Η Citroen SM παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1970 και ήταν για την εποχή της ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο, με πολλές νέες τεχνολογίες.

Από την υδροπνευματική ανάρτηση, μέχρι το σύστημα διεύθυνσης με αυτορρυθμιζόμενη υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα, η SM ήταν ένα τεχνολογικό θαύμα για την εποχή της, ενώ με τον V6 κινητήρα των 2,7 λίτρων – δια χειρός Maserati – είχε και τις επιδόσεις ενός πραγματικά σπορ αυτοκινήτου.

Όμως το στοιχείο που έκανε την Citroen SM να ξεχωρίσει ήταν το αμάξωμά της. Το πραγματικά αεροδυναμικό προφίλ αναπτύχθηκε σε αεροδυναμική σήραγγα και αντλούσε έμπνευση από τα φτερά ενός αεροπλάνου. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας ήταν μόλις 0,26, νούμερο εντυπωσιακό για την εποχή και αξιοπρεπές ακόμα και στις ημέρες μας.

Η παραγωγή της όμως επηρεάστηκε από την πετρελαϊκή κρίση του 1973 και τελικά τερματίστηκε το 1975. Κατάφερε όμως να αφήσει το σημάδι της στην αυτοκινητιστική σκηνή και, σχεδόν 50 χρόνια μετά, η DS δημιούργησε ένα μοναδικό πρωτότυπο, ονόματι SM Tribute.

Κατασκευάστηκε προκειμένου να τιμήσει το πέρας μιας δεκαετίας της ανεξαρτητοποίησης της DS από την Citroen. Παρότι είναι ένα εντελώς πρωτότυπο αυτοκίνητο, σχεδιάστηκε ώστε να μεταφέρει τον θρύλο της SM στο σήμερα.

Ένα από τα χαρακτηριστικά που βοηθούσαν την SM να ξεχωρίζει ήταν η ενσωμάτωση των προβολέων και της πινακίδας αριθμού σε μια γυάλινη «μάσκα». Η SM Tribute διαθέτει μια τρισδιάστατη οθόνη που μπορεί να φωτίζει το μεσαίο τμήμα – το οποίο πλαισιώνεται από τρία μεμονωμένα φωτιστικά σώματα.

Οι τροχοί 22 ιντσών, όπως και στην αρχική Citroen SM, καλύπτονται από το αμάξωμα, το οποίο στενεύει προς το πίσω μέρος, δημιουργώντας έτσι το αεροδυναμικό σχήμα της σταγόνας νερού.

Το εσωτερικό αναμειγνύει σχεδιαστικές πινελιές της δεκαετίας του 1970 με σύγχρονη τεχνολογία. Υπάρχουν οβάλ σχήματα για τον πίνακα οργάνων, ενώ η κεντρική οθόνη προβάλλεται μέσω ενός προτζέκτορα και μιας καμπυλωτής «κονσόλας οθόνης», η οποία σύμφωνα με την DS είναι «πιο καθηλωτική, ενώ είναι λιγότερο περιοριστική για τον οδηγό και τους επιβάτες».

Δεν γνωρίζουμε εάν το μοντέλο θα μπει στην παραγωγή, ωστόσο, ο Olivier Francois, το αφεντικό της DS, μιλώντας σε διεθνή μέσα, είχε δηλώσει πως υπάρχουν σχέδια για μια «νέα ναυαρχίδα». Θα μπορούσε πιθανώς να αναφέρεται στην SM Tribute;