To Grand Prix Σιγκαπούρης έγινε το 2008 το πρώτο νυχτερινό Grand Prix στην ιστορία της Formula 1 και από τότε αποτελεί έναν από τους πιο ξεχωριστούς αγώνες του Πρωταθλήματος. To τροπικό κλίμα της νήσου με πολλή υγρασία και ζέστη, αποτελεί μοναδική πρόκληση για οδηγούς, τα μέλη της ομάδας και τα μονοθέσια. Πρόκειται για τον πιο απαιτητικό αγώνα όσον αφορά τη φυσική κατάσταση των οδηγών, οι οποίοι χάνουν περίπου 3-4 κιλά σε υγρά κατά τη διάρκεια του συνήθως δίωρου αγώνα, με τις θερμοκρασίες στο cockpit να κυμαίνονται στους 50 βαθμούς Κελσίου.

Πέρυσι, από τη χάραξη της πίστας αφαιρέθηκαν τέσσερις στροφές γύρω από την εξέδρα που κοιτάζει το πλωτό γήπεδο ποδοσφαίρου, λόγω ανακατασκευών, αφού εκεί θα ανεγερθεί το NS Square, ένας νέος χώρος ψυχαγωγίας. Έτσι, έχει δημιουργηθεί μία ευθεία 400 μ. μεταξύ των στροφών 16-19. Φέτος, για τη διευκόλυνση των προσπερασμάτων, έχει προστεθεί και μία 4η ζώνη DRS μεταξύ των στροφών 14-16.

Με 19 στροφές και μήκος πίστας 4.940 μ. οι συνολικοί γύροι του αγώνα είναι 62, ενώ οι χρόνοι στο γύρο έπεσαν κατά περίπου 10 δλ. Πέρυσι ξεκίνησαν οι εργασίες για την ανακατασκευή της χάραξης και φέτος έχουν ασφαλτοστρωθεί τα τμήματα μεταξύ των στροφών 3-9, 10-12 και 14-17. Η άσφαλτος θα πρέπει να είναι παρόμοια με εκείνη που χρησιμοποιείται σε δημόσιους δρόμους, αλλά αναμένεται μια πιο ομαλή επιφάνεια, αν και γενικά πρόκειται για μία πίστα με αρκετές ανομοιομορφίες.

Η Marina Bay είναι ένα σιρκουί πόλης και η πλειονότητα των στροφών είναι 90 μοιρών, με τα μονοθέσια να παραμένουν ελάχιστα σε αυτές και τους τοίχους να παραμονεύουν σε κάθε γωνία. Η Σιγκαπούρη είναι η πίστα με μία από τις υψηλότερες καταναλώσεις καυσίμου στο Πρωτάθλημα λόγω των πολλαπλών επιταχύνσεων από αργές στροφές.

Επίσης, είναι η πίστα με το μεγαλύτερο κόστος σε απόδοση όσο ανεβαίνει η στάθμη του καυσίμου. Σκληρά δοκιμάζονται τα συστήματα πέδησης, με την υπερθέρμανσή τους να αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα. Οι ομάδες συνήθως χρησιμοποιούν τους μεγαλύτερους αεραγωγούς φρένων που διαθέτουν, για να ψύχουν τα φρένα επαρκώς.

Οι συνθήκες στην πίστα εξελίσσονται ραγδαία κατά τη διάρκεια του τριημέρου καθώς στρώνεται με γόμα η αγωνιστική γραμμή. Οι χρόνοι στο γύρο μπορούν να βελτιωθούν έως και 3 δλ. μεταξύ FP1 και κατατακτήριων δοκιμών. Επίσης, το FP1 και το FP3 ξεκινούν πριν δύσει ο ήλιος και οι συνθήκες δεν είναι αντιπροσωπευτικές, γεγονός που κάνει το FP2 πολύ σημαντικό. Με την εκκίνηση του αγώνα να δίνεται στις 20:00 το βράδυ τοπική ώρα, οι οδηγοί και τα μέλη των ομάδων παραμένουν σε ευρωπαϊκό ωράριο. Συνεπώς, πηγαίνουν για ύπνο λίγο πριν από την αυγή.

Ελαστικά
H πρόσφυση που παρέχει η άσφαλτος κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, όπως και τα πλευρικά φορτία, καθώς λίγες είναι οι πραγματικά γρήγορες στροφές. Για αυτό και η Pirelli έχει φέρει τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών (C3, C4 και C5), με ελάχιστες πιέσεις (στους 70 βαθμούς Κελσίου) 22 psi εμπρός και 20 psi στον πίσω άξονα. Περιοριστικός παράγοντας είναι η καταπόνηση των πίσω ελαστικών καθώς υπάρχουν πολλαπλές ζώνες επιτάχυνσης από αργές στροφές.

Η επιφάνεια του πέλματος των ελαστικών ποτέ δεν ψύχεται ποτέ επαρκώς κατά τη διάρκεια του γύρου αν και η αφαίρεση τεσσάρων στροφών έχει μειώσει την υπερθέρμανση στο τέλος ενός γύρου κατατακτήριων δοκιμών. Συνήθως, η μαλακή γόμα είναι καθαρά ελαστικό για τις κατατακτήριες δοκιμές, με τις ομάδες να προτιμούν τη μέση και τη σκληρή για τον αγώνα. Η καταπόνηση ελαστικών που παρατηρείται σε αυτή την πίστα είναι κυρίως θερμική, όχι τόσο στην επιφάνεια του ελαστικού, αλλά στο εσωτερικό του.

To αυτοκίνητο ασφαλείας είναι σχεδόν δεδομένο ότι θα κάνει την εμφάνισή του σε κάποια φάση του αγώνα. Λόγω του ορίου ταχύτητας 60 χλμ./ώρα στο pit lane (αντί για το σύνηθες των 80 χλμ./ώρα), η απώλεια χρόνου κατά τη διάρκεια ενός pit stop είναι η μεγαλύτερη της χρονιάς και ανέρχεται σε 25 δλ. Για το λόγο αυτό, αλλά και τον υψηλό βαθμό δυσκολίας των προσπερασμάτων, οι περισσότερες ομάδες θα στοχεύουν σε στρατηγική ενός pit stop.

Στη Σιγκαπούρη έχουμε δει συχνά έχουμε οδηγούς να προσπαθούν να επεκτείνουν το πρώτο stint όσο το δυνατόν περισσότερο, διαχειριζόμενοι τα ελαστικά τους και πηγαίνοντας αρκετά αργά. Έτσι, συχνά σχηματίζεται ένα τρενάκι μονοθεσίων, όλα πολύ κοντά μεταξύ τους, χωρίς να μπορούν να προσπεράσουν, επειδή δεν υπάρχει αρκετά μεγάλη διαφορά απόδοσης. Αυτό επίσης δεν ανοίγει αρκετά τη διαφορά των πρωτοπόρων από τα λιγότερο ανταγωνιστικά μονοθέσια για να επιστρέψουν στην πίστα και να έχουν καθαρό δρόμο μπροστά τους.

Το σώμα των αγωνοδικών είναι κατά το ήμισυ το ίδιο με αυτό του GP Αζερμπαϊτζάν, αφού παραμένουν ο Αμερικανός Tim Mayer (γιος του συνιδρυτή της McLaren, Teddy Mayer), και ο πρώην νικητής των 24 Ωρών του Le Mans και 3 Grand Prix στη Formula 1, o Βρετανός Johnny Herbert, που εκπροσωπεί την οπτική γωνία των οδηγών. Τους πλαισιώνουν ο Βέλγος Mathieu Remmerie και ο Paul Ng από τη διοργανώτρια χώρα, τη Σιγκαπούρη.

Ομάδες
Στην πίστα της Marina Bay είναι πολύ πιθανό να δούμε ξανά μία μάχη για τη νίκη μεταξύ McLaren και Ferrari, όπως είχε άλλωστε συμβεί έως ένα βαθμό και πέρυσι, με τον Carlos Sainz να παραχωρεί έξυπνα DRS στον Lando Norris για να κρατήσει μακριά την απειλή του George Russell με τη Mercedes, που είχε κάνει και δεύτερο pit stop.

To GP Σιγκαπούρης της περυσινής χρονιάς είναι η πρώτη φορά που είδαμε τα προβλήματα της Red Bull με την ανάβαση των kerb και την ισορροπία του μονοθεσίου (τα οποία φαίνεται να προέρχονται από μία αναβάθμιση του μονοθεσίου στο GP Ισπανίας του 2023), καθώς αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας είχαν βρεθεί εκτός Q3 στις κατατακτήριες δοκιμές και η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο 19ο γύρο κατέστρεψε την κόντρα-στρατηγική τους, καθώς είχαν εκκινήσει με τη σκληρή γόμα.

F1 Προηγούμενα αποτελέσματα GP Σιγκαπούρης 2024

Παρά την αφαίρεση του δαπέδου του Spa-Francorchamps, η Mercedes παρατήρησε τα ίδια προβλήματα ισορροπίας στο μονοθέσιό της με τους δύο προηγούμενους αγώνες. Όπως και η Red Bull, έτσι και η γερμανική ομάδα περιμένει τις αναβαθμίσεις που έχει προγραμματίσει για το GP ΗΠΑ (το οποίο θα διεξαχθεί τέσσερις εβδομάδες μετά το GP Σιγκαπούρης) για να βελτιώσει την απόδοση του μονοθεσίου της.

Η Mercedes θα χρησιμοποιήσει ειδικό πράσινο χρωματισμό για να εορτάσει τα 50 χρόνια της Petronas, ενώ η Red Bull αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει το χρωματισμό που θα σχεδίαζαν οι οπαδοί της, διότι προσέθετε περιττό βάρος στο μονοθέσιο. Αντιθέτως, η Racing Bulls διαθέτει έναν ξεχωριστό χρωματισμό, με το αμάξωμα να είναι βαμμένο στα χρώματα τζιν παντελονιού, για χάρη του σπόνσορά της, Hugo.

Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 12:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 16:00

Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 12:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου
Αγώνας: 15:00

Όλες οι διαδικασίες θα μεταδοθούν σε ζωντανά στο ελληνικό συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ANT1+ και τη συνδρομητική υπηρεσία F1TV (με αγγλικό σχολιασμό). Οι κατατακτήριες δοκιμές θα μεταδοθούν στην ελεύθερη συχνότητα του ANT1 σε μαγνητοσκόπηση το Σάββατο στις 23:45, και ο αγώνας ετεροχρονισμένα την Κυριακή στις 16:30.

GP Σιγκαπούρης
18ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2024
Πίστα: Marina Bay
Μήκος πίστας: 4.940 μ.
Γύροι: 62
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,143 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:35.867 (185,507 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – L. Hamilton (Mercedes), 2023
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:30.984 (195,462 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – C. Sainz (Ferrari), 2023
Στροφές: 19 (12 αριστερές, 7 δεξιές)
Ζώνες DRS: 4 (μεταξύ στροφών 5-7, 13-14, 14-16, 19-1)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 54%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 66%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 21%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 58
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 3,3 G (στροφή 5)
Μέγιστη ταχύτητα: 312 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Αριστερά
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 402 μ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 177 μ.
Μέση απώλεια χρόνου σε pit stop: 25 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου: Υψηλή
Καταπόνηση φρένων: Υψηλή


Στιγμιότυπα προηγούμενων αγώνων
Καλύτερα στιγμιότυπα 2023

Καλύτερα στιγμιότυπα 2022

Καλύτερα στιγμιότυπα 2019

Καλύτερα στιγμιότυπα 2018

Καλύτερα στιγμιότυπα 2017