Η ηλεκτρική Lotus αντλεί έμπνευση από την McLaren F1
H Lotus παρουσίασε το πρωτότυπο Theory 1, το οποίο παράγει 1.000 ηλεκτρικούς ίππους, ενώ ο οδηγός κάθεται στο κέντρο, όπως στην McLaren F1
H Lotus ετοιμάζεται να παρουσιάσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο μέσα στην επόμενη χρονιά. Όμως ήδη με το νέο πρωτότυπο Theory 1, η εταιρεία μας δίνει μια πρώτη εικόνα για το πώς θα μπορούσε να είναι σχεδιαστικά το μοντέλο παραγωγής.
Το εξωτερικό βασίζεται στην νέα σχεδιαστική γλώσσα που η εταιρεία αποκαλεί «The Lotus Theory», η οποία θα αποτελέσει και την βάση για όλα τα μελλοντικά της μοντέλα.
Το αιχμηρό αμάξωμα ενσωματώνει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο εμπνέεται από τα μονοθέσια της Lotus στην Formula 1, καθώς ο κινητήρας και η μπαταρία αποτελούν δομικό στοιχείο του σασί.
Αυτή η σχεδιαστική φιλοσοφία χρησιμοποιείται για να μειώσει το βάρος του Theory 1 σε σχέση με άλλα αμιγώς ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα.
Στο εσωτερικό το Theory 1 αντλεί έμπνευση από έναν θρύλο της αυτοκίνησης, την McLaren F1. Το κάθισμα του οδηγού βρίσκεται στο κέντρο της καμπίνας, ενώ δεξιά και αριστερά του υπάρχουν καθίσματα για δύο επιβάτες. Και τα τρία συνολικά καθίσματα είναι ενσωματωμένα στο σασί, που σημαίνει πως ο οδηγός ρυθμίζει τα πεντάλ και το τιμόνι και όχι το κάθισμα.
Εντυπωσιακά είναι και τα νούμερα επιδόσεων. Η Lotus υποστηρίζει πως το πρωτότυπο αυτοκίνητο μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 320 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά χάρη στους ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 1.000 ίππων, την τετρακίνηση και την μπαταρία 70 kWh – η οποία μπορεί θεωρητικά να προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων με μία φόρτιση.
Σύμφωνα με τη Lotus, τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα αποτελούνται κατά μέσο όρο από 100 διαφορετικά υλικά, από τα πάνελ του αμαξώματος μέχρι το ταμπλό. Ωστόσο, το Theory 1 χρησιμοποιεί μόλις 10, όπως το τιτάνιο, το ανακυκλωμένο αλουμίνιο και τα διάφορα πολυκαρβονικά. Κάθε υλικό έχει επιλεχθεί για τις επιδόσεις, την ανθεκτικότητα, το μικρό βάρος και τις ανακυκλώσιμες ιδιότητές του.
Όπως προαναφέραμε, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ μοντέλο της Lotus θα παρουσιαστεί μέσα στο 2025. Το αυτοκίνητο με κωδική ονομασία «Type 135» θα αντικαταστήσει την Lotus Emira και θα χρησιμοποιεί μια νέα πλατφόρμα. Αναμένεται να μπει στην παραγωγή μέχρι το 2027.
Το εξωτερικό βασίζεται στην νέα σχεδιαστική γλώσσα που η εταιρεία αποκαλεί «The Lotus Theory», η οποία θα αποτελέσει και την βάση για όλα τα μελλοντικά της μοντέλα.
Το αιχμηρό αμάξωμα ενσωματώνει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο εμπνέεται από τα μονοθέσια της Lotus στην Formula 1, καθώς ο κινητήρας και η μπαταρία αποτελούν δομικό στοιχείο του σασί.
Αυτή η σχεδιαστική φιλοσοφία χρησιμοποιείται για να μειώσει το βάρος του Theory 1 σε σχέση με άλλα αμιγώς ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα.
Στο εσωτερικό το Theory 1 αντλεί έμπνευση από έναν θρύλο της αυτοκίνησης, την McLaren F1. Το κάθισμα του οδηγού βρίσκεται στο κέντρο της καμπίνας, ενώ δεξιά και αριστερά του υπάρχουν καθίσματα για δύο επιβάτες. Και τα τρία συνολικά καθίσματα είναι ενσωματωμένα στο σασί, που σημαίνει πως ο οδηγός ρυθμίζει τα πεντάλ και το τιμόνι και όχι το κάθισμα.
Εντυπωσιακά είναι και τα νούμερα επιδόσεων. Η Lotus υποστηρίζει πως το πρωτότυπο αυτοκίνητο μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 320 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά χάρη στους ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 1.000 ίππων, την τετρακίνηση και την μπαταρία 70 kWh – η οποία μπορεί θεωρητικά να προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων με μία φόρτιση.
Σύμφωνα με τη Lotus, τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα αποτελούνται κατά μέσο όρο από 100 διαφορετικά υλικά, από τα πάνελ του αμαξώματος μέχρι το ταμπλό. Ωστόσο, το Theory 1 χρησιμοποιεί μόλις 10, όπως το τιτάνιο, το ανακυκλωμένο αλουμίνιο και τα διάφορα πολυκαρβονικά. Κάθε υλικό έχει επιλεχθεί για τις επιδόσεις, την ανθεκτικότητα, το μικρό βάρος και τις ανακυκλώσιμες ιδιότητές του.
Όπως προαναφέραμε, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ μοντέλο της Lotus θα παρουσιαστεί μέσα στο 2025. Το αυτοκίνητο με κωδική ονομασία «Type 135» θα αντικαταστήσει την Lotus Emira και θα χρησιμοποιεί μια νέα πλατφόρμα. Αναμένεται να μπει στην παραγωγή μέχρι το 2027.