Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Kia EV3 στην Κορέα
Η Kia έχει χτίσει τη φήμη ότι ταράζει τα νερά στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το έκανε πρώτα με το EV6 και πιο πρόσφατα με το EV9, αλλά τώρα έφτασε το Kia EV3 για να απευθυνθεί σε ένα ακόμη ευρύτερο κοινό. Σημειώνει υψηλά ποσοστά στην αποδοτικότητα, την εσωτερική σχεδίαση και τη διάταξη, αλλά υπάρχουν ακόμα κάποια ερωτηματικά σχετικά με την οδηγική εμπειρία, τα οποία θα εξετάσουμε πιο προσεκτικά όταν καταφθάσουν τα μοντέλα με προδιαγραφές Ευρώπης. Αν η Kia το έχει επιλύσει αυτό για τα μοντέλα της Γηραιάς Ηπείρου, θα έχει αναμφίβολα πετύχει διάνα.
Η Kia θα προσφέρει το EV3 σε τρία επίπεδα εξοπλισμού στην Ευρώπη, με την επιλογή δύο μπαταριών διαφορετικής χωρητικότητας. Το εισαγωγικό μοντέλο Air με μπαταρία 58,3 kWh, είναι η μόνη διαθέσιμη έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία. Το Air μπορεί επίσης να διαμορφωθεί με μια μεγαλύτερη μπαταρία 81,4 kWh, όπως και οι εκδόσεις GT-Line και GT-Line S.
Μια επιλογή διπλού κινητήρα θα ακολουθήσει αργότερα, αλλά προς το παρόν οδηγούμε το μονοκινητήριο με τη μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες, το οποίο αναμένεται να είναι το best-seller στην Ευρώπη. Απέναντι σε βασικούς ανταγωνιστές όπως το Volvo EX30 ή το Volkswagen ID.3, το Kia αναμένεται να έχει περίπου την ίδια τιμή, αλλά πιο πλούσιο εξοπλισμό και στην περίπτωση της μπαταρίας των 81,4 kWh, μεγαλύτερη αυτονομία.
Κινητήρας, απόδοση και οδήγηση
Δοκιμάσαμε μόνο την εισαγωγική έκδοση με έναν κινητήρα και τη βρήκαμε αρκετά γρήγορη, αν και όχι ακριβώς «ηλεκτρισμένη» από άποψη επιδόσεων.
Όπως και το μεγαλύτερο EV6, το EV3 είναι καλοσχεδιασμένο και εύκολο στην οδήγηση. Υπάρχει επίσης μια αναζωογονητικά φυσική αίσθηση στα πεντάλ του γκαζιού και του φρένου που διευκολύνει την προσαρμογή. Στην πραγματικότητα, τα φρένα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά, χάρη στη συνεπή αίσθηση που προσφέρουν κατά την εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών τριβής και ανάκτηση ενέργειας.
Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης iPedal της Kia είναι ένα από τα καλύτερα της αγοράς και ελέγχεται μέσω των paddles στο τιμόνι. Εκτός από τη ρύθμιση «πλήρως απενεργοποιημένο», υπάρχουν τρία επίπεδα αναγεννητικής πέδησης, καθώς και μια αυτόματη λειτουργία που μεταβάλλει το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας καθώς πλησιάζετε σε φανάρια ή διασταυρώσεις.
Μέσα στην πόλη, η απόδοση του τοποθετημένου εμπρός ηλεκτροκινητήρα είναι αρκετά καλή, αλλά δεν έχει την απαιτούμενη όρεξη όταν επιταχύνει μέσα στην κίνηση, με το βάρος των σχεδόν δύο τόνων να αμβλύνει τις επιδόσεις, παρά το γεγονός ότι διαθέτει 204 ίππους και 283 Nm ροπής.
Υπάρχουν τέσσερις λειτουργίες οδήγησης, αλλά η Sport είναι λίγο παραπλανητική, επειδή κάνει μικρή διαφορά όσον αφορά τις προσφερόμενες επιδόσεις. Αλλάζει τη χαρτογράφηση του πεντάλ του γκαζιού για να το κάνει πιο άμεσο και προσθέτει λίγο βάρος στο τιμόνι. Υπάρχουν επίσης οι λειτουργίες Eco, Normal και μια διαμορφώσιμη λειτουργία που μπορείτε να ρυθμίσετε μόνοι σας.
Το υψηλό βάρος έχει επίσης αντίκτυπο στην οδήγηση και στο χειρισμό. Είναι άνετο σε ομαλούς δρόμους, αλλά έχει μια τάση αναπηδήσεων σε ανομοιομορφίες του οδοστρώματος, ενώ το αμάξωμα παίρνει αρκετά μεγάλη κλίση στις στροφές.
Αυτό μπορεί να μην είναι εξαιρετικά σημαντικό για αυτού του είδους τα crossover, αλλά το EV3 δεν είναι ένα ιδιαίτερα απότομο αυτοκίνητο στην οδήγηση. Η τελική κρίση όμως, θα πρέπει να γίνει μόλις βρεθεί στην Ευρώπη, καθώς θα είναι ρυθμισμένο για τις ευρωπαϊκές αγορές, σε σύγκριση με το κορεατικό μοντέλο που δοκιμάζουμε εδώ.
Αυτονομία, φόρτιση και κόστος λειτουργίας
Τα EV3 με τη μεγαλύτερη μπαταρία έχουν απίστευτα εντυπωσιακή αυτονομία, χάρη στην καλή γενική απόδοση.
Από πλευράς μπαταρίας, το EV3 Long Range προσφέρει σχετικά μεγάλη χωρητικότητα για την κατηγορία, με 81,3 kWh, και σε συνδυασμό με την καλή απόδοση, είναι ένα από τα πιο ικανά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν για μεγάλες αποστάσεις. Είδαμε κατά μέσο όρο περίπου 13,5 kWh/100 χλμ. σε έναν συνδυασμό οδήγησης στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο, αν και με ταχύτητα όχι μεγαλύτερη από 100 χλμ./ώρα, που είναι το όριο ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο στην Κορέα όπου πραγματοποιήσαμε τη δοκιμή μας.
Ωστόσο, βοήθησε το EV3 να φτάσει τη διαφημιζόμενη επίσημη αυτονομία των 600 χλμ., η οποία είναι εντυπωσιακή. Φανταζόμαστε ότι οι ταχύτεροι δρόμοι και οι χαμηλότερες θερμοκρασίες στην Ευρώπη θα οδηγήσουν σε πτώση αυτών των αριθμών, αλλά η Kia έχει ανεβάσει τον πήχη όσον αφορά την αυτονομία σε αυτή την κατηγορία.
Οι ταχύτητες φόρτισης είναι καλές, αν όχι εξαιρετικές, με μέγιστη ισχύ φόρτισης DC τα 128 kW, η οποία θα πληρώσει την μπαταρία από 10-80% σε περίπου 30 λεπτά. Τα μοντέλα με τη μικρότερη μπαταρία μειώνουν αυτό το όριο στα 102 kW, αλλά με λιγότερη μπαταρία προς φόρτιση, η πλήρωση 10-80% διαρκεί περίπου τον ίδιο χρόνο. Καθώς πρόκειται για ένα μικρότερο και φθηνότερο μοντέλο από τα EV6 και EV9, δεν διαθέτει αρχιτεκτονική υψηλών προδιαγραφών 800V, αλλά η επιλογή των 400V είναι επαρκής.
Σχεδιασμός, εσωτερικό και τεχνολογία
Η εξαιρετική τεχνολογία στην καμπίνα, η οποία υποστηρίζεται από την εξαιρετική ποιότητα και διάταξη, είναι ένα από τα κορυφαία χαρακτηριστικά του συνολικού πακέτου.
Ο εσωτερικός σχεδιασμός της Kia έκανε ένα αξιοσημείωτο βήμα προς τα πάνω με την παρουσίαση του EV9 και είμαστε ικανοποιημένοι που το EV3 συνεχίζει αυτή την τάση. Η συνολική ατμόσφαιρα είναι μοντέρνα, αλλά όχι τόσο μινιμαλιστική όσο στα αντίπαλα Volvo EX30 και VW ID.3. Η Kia έχει διατηρήσει τα χειριστήρια για τον έλεγχο της έντασης του ήχου, της θερμοκρασίας και του κλιματισμού, κάτι που πολλοί χρήστες θα προτιμήσουν.
Ο συνολικός εσωτερικός σχεδιασμός επιτυγχάνει μια ισορροπία μεταξύ κομψότητας και λειτουργικότητας, χωρίς να είναι αυστηρός. Τα υλικά δεν είναι βελούδινα, αλλά τα πάντα μοιάζουν καλοφτιαγμένα και ανθεκτικά, με έξυπνα υφάσματα και στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής μας, στην έκδοση GT-Line, μαλακό συνθετικό υλικό που μοιάζει με δέρμα στα καθίσματα.
Όλα τα EV3 είναι άρτια εξοπλισμένα, με το κορυφαίο μοντέλο να διαθέτει ηλεκτρικά καθίσματα με θέρμανση και ψύξη, ηχοσύστημα Harman-Kardon με οκτώ ηχεία, ηλιοροφή, ηλεκτρική θύρα χώρου αποσκευών και κάμερα 360 μοιρών.
Δορυφορική πλοήγηση, στερεοφωνικό σύστημα και infotainment
Οι περισσότερες λειτουργίες του EV3 είναι ενσωματωμένες στο ψηφιακό περιβάλλον. Το σύνολο αποτελείται από τρεις οθόνες που είναι τακτοποιημένες σε ένα περίβλημα πλάτους 76 εκατοστών. Δεν ρυθμίζονται πολλές παράμετροι στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά είναι σαφής και ενσωματώνει το έξυπνο σύστημα κάμερας παρακολούθησης τυφλών σημείων της Kia.
Η μικρότερη οθόνη 5” ακριβώς δίπλα της, φιλοξενεί τα χειριστήρια του κλιματισμού. Μπορεί να είναι λίγο δύσκολο να τη δεις από τη θέση του οδηγού, αλλά τα χειριστήρια είναι μεγάλα και προσβάσιμα. Η τρίτη οθόνη περιλαμβάνει το κύριο σύστημα infotainment της Kia, το οποίο διαθέτει πολλά μενού, αλλά είναι αρκετά διαισθητικό στη χρήση.
Τα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ, όπως και η θέση επαγωγικής φόρτισης στην κεντρική θήκη. Πέρα από αυτό, υπάρχει επίσης πολύς χώρος για την αποθήκευση μικρότερων αντικειμένων, ένα μεγάλο ντουλαπάκι και εξαιρετικά άνετα καθίσματα. Υπάρχουν πολλές θύρες USB-C διάσπαρτες σε όλη την καμπίνα και όπως και σε άλλα EV της Kia, μπορείτε να ρυθμίσετε τα καθίσματα σε κατάσταση «χαλάρωσης» κατά τη φόρτιση.
Χώρος αποσκευών, άνεση και πρακτικότητα
Ο χώρος στο εσωτερικό της καμπίνας είναι καλός για την κατηγορία, με το πρόσθετο πλεονέκτημα του μεγάλου χώρου αποσκευών και του επιπλέον χώρου κάτω από το καπό.
Ο χώρος στις εμπρός θέσεις είναι πολύ καλός και χάρη στο χαμηλό ταμπλό και το μεγάλο παρμπρίζ, η ορατότητα είναι εξαιρετική, διευκολύνοντας την τοποθέτηση του αυτοκινήτου στο δρόμο. Πίσω, υπάρχει επίσης αξιοπρεπής χώρος, και το επίπεδο δάπεδο επιτρέπει να καθίσουν άνετα τρία άτομα. Δεν θα χωρέσουν τρία παιδικά καθίσματα δίπλα-δίπλα, αλλά τα μεγάλα ανοίγματα των πίσω θυρών και τα μεγάλα παράθυρα κάνουν την εμπειρία των επιβατών της πίσω σειράς ευχάριστη.
Στα 460 λίτρα, ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος για την κατηγορία, με ένα δεύτερο πάτωμα να δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης, καθώς και ένα κρυφό χώρο κάτω από αυτό. Τα πίσω καθίσματα χωρίζονται σε αναλογία 60/40 και μπορείτε επίσης να ρυθμίσετε την κλίση της πλάτης. Μπροστά, ο δεύτερος χώρος αποσκευών είναι μόνο 25 λίτρα, αλλά αποτελεί ένα βολικό μέρος για να αποθηκεύσετε το καλώδιο φόρτισης.
Ασφάλεια και αξιοπιστία
Τα συστήματα ασφαλείας της Kia είναι ολοκληρωμένα σε όλη τη γκάμα, και καθώς πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, υποψιαζόμαστε ότι θα συγκεντρώσει εύκολα τις κορυφαίες βαθμολογίες στις ευρωπαϊκές δοκιμές.
Καθότι είναι ένα τόσο νέο μοντέλο στην αγορά, η Kia δεν έχει ακόμη υποβάλλει το EV3 σε δοκιμές του EuroNCAP. Αλλά, όταν το κάνει, το ολοκληρωμένο σύνολο ενεργητικών και παθητικών βοηθημάτων ασφαλείας δεν θα το εμποδίσει να λάβει μια εντυπωσιακή αξιολόγηση.
Η Kia κατατάσσεται συνεχώς ψηλά στις έρευνες αξιοπιστίας, τόσο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όσο και σε αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στη φετινή έρευνα Driver Power [του Auto Express], κατέλαβε την 3η θέση, πίσω μόνο από τη Subaru και την Tesla, ένα μεγάλο επίτευγμα, αν αναλογιστεί κανείς το εύρος των μοντέλων της Kia.
Εναλλακτικές λύσεις
Είναι δύσκολο να εκλογικεύσει κανείς τους αντιπάλους με βάση το αν είναι SUV ή όχι, αλλά οι κύριοι ανταγωνιστές του EV3 της Kia θα είναι πιθανότατα τα Volvo EX30, Volkswagen ID.3 και Cupra Born. Όλα βασίζονται σε σύγχρονες, πλατφόρμες ειδικά σχεδιασμένες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπορούν να προσφέρουν αυτονομία άνω των 480 χλμ.
Ωστόσο, και τα τρία έχουν μεγαλύτερη ποικιλία όσον αφορά τις επιλογές κινητήρων, με μια ισχυρή επιλογή διπλού κινητήρα στο Volvo και τις νέες ναυαρχίδες επιδόσεων ID.3 GTX/Cupra Born VZ της VW. Αλλά, αυτά δεν αποτελούν ακόμη άμεσους αντιπάλους για το EV3. Εντούτοις, δεν θα μας εξέπληττε να δούμε ένα μοντέλο GT να προστίθεται στη γκάμα με διπλό κινητήρα, που θα πρέπει να καταφθάσει την επόμενη χρονιά.
Ως εύκολο όχημα για τις καθημερινές μετακινήσεις, το Volvo είναι δελεαστικό και συνοδεύεται από ένα πολύ ελκυστικό όνομα, αλλά η έλλειψη εσωτερικών χώρων, καθώς και η αμφιλεγόμενη έλλειψη φυσικών χειριστηρίων θα απωθήσουν αγοραστές.
Τα δίδυμα Volkswagen και Cupra είναι πολύ βελτιωμένα μετά τις πρόσφατες αναβαθμίσεις τους, εξακολουθούν όμως να υπολείπονται του Kia σε αυτονομία και εσωτερική τεχνολογία και ποιότητα κατασκευής. Ωστόσο, το Kia δεν είναι τόσο «κοφτερό» στην οδήγηση όσο το Cupra Born.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Τεχνικά χαρακτηριστικά Kia EV3
Τύπος συστήματος κίνησης: Ηλεκτρικό
Αμάξωμα: Crossover / SUV
Κινητήριο σύνολο: Μπαταρία 81,4 kWh, 1 ηλεκτροκινητήρας, κίνηση στους εμπρός τροχούς
Ισχύς: 204 ίπποι
Ροπή: 283 Nm
Αυτονομία: 600 χλμ.
Μήκος: 4,31 μ.
Πλάτος: 1,85 μ.
Ύψος: 1,57 μ.
Χώρος αποσκευών: 460 / 1.250 λίτρα
Η Kia θα προσφέρει το EV3 σε τρία επίπεδα εξοπλισμού στην Ευρώπη, με την επιλογή δύο μπαταριών διαφορετικής χωρητικότητας. Το εισαγωγικό μοντέλο Air με μπαταρία 58,3 kWh, είναι η μόνη διαθέσιμη έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία. Το Air μπορεί επίσης να διαμορφωθεί με μια μεγαλύτερη μπαταρία 81,4 kWh, όπως και οι εκδόσεις GT-Line και GT-Line S.
Μια επιλογή διπλού κινητήρα θα ακολουθήσει αργότερα, αλλά προς το παρόν οδηγούμε το μονοκινητήριο με τη μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες, το οποίο αναμένεται να είναι το best-seller στην Ευρώπη. Απέναντι σε βασικούς ανταγωνιστές όπως το Volvo EX30 ή το Volkswagen ID.3, το Kia αναμένεται να έχει περίπου την ίδια τιμή, αλλά πιο πλούσιο εξοπλισμό και στην περίπτωση της μπαταρίας των 81,4 kWh, μεγαλύτερη αυτονομία.
Κινητήρας, απόδοση και οδήγηση
Δοκιμάσαμε μόνο την εισαγωγική έκδοση με έναν κινητήρα και τη βρήκαμε αρκετά γρήγορη, αν και όχι ακριβώς «ηλεκτρισμένη» από άποψη επιδόσεων.
Όπως και το μεγαλύτερο EV6, το EV3 είναι καλοσχεδιασμένο και εύκολο στην οδήγηση. Υπάρχει επίσης μια αναζωογονητικά φυσική αίσθηση στα πεντάλ του γκαζιού και του φρένου που διευκολύνει την προσαρμογή. Στην πραγματικότητα, τα φρένα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά, χάρη στη συνεπή αίσθηση που προσφέρουν κατά την εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών τριβής και ανάκτηση ενέργειας.
Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης iPedal της Kia είναι ένα από τα καλύτερα της αγοράς και ελέγχεται μέσω των paddles στο τιμόνι. Εκτός από τη ρύθμιση «πλήρως απενεργοποιημένο», υπάρχουν τρία επίπεδα αναγεννητικής πέδησης, καθώς και μια αυτόματη λειτουργία που μεταβάλλει το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας καθώς πλησιάζετε σε φανάρια ή διασταυρώσεις.
Μέσα στην πόλη, η απόδοση του τοποθετημένου εμπρός ηλεκτροκινητήρα είναι αρκετά καλή, αλλά δεν έχει την απαιτούμενη όρεξη όταν επιταχύνει μέσα στην κίνηση, με το βάρος των σχεδόν δύο τόνων να αμβλύνει τις επιδόσεις, παρά το γεγονός ότι διαθέτει 204 ίππους και 283 Nm ροπής.
Υπάρχουν τέσσερις λειτουργίες οδήγησης, αλλά η Sport είναι λίγο παραπλανητική, επειδή κάνει μικρή διαφορά όσον αφορά τις προσφερόμενες επιδόσεις. Αλλάζει τη χαρτογράφηση του πεντάλ του γκαζιού για να το κάνει πιο άμεσο και προσθέτει λίγο βάρος στο τιμόνι. Υπάρχουν επίσης οι λειτουργίες Eco, Normal και μια διαμορφώσιμη λειτουργία που μπορείτε να ρυθμίσετε μόνοι σας.
Το υψηλό βάρος έχει επίσης αντίκτυπο στην οδήγηση και στο χειρισμό. Είναι άνετο σε ομαλούς δρόμους, αλλά έχει μια τάση αναπηδήσεων σε ανομοιομορφίες του οδοστρώματος, ενώ το αμάξωμα παίρνει αρκετά μεγάλη κλίση στις στροφές.
Αυτό μπορεί να μην είναι εξαιρετικά σημαντικό για αυτού του είδους τα crossover, αλλά το EV3 δεν είναι ένα ιδιαίτερα απότομο αυτοκίνητο στην οδήγηση. Η τελική κρίση όμως, θα πρέπει να γίνει μόλις βρεθεί στην Ευρώπη, καθώς θα είναι ρυθμισμένο για τις ευρωπαϊκές αγορές, σε σύγκριση με το κορεατικό μοντέλο που δοκιμάζουμε εδώ.
Αυτονομία, φόρτιση και κόστος λειτουργίας
Τα EV3 με τη μεγαλύτερη μπαταρία έχουν απίστευτα εντυπωσιακή αυτονομία, χάρη στην καλή γενική απόδοση.
Από πλευράς μπαταρίας, το EV3 Long Range προσφέρει σχετικά μεγάλη χωρητικότητα για την κατηγορία, με 81,3 kWh, και σε συνδυασμό με την καλή απόδοση, είναι ένα από τα πιο ικανά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν για μεγάλες αποστάσεις. Είδαμε κατά μέσο όρο περίπου 13,5 kWh/100 χλμ. σε έναν συνδυασμό οδήγησης στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο, αν και με ταχύτητα όχι μεγαλύτερη από 100 χλμ./ώρα, που είναι το όριο ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο στην Κορέα όπου πραγματοποιήσαμε τη δοκιμή μας.
Ωστόσο, βοήθησε το EV3 να φτάσει τη διαφημιζόμενη επίσημη αυτονομία των 600 χλμ., η οποία είναι εντυπωσιακή. Φανταζόμαστε ότι οι ταχύτεροι δρόμοι και οι χαμηλότερες θερμοκρασίες στην Ευρώπη θα οδηγήσουν σε πτώση αυτών των αριθμών, αλλά η Kia έχει ανεβάσει τον πήχη όσον αφορά την αυτονομία σε αυτή την κατηγορία.
Οι ταχύτητες φόρτισης είναι καλές, αν όχι εξαιρετικές, με μέγιστη ισχύ φόρτισης DC τα 128 kW, η οποία θα πληρώσει την μπαταρία από 10-80% σε περίπου 30 λεπτά. Τα μοντέλα με τη μικρότερη μπαταρία μειώνουν αυτό το όριο στα 102 kW, αλλά με λιγότερη μπαταρία προς φόρτιση, η πλήρωση 10-80% διαρκεί περίπου τον ίδιο χρόνο. Καθώς πρόκειται για ένα μικρότερο και φθηνότερο μοντέλο από τα EV6 και EV9, δεν διαθέτει αρχιτεκτονική υψηλών προδιαγραφών 800V, αλλά η επιλογή των 400V είναι επαρκής.
Σχεδιασμός, εσωτερικό και τεχνολογία
Η εξαιρετική τεχνολογία στην καμπίνα, η οποία υποστηρίζεται από την εξαιρετική ποιότητα και διάταξη, είναι ένα από τα κορυφαία χαρακτηριστικά του συνολικού πακέτου.
Ο εσωτερικός σχεδιασμός της Kia έκανε ένα αξιοσημείωτο βήμα προς τα πάνω με την παρουσίαση του EV9 και είμαστε ικανοποιημένοι που το EV3 συνεχίζει αυτή την τάση. Η συνολική ατμόσφαιρα είναι μοντέρνα, αλλά όχι τόσο μινιμαλιστική όσο στα αντίπαλα Volvo EX30 και VW ID.3. Η Kia έχει διατηρήσει τα χειριστήρια για τον έλεγχο της έντασης του ήχου, της θερμοκρασίας και του κλιματισμού, κάτι που πολλοί χρήστες θα προτιμήσουν.
Ο συνολικός εσωτερικός σχεδιασμός επιτυγχάνει μια ισορροπία μεταξύ κομψότητας και λειτουργικότητας, χωρίς να είναι αυστηρός. Τα υλικά δεν είναι βελούδινα, αλλά τα πάντα μοιάζουν καλοφτιαγμένα και ανθεκτικά, με έξυπνα υφάσματα και στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής μας, στην έκδοση GT-Line, μαλακό συνθετικό υλικό που μοιάζει με δέρμα στα καθίσματα.
Όλα τα EV3 είναι άρτια εξοπλισμένα, με το κορυφαίο μοντέλο να διαθέτει ηλεκτρικά καθίσματα με θέρμανση και ψύξη, ηχοσύστημα Harman-Kardon με οκτώ ηχεία, ηλιοροφή, ηλεκτρική θύρα χώρου αποσκευών και κάμερα 360 μοιρών.
Δορυφορική πλοήγηση, στερεοφωνικό σύστημα και infotainment
Οι περισσότερες λειτουργίες του EV3 είναι ενσωματωμένες στο ψηφιακό περιβάλλον. Το σύνολο αποτελείται από τρεις οθόνες που είναι τακτοποιημένες σε ένα περίβλημα πλάτους 76 εκατοστών. Δεν ρυθμίζονται πολλές παράμετροι στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά είναι σαφής και ενσωματώνει το έξυπνο σύστημα κάμερας παρακολούθησης τυφλών σημείων της Kia.
Η μικρότερη οθόνη 5” ακριβώς δίπλα της, φιλοξενεί τα χειριστήρια του κλιματισμού. Μπορεί να είναι λίγο δύσκολο να τη δεις από τη θέση του οδηγού, αλλά τα χειριστήρια είναι μεγάλα και προσβάσιμα. Η τρίτη οθόνη περιλαμβάνει το κύριο σύστημα infotainment της Kia, το οποίο διαθέτει πολλά μενού, αλλά είναι αρκετά διαισθητικό στη χρήση.
Τα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ, όπως και η θέση επαγωγικής φόρτισης στην κεντρική θήκη. Πέρα από αυτό, υπάρχει επίσης πολύς χώρος για την αποθήκευση μικρότερων αντικειμένων, ένα μεγάλο ντουλαπάκι και εξαιρετικά άνετα καθίσματα. Υπάρχουν πολλές θύρες USB-C διάσπαρτες σε όλη την καμπίνα και όπως και σε άλλα EV της Kia, μπορείτε να ρυθμίσετε τα καθίσματα σε κατάσταση «χαλάρωσης» κατά τη φόρτιση.
Χώρος αποσκευών, άνεση και πρακτικότητα
Ο χώρος στο εσωτερικό της καμπίνας είναι καλός για την κατηγορία, με το πρόσθετο πλεονέκτημα του μεγάλου χώρου αποσκευών και του επιπλέον χώρου κάτω από το καπό.
Ο χώρος στις εμπρός θέσεις είναι πολύ καλός και χάρη στο χαμηλό ταμπλό και το μεγάλο παρμπρίζ, η ορατότητα είναι εξαιρετική, διευκολύνοντας την τοποθέτηση του αυτοκινήτου στο δρόμο. Πίσω, υπάρχει επίσης αξιοπρεπής χώρος, και το επίπεδο δάπεδο επιτρέπει να καθίσουν άνετα τρία άτομα. Δεν θα χωρέσουν τρία παιδικά καθίσματα δίπλα-δίπλα, αλλά τα μεγάλα ανοίγματα των πίσω θυρών και τα μεγάλα παράθυρα κάνουν την εμπειρία των επιβατών της πίσω σειράς ευχάριστη.
Στα 460 λίτρα, ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος για την κατηγορία, με ένα δεύτερο πάτωμα να δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης, καθώς και ένα κρυφό χώρο κάτω από αυτό. Τα πίσω καθίσματα χωρίζονται σε αναλογία 60/40 και μπορείτε επίσης να ρυθμίσετε την κλίση της πλάτης. Μπροστά, ο δεύτερος χώρος αποσκευών είναι μόνο 25 λίτρα, αλλά αποτελεί ένα βολικό μέρος για να αποθηκεύσετε το καλώδιο φόρτισης.
Ασφάλεια και αξιοπιστία
Τα συστήματα ασφαλείας της Kia είναι ολοκληρωμένα σε όλη τη γκάμα, και καθώς πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, υποψιαζόμαστε ότι θα συγκεντρώσει εύκολα τις κορυφαίες βαθμολογίες στις ευρωπαϊκές δοκιμές.
Καθότι είναι ένα τόσο νέο μοντέλο στην αγορά, η Kia δεν έχει ακόμη υποβάλλει το EV3 σε δοκιμές του EuroNCAP. Αλλά, όταν το κάνει, το ολοκληρωμένο σύνολο ενεργητικών και παθητικών βοηθημάτων ασφαλείας δεν θα το εμποδίσει να λάβει μια εντυπωσιακή αξιολόγηση.
Η Kia κατατάσσεται συνεχώς ψηλά στις έρευνες αξιοπιστίας, τόσο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όσο και σε αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στη φετινή έρευνα Driver Power [του Auto Express], κατέλαβε την 3η θέση, πίσω μόνο από τη Subaru και την Tesla, ένα μεγάλο επίτευγμα, αν αναλογιστεί κανείς το εύρος των μοντέλων της Kia.
Εναλλακτικές λύσεις
Είναι δύσκολο να εκλογικεύσει κανείς τους αντιπάλους με βάση το αν είναι SUV ή όχι, αλλά οι κύριοι ανταγωνιστές του EV3 της Kia θα είναι πιθανότατα τα Volvo EX30, Volkswagen ID.3 και Cupra Born. Όλα βασίζονται σε σύγχρονες, πλατφόρμες ειδικά σχεδιασμένες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπορούν να προσφέρουν αυτονομία άνω των 480 χλμ.
Ωστόσο, και τα τρία έχουν μεγαλύτερη ποικιλία όσον αφορά τις επιλογές κινητήρων, με μια ισχυρή επιλογή διπλού κινητήρα στο Volvo και τις νέες ναυαρχίδες επιδόσεων ID.3 GTX/Cupra Born VZ της VW. Αλλά, αυτά δεν αποτελούν ακόμη άμεσους αντιπάλους για το EV3. Εντούτοις, δεν θα μας εξέπληττε να δούμε ένα μοντέλο GT να προστίθεται στη γκάμα με διπλό κινητήρα, που θα πρέπει να καταφθάσει την επόμενη χρονιά.
Ως εύκολο όχημα για τις καθημερινές μετακινήσεις, το Volvo είναι δελεαστικό και συνοδεύεται από ένα πολύ ελκυστικό όνομα, αλλά η έλλειψη εσωτερικών χώρων, καθώς και η αμφιλεγόμενη έλλειψη φυσικών χειριστηρίων θα απωθήσουν αγοραστές.
Τα δίδυμα Volkswagen και Cupra είναι πολύ βελτιωμένα μετά τις πρόσφατες αναβαθμίσεις τους, εξακολουθούν όμως να υπολείπονται του Kia σε αυτονομία και εσωτερική τεχνολογία και ποιότητα κατασκευής. Ωστόσο, το Kia δεν είναι τόσο «κοφτερό» στην οδήγηση όσο το Cupra Born.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Τεχνικά χαρακτηριστικά Kia EV3
Τύπος συστήματος κίνησης: Ηλεκτρικό
Αμάξωμα: Crossover / SUV
Κινητήριο σύνολο: Μπαταρία 81,4 kWh, 1 ηλεκτροκινητήρας, κίνηση στους εμπρός τροχούς
Ισχύς: 204 ίπποι
Ροπή: 283 Nm
Αυτονομία: 600 χλμ.
Μήκος: 4,31 μ.
Πλάτος: 1,85 μ.
Ύψος: 1,57 μ.
Χώρος αποσκευών: 460 / 1.250 λίτρα