Δοκιμάζουμε το Hyundai Bayon 1.2 80PS
Hyundai Bayon 1.2 80PS: Λίγο παραπάνω από i20 και κάτι λιγότερο από το αδερφάκι του Kona στα B-SUV, το Bayon καλείται να δώσει την δική του πρακτική παρουσία στην κλάση του, χωρίς τυμπανοκρουσίες.
Αν το Kona στρογγυλοκάθεται μεγαλοπρεπώς στο άνω άκρο των B-SUV το Bayon κάθεται ήσυχα στην υποδοχή. Δεν κραυγάζει για περιπέτεια αν και διαθέτει τα δεδομένα για να βρίσκεται στην κατηγορία και στην πράξη είναι η πρακτικότερη ενναλακτική για κάποιον που χρειάζεται τους λίγο παραπανω χώρους για πίσω επιβάτες και αποσκευές σε σχέση με ένα mainstream supermini όπως το Hyundai i20.
Εν ολίγοις δεν χρειάζεσαι να απλωθείς στις κατηγορίες, να υπερβάλλεις σε διαστάσεις – που προσφέρουν χώρους αν τους χρειάζεσαι, να αναζητήσεις τον αποδοτικό συνδυασμό απόδοσης, να φορτωθείς εξοπλισμό και βάρος που μάλλον δεν χρειάζεσαι, να δώσεις ένα καράβι λεφτά δηλαδή για το επόμενο αυτοκίνητό σου.
Πρακτικά και ρεαλιστικά αν αναγνωρίζεις τις ανάγκες σου, η επιλογή σου πρέπει να αντέχει το αστικό σουλάτσο σε συνωστισμένους δρόμους, να μπορεί να φορτωθεί έστω και οριακά μια τετραμελή οικογένεια, να ταξιδεύει αξιοπρεπέστατα και να μην ζητάει την Άρτα και τα Γιάννενα για χρήση και συντήρηση.
Η ανανέωση του Bayon είναι μια καλή αφορμή να επιστρέψει στην επικαιρότητα με εμφάνιση μάλιστα πετυχημένη, κάτι που έλειπε στα σημεία από την προηγούμενη. Αν μάλιστα είναι
Πρώτη εικόνα
Εμπρός μπάρα LED DRL (Daytime Running Lights)
Νέα σχέδια στους ελαφρού κράματος τροχούς 16” & 17”
Διχρωμίες και τέσσερα νέα χρώματα, επιλογή για εννέα συνολικά
Hyundai Bayon 2024 TEST 1.2 (8)
H Hyundai παρουσίασε το νέο Bayon με περισσότερη τόλμη σχεδίασης. Το κομψό, μικρότερο μέλος της οικογένειας SUV της Hyundai παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2021 και τώρα οι εξωτερικές βελτιώσεις που δέχτηκε τονώνουν την εμφάνιση αντλώντας έμπνευση από το Kona.
Το Bayon με την αιχμηρή του σχεδίαση κερδίζει μια εμπρός μπάρα LED DRL (Daytime Running Lights) που δημιουργεί την φωτεινή υπογραφή Seamless Horizon. Το σχήμα και το μοτίβο του εμπρός προφυλακτήρα, καθώς και η μάσκα του ψυγείου, έχουν ωφελήσει τολμηρή εμφάνιση.
Hyundai Bayon
Το πίσω μέρος διαθέτει ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, ενώ έχουν προστεθεί νέες ζάντες 16 και 17 ιντσών. Διατίθενται συνολικά εννέα εξωτερικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων νέων χρωμάτων: Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic και Vibrant Blue Pearl. Μια προαιρετική δίχρωμη οροφή σε Phantom Black είναι επίσης διαθέσιμη.
Εσωτερικός κόσμος
Ψηφιακά όργανα σε 10,25 ίντσες και οθόνη αφής 8΄΄ έως 10,25 ιντσών για infotainment
Στάνταρ συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης Hyundai SmartSense
Χώρος αποσκευών χωρητικότητας 411 λίτρων
Hyundai Bayon 2024 TEST 1.2 (10)
Η μοντέρνα σχεδιαστική προσέγγιση της ανανεωμένης καμπίνας πορεύεται με καλοφινιρισμένα και καλοσυναρμολογημένα υλικά που παραμένουν στο σύνολό τους σκληρά. Αυτό δεν μειώνει την προσεγμένη εικόνα του σαλονιού, που ξεχωρίζει σε εργονομία παροχές και πρακτικότητα.
Hyundai Bayon 2024 TEST 1.2 (11)
Οι hi-tech παροχές προκύπτουν με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και την οθόνη αφής των 10,25 ιντσών που κατέχει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, όπως και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού, ενώ δεν λείπουν το USB type-C, το eCall δεύτερης γενιάς και οι ενημερώσεις χαρτών Over-the-Air. Χωροταξικά αν το i20 παραμένει σε ηγετικό ρόλο στην κατηγορία των supermini, το Bayon ως SUV προσφέρει το κατιτίς του ως bonus στους επιβάτες και στις αποσκευές.
Hyundai Bayon 2024 TEST 1.2 (13)Hyundai Bayon 2024 TEST 1.2 (12)Hyundai Bayon 2024 TEST 1.2 (9)
Καθήμενος πίσω επιβεβαιώνεις ότι τα πόδια σου δεν θα αντιμετωπίσουν τα μπροστινά καθίσματα και όλοι θα κάθονται άνετα. Μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και χώρος στο κεφάλι κάνουν ιδανικό τον χώρο των πίσω επιβατών. Ομοίως και ο χώρος για τις αποσκευές με τα επιπλέον 59 λίτρα (411 λίτρα) του αρκεί για τις εκδρομικές μεταφορές της παρέας.
Οδηγικός χαρακτήρας
Τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.197 κ.εκ. με 5άρι κιβωτιο
80 ίπποι και 113 Nm ροπή
0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ. – Τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα
Ένας 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.197 κ.εκ. που αποδίδει 80 ίππους και 113 Nm ροπή, με τις euro6 ευλογίες, αναλαμβάνει να βγάλει το κάστανα από τη φωτιά ως εισαγωγικός κινητήρας. Σαφώς δεν είναι στα φόρτε του οι επιδόσεις όμως είναι φιλότιμος στο σύνολο της καθημερινότητας με σύμμαχο το πυκνό σε κλιμάκωση 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα που δεν ξεπερνά τα 1.140 κιλά. Hyundai Bayon 2024 TEST 1.2 (6)
Τα 0-100 km/h έρχονται σε 13,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα των 165 χλμ./ώρα, όσο συγκρατημένη και αν ακούγεται, δεν θα προβληματίσει στο καλοτάξιδο έργο όταν διατηρείς το ταχύμετρο στα 120-130 χλμ./ώρα. Αν πιέζεις το μοτέρ ψηλά και ανακατεύεις το κιβώτιο αναζητώντας τις επιδόσεις θα ανεβάσεις και την κατανάλωση κοντά στα 8 λτ./100 χλμ.. Αν πάλι βάλεις το μαστίγιο στην άκρη και το οδηγείς σβέλτα και ανθρώπινα μπορείς να υπολογίσεις σε καταναλώσεις κάτι παραπανω από τα 6 λτ./100 χλμ..
Hyundai Bayon 2024 TEST 1.2 (3)
Η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης ακόμα και αν τοποθετεί το Bayon λίγο ψηλότερα (165 χιλ. από το έδαφος) σε σχέση με ένα i20, λειτουργεί ευεργετικά για την συνολική συμπεριφορά τόσο σε επίπεδο αμεσότητας αποσβέσεων όσο και άνεσης. Θα θυμάσαι το Bayon αποδοτικό στο δρόμο, ακόμα και αν κριθεί από τον απαιτητικό της οδήγησης. Η συμπαγής αίσθηση και η σωστή πληροφόρηση από τιμόνι και φρένα συμβάλουν σε ένα ικανό και ευχάριστο σύνολο για οδήγηση είτε κινείσαι στην πόλη, είτε αναζητάς επαρχιακή δραστήρια διαδρομή.
Τελικά;
Hyundai Bayon 2024 TEST 1.2 (4)Αν και μοτέρ δεν εκπληρώνει τις εκρηκτικές επιδόσεις που αναζητά το αίμα που βράζει, το υπόλοιπο σύνολο ξεπερνάει τις προσδοκίες για να θεωρηθεί δικαίως το Bayon δελεαστική πρόταση για αγορά και χρήση. Αν πάλι νοιώθεις ότι λείπει κάτι σε επίπεδο απόδοσης-επιδόσεων υπάρχουν οι κινητήρες στην γκάμα Bayon που θα σβήσουν τις αρνητικές σκέψεις. Σημασία έχει ότι αν και B-SUV, έχει δυναμικό πάτημα ενώ επιπλέον η τεχνολογική αναβάθμιση το κάνει ακόμα πιο επίκαιρο με επιβεβαιωμένο τον χωροταξικό πρωταθλητισμό και με ρεαλιστική τιμή.