν διφορούμενα: σε άλλους η νέα X2 δεν άρεσε όσο το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ άλλοι δήλωναν εκστασιασμένοι!
Το σίγουρο είναι πως η bold αισθητική κάνει την νέα X2 να δείχνει μεγαλύτερη από την προηγούμενη – περισσότερο από ότι είναι στην πραγματικότητα. Το μήκος αυξήθηκε κατά 194 χιλ., φτάνοντας πλέον τα 4,55 μ..
Το κουπέ SUV αμάξωμα χαρακτηρίζεται από πολλές τολμηρές λεπτομέρειες, όπως η επιβλητική μάσκα με τα τεράστια νεφρά και το φωτιζόμενο περίγραμμα, τα μεγάλα μαύρα ένθετα στους προφυλακτήρες και τα εκφραστικά φώτα εμπρός και πίσω. Ειδικά η X2 sDrive20i της δοκιμής μας, «φορούσε» το πακέτο M Sport με έξτρα σπόιλερ, αεροτομή πίσω και τροχούς 20’’, που έκαναν ακόμη πιο δραματική την εμφάνιση.
Premium δυναμισμός και ανέσεις
Αν έχεις καθίσει μέσα στη νέα BMW X1, το εσωτερικό της X2 θα σου φανεί πολύ οικείο. Οι διαφορές είναι ελάχιστες, που σημαίνει πως έχουμε να κάνουμε με ένα premium, ποιοτικό σαλόνι που διακρίνεται επίσης για την οδηγοκεντρική του προσέγγιση και τη μεγάλη ευρυχωρία.
Δύο επιβάτες με ύψος έως 1,80 μ. θα βολευτούν με άνεση πίσω, έχοντας στη διάθεσή τους άπλετο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Αντίστοιχα μεγάλες είναι οι μεταφορικές δυνατότητες του πορτμπαγκάζ, το οποίο έχει χωρητικότητα 515 λίτρων (1.400 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα). Αρκετές είναι και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα στο εσωτερικό.
Ο οδηγός κάθεται στα αναπαυτικά σπορ καθίσματα με επένδυση από αλκαντάρα και έχει εμπρός του ένα όμορφο τιμόνι με παχιά στεφάνη και μπόλικους διακόπτες. Ακριβώς πίσω του δεσπόζει η μεγάλη λεπτή κυρτή γυάλινη επιφάνεια που αποτελείται από δύο οθόνες: μια 10,25 ιντσών για τον πλήρως ψηφιακό και διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων, και μια κεντρική αφής 10,7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων που φροντίζει για συνδεσιμότητα, ψυχαγωγία και πλοήγηση.
Στο ταμπλό οι διακόπτες είναι είδος προς εξαφάνιση. Ακόμη και το start button έχει μετακομίσει στην κονσόλα που αποτελεί ουσιαστικά προέκταση του υποβραχιονίου, δίπλα στα χειριστήρια της κεντρικής οθόνης, του αυτόματου κιβωτίου και της επιλογής των προφίλ οδήγησης. Η εργονομία συνηθίζεται εύκολα, θα θέλαμε ωστόσο να υπάρχουν κανονικοί διακόπτες του κλιματισμού, ο έλεγχος του οποίου γίνεται αποκλειστικά μέσα από την οθόνη.
Σπορ με 170 υβριδικούς ίππους
Κάτω από το καπό της X2 sDrive20i βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος 1.5 Turbo βενζίνης, ο οποίος συνεργάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt και αποδίδει ισχύ 170 ίππων και ροπή 280 Nm. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η BMW είναι εξαιρετικές. Το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 8,3’’, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 213 χλμ./ώρα.
Στην πράξη η βασική έκδοση της X2 προσφέρει απλόχερα ζωντάνια από χαμηλά και πλούσια δύναμη σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού, με το στάνταρ 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να συνδράμει όσο σβέλτα και ομαλά απαιτείται. Φυσικά υπάρχουν και paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι, με το αριστερό να ενεργοποιεί τη λειτουργία Sport Boost όταν το κρατάς πατημένο, χάρη στην οποία η απόδοση μεγιστοποιείται για 10’’ (στοιχείο εξοπλισμού του πακέτου M Sport).
Σε επίπεδο κατανάλωσης, αν εκμεταλλευτείς την ροπή χαμηλά και δεν παρασυρθείς από τις δυνατότητες του μοτέρ, θα πετύχεις τιμές κοντά στα 8 λτ./100 χλμ. (BMW: 6,5 λτ./100 χλμ.). Αν βέβαια κυνηγήσεις τις επιδόσεις, σύντομα βρεθείς να φλερτάρεις με διψήφιο νούμερο στο trip computer.
Οδηγικά, η X2 sDrive20i με την πιο σφικτή και χαμηλότερη (κατά 15 χιλ.) ανάρτηση του M Sport package χαρακτηρίζεται από όλες τις αρετές μιας σύγχρονης και καλοστημένης BMW: στιβαρό πλαίσιο, συγκροτημένη συμπεριφορά, σπορ εμπειρία και αίσθηση ασφάλειας. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει ανάμεσα σε 4 προγράμματα (Sport, Efficient, Expressive και Personal) για να διαμορφώσει το αυτοκίνητο στο επιθυμητό στυλ οδήγησης.
Έπειτα, είτε επιλέγει ένα χαλαρό ρυθμό και απολαμβάνει υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και άνεση, είτε πιέζει σε δρόμο με στροφές σημαδεύοντας με το άμεσο και με καλή αίσθηση τιμόνι την πορεία του και ελέγχοντας εύκολα τις αντιδράσεις του αμαξώματος με το γκάζι. Η πρόσφυση είναι εξαιρετική, με εξαίρεση ένα μικρό σπινάρισμα στις εκκινήσεις σε ολισθηρό έδαφος.
Θυμίζουμε πως η Χ2 – όπως και η X1 άλλωστε – έχει κίνηση στους εμπρός τροχούς, οπότε στην υπερβολική πίεση έχει την τάση να αντιδρά ελαφρώς υποστροφικά. Το ESP όμως φροντίζει να «βάζει» όσο χρειάζεται το πίσω μέρος στο παιχνίδι, συμβάλλοντας σε καλύτερη τοποθέτηση μέσα στη στροφή και τελικά σε περισσότερη ευχαρίστηση για τον οδηγό.
Στο ταξίδι, η πολύ καλή ηχομόνωση κρατά την καμπίνα ήσυχη από τους θορύβους του περιβάλλοντος και της κίνησης. Στα θετικά και τα πολύ δυνατά φρένα, έτοιμα να επέμβουν αποτελεσματικά όποτε τους ζητηθεί.
Αν και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι μεγάλη (207 χιλ.), με αυτά τα σπορ ελαστικά, χωρίς ρεζέρβα και τετρακίνηση, η X2 προφανώς δεν ενδείκνυται για off-road εξορμήσεις.
Τελικά;
Η νέα BMW X1 παραμένει σταθερή αξία και διαπρέπει ήδη στον στίβο των πωλήσεων στα C-SUV. Για εκείνους που θέλουν το κάτι παραπάνω σε στυλ και σπορ συμπεριφορά, η X2 έχει όλα τα επιχειρήματα αλλά και τον τρόπο να ιντριγκάρει με την εμφάνισή της. Στην έκδοση sDrive20i κερδίζει μάλιστα τις εντυπώσεις σε επίπεδο απόδοσης, οδήγησης, ασφάλειας και πολυτέλειας.