Βρεθήκαμε στη διεθνή δημοσιογραφική παρουσίαση της 4ης γενιάς της BMW Σειράς 1 και είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε σε ένα αρκετά μεγάλο ταξίδι από το Steyr της Αυστρίας έως το Μόναχο στη Γερμανία, ολοκληρώνοντας ένα road trip που είχε ξεκινήσει πίσω από το τιμόνι της νέας BMW X3, τις εντυπώσεις μας από την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Η πρεμιέρα της νέας BMW Σειράς 1 – της οποίας το λανσάρισμα στην αγορά έχει προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο – σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στο 20ετές success story της μάρκας στην compact κατηγορία, έχοντας ξεπεράσει τα 3 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Με δυναμική σχεδίαση, πλήρως αναθεωρημένη γκάμα κινητήρων και εκτενώς βελτιωμένη τεχνολογία πλαισίου, η νέα BMW Σειρά 1 ενισχύει το προφίλ της ως premium σπορ μοντέλο εστιασμένο στην οδηγική απόλαυση, με πλούσιο εξοπλισμό σε προσιτή τιμή.

Εδώ και 20 χρόνια, η Σειρά 1 αποτελεί μία πρόταση που στοχεύει να φέρει χαμόγελο στο πρόσωπο οδηγών που ευφραίνεται η ψυχούλα τους σε ένα μικρομεσαίο με σπορ χαρακτήρα. Έχοντας ξεκινήσει την πορεία της με κίνηση στον πίσω άξονα και πολύ λιγότερη μέριμνα για την ευρυχωρία των πίσω επιβατών, η Σειρά 1 έχει ωριμάσει σε κάθε στάδιο της εξέλιξής της και έχει εκλογικευτεί με την πάροδο των ετών, προσφέροντας πολύ μεγαλύτερους χώρους στη δεύτερη σειρά καθισμάτων.

Ίσως κάποιοι να μην είχαν πάρει με καλό μάτι τη μεταφορά της κίνησης στον εμπρός άξονα, που εξάλειψε την τάση της για πλαγιολίσθηση. Αλλά έχοντας ενηλικιωθεί πλέον, αποτελεί μία πολύ πιο ολοκληρωμένη πρόταση, κατευνάζοντας ίσως τον ενθουσιασμό της… παιδικής της ηλικίας. Εμφανισιακά, η σπορ αύρα υπογραμμίζεται και στην τελευταία γενιά από τις τυπικές αναλογίες, στις οποίες κυρίαρχα στοιχεία είναι το μακρύ καπό, ο μετατοπισμένος προς τα πίσω θάλαμος επιβατών, η ρέουσα γραμμή οροφής και ένα επιθετικό πίσω μέρος.


New look
Με την πρώτη ματιά, κέρδισε την καρδιά μας το μπλε ματ χρώμα του αμαξώματος της 3κύλιδνρης βενζινοκίνητης BMW 120 που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε.

Σε αυτό το χρώμα, το αυτοκίνητο διατηρεί μια λεπτή ισορροπία εξεζητημένης κομψότητας, χωρίς η εμφάνισή του να είναι υπερβολικά επιδεικτική. Οι διαστάσεις του πεντάθυρου χάτσμπακ έχουν αλλάξει ελάχιστα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 42 χλστ., φτάνοντας στα 4,361 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο είναι 2,67 μ. Το πλάτος είναι 1,8 μ., και το ύψος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ., για να φτάσει τα 1,459 μ.

Με επίπεδο, μακρύ καπό και εμπρός μέρος να «κάθεται» πολύ πιο χαμηλά σε σχέση με τον προκάτοχό της, η φαρδιά γρίλια της BMW με την έντονη κλίση προς τα εμπρός υιοθετεί μια πρωτοποριακή δομή, με κάθετες και διαγώνιες μπάρες, ενώ οι στάνταρ προβολείς LED διαθέτουν εντυπωσιακά κάθετα στοιχεία για τα φώτα ημέρας και τα φλας. Η πλαϊνή όψη χαρακτηρίζεται από το σφηνοειδές σχήμα και τις επίπεδες γυάλινες επιφάνειες που στενεύουν προς τα πίσω.

Το στάνταρ BMW Individual High-Gloss Shadow Line περιλαμβάνει ένα γραφικό στοιχείο με τον αριθμό 1 στην τρίτη κολόνα, που είναι γνωστό στα μοντέλα της BMW ως Hofmeister. Μια μεγάλη αεροτομή οροφής και οι πλευρικοί εκτροπείς αέρα τονίζουν την επιμήκη σιλουέτα του μοντέλου, και ένα ένθετο τύπου διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα ενισχύει την εμφάνιση. Η νέα Σειρά 1 αποτελεί το πρώτο μοντέλο στην γκάμα της BMW που διατίθεται προαιρετικά με χρώμα αντίθεσης για την οροφή.

Στο δρόμο
Οι άνθρωποι της BMW είχαν σχεδιάσει μία πολύ ενδιαφέρουσα διαδρομή για τη δεύτερη ημέρα της παρουσίασης και το ταξίδι της επιστροφής προς το Μόναχο. Οι «φιδίσιοι», γεμάτοι στροφές και στενοί επαρχιακοί δρόμοι της Αυστρίας, είχαν για κάποιο λόγο – που δεν καταλάβαμε – πολύ υψηλό όριο ταχύτητας: 100 χλμ./ώρα.

Αυτό λοιπόν τους έκανε την τέλεια «αρένα» για να γνωρίσουμε αρκετά καλά τον πραγματικό χαρακτήρα της νέας BMW Σειράς 1, παρότι η βροχή έδωσε τον τόνο εκείνου του πρωινού στη μαγευτική εξοχή της Αυστρίας.

Τις εντυπώσεις κέρδισε από την πρώτη στιγμή η ακρίβεια απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης και το «βάρος» του τιμονιού, που είχε την αίσθηση που αρμόζει παραδοσιακά σε μία BMW. Το ίδιο συνέβη και με την αμεσότητα του πλαισίου στις αλλαγές κατεύθυνσης, σε ευρεία ποικιλία στροφών, και όλα αυτά χωρίς να υπάρχουν συμβιβασμοί στην υψηλότατη ποιότητα κύλισης και την άνεση.

Η ευελιξία και η δυναμική στις στροφές ενισχύονται χάρη στην αυξημένη ακαμψία της δομής του αμαξώματος. Η προηγμένη τεχνολογία πλαισίου περιλαμβάνει βελτιστοποιημένη κινηματική, βάσεις στήριξης για τις αντιστρεπτικές δοκούς με υψηλή προφόρτιση, και νέα τεχνολογία αμορτισέρ. Η γωνία κάστερ των εμπρός τροχών έχει αυξηθεί κατά 20%, εξασφαλίζοντας καλή ευστάθεια και βελτιστοποιημένη αίσθηση στο τιμόνι.

Η ήπια υβριδική μονάδα TwinPower Turbo χωρητικότητας 1,5 λίτρων της BMW 120 αποδίδει συνολικά 170 ίππους και 240 Nm ροπής, τα οποία «ερμηνεύονται» με μαεστρία από το άμεσο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων. Έτσι, σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς όσο σβέλτα θέλεις σε δρόμους που προσφέρονται για λίγη… διασκέδαση.

Παράλληλα, προσφέρει την ώθηση που χρειάζεσαι, ακόμα και όταν κινείσαι στην αριστερή λωρίδα της Autobahn, όπου πλησιάζεις το μέγιστο όριο των 226 χλμ./ώρα με άνεση, χωρίς να αλλάζει η υψηλή ποιότητα κύλισης. Τα 0-100 χλμ./ώρα καλύπτονται σε 7,8 δλ. και η κατανάλωση μπορεί άνετα να «φλερτάρει» τα 7 λτ./100 χλμ. αν δεν είσαι υπερβολικός.

Γεύση κορυφής
Στην κορυφή της γκάμας της Σειράς 1 βρίσκεται η BMW M135 xDrive, με σημαντικά βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόδοσης. Δυστυχώς, είχαμε την ευκαιρία να γευτούμε τους 300 ίππους και τα 400 Nm ροπής του 2λιτρου 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα μόνο για μία σύντομη βόλτα εντός του αστικού κύκλου του Μονάχου, με μόνο μία σύντομη «έκρηξη» μερικών εκατοντάδων μέτρων στην απαλλαγμένη από όριο ταχύτητας Autobahn. Έτσι, αυτή η μικρή γεύση από την επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δλ. μας άφησε διψασμένους για περισσότερα, καθώς η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται στα 250 χλμ./ώρα.

Η BMW M135 xDrive διαθέτει στάνταρ το προσαρμοζόμενο πλαίσιο Adaptive M Chassis, με σπορ σύστημα διεύθυνσης και έξυπνο σύστημα τετρακίνησης. Η σπορ ανάρτηση ήταν αισθητά πιο σφιχτή, και τα σπορ καθίσματα ακινητοποιούσαν το σώμα με εξαιρετικό τρόπο, χωρίς να είναι υπερβολικά «παρεμβατική» η πλευρική στήριξη. Το σπορ σύστημα διεύθυνσης δεν είχε πολλά να προσθέσει στο ήδη πολύ καλό σε απόκριση τιμόνι της 120. Στο Sport πρόγραμμα οδήγησης, οι επιλογές του κιβωτίου ήταν πολύ πιο επιθετικές, διατηρώντας υψηλά τον πήχη των στροφών.

Για τους λάτρεις της σπορ ατμόσφαιρας, ο τεχνητός ήχος της M135 xDrive μπορεί να κατακλύσει την καμπίνα, και να τη διανθίσει τις στιγμές που σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι με ρεαλιστικό sound design από σκασίματα άκαυστων σταγονιδίων βενζίνης που εκρήγνυνται στην εξάτμιση. Εξωτερικά, τα αεροδυναμικά βοηθήματα, η μάσκα M με τις οριζόντιες μπάρες, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών M και οι τέσσερις απολήξεις εξάτμισης, την καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμη ως την κορυφαία έκδοση του μοντέλου, όπως και το φανταχτερό πράσινο χρώμα του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε.

Αποκλειστικό για αυτήν την έκδοση είναι το M Technology Package, που περιλαμβάνει ειδικό εξοπλισμό στην ανάρτηση, αυξημένη ακαμψία, μειωμένο βάρος, σύστημα φρένων M Compound και σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος 19”. Το M Sport Package Pro και τα BMW M Performance Parts – ειδικά σχεδιασμένα για κάθε μοντέλο – είναι διαθέσιμα για όλες τις εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 1.

Diesel επιλογές
Στη γκάμα της Σειράς 1 περιλαμβάνονται και δύο εκδόσεις με diesel κινητήρα. Η BMW 118d διαθέτει έναν 4κύλιδνρο 2λιτρο κινητήρα με απόδοση 150 ίππων και 360 Nm ροπής και επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ., επιτυγχάνοντας μέγιστη ταχύτητα 222 χλμ./ώρα. Η BMW 120d προσθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία 48V στο σύνολο, αυξάνοντας την ισχύ στους 163 ίππους και τη ροπή στα 400 Nm, κατεβάζοντας το «σπριντ» από στάση έως τα 100 χλμ. στα 7,9 δλ. και την επίσημη τιμή κατανάλωσης έως τα 4,3 λτ./100 χλμ.

Εκ των έσω
Η ανανεωμένη σχεδίαση του εσωτερικού διαμορφώνει μια σύγχρονη πολυτελή ατμόσφαιρα με σπορ πινελιές και γενναιόδωρους χώρους. Τα νέας σχεδίασης καθίσματα προσφέρουν υψηλό επίπεδο άνεσης στα μακρινά ταξίδια. Προαιρετικά διατίθενται σπορ καθίσματα στην έκδοση Econeer με επένδυση από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, καθώς και σπορ καθίσματα M. Διατίθενται επίσης διάτρητες επιφάνειες καθισμάτων στην έκδοση Veganza με χαρακτηριστικά που θυμίζουν δέρμα.

Η νέα BMW Σειρά 1 διαθέτει την τελευταία έκδοση του BMW iDrive με QuickSelect για διαισθητικό και άνετο χειρισμό των λειτουργιών του οχήματος, χωρίς να χρειάζεται μετάβαση σε υπομενού. Το νέο BMW iDrive βασίζεται στο BMW Operating System 9 και έχει σχεδιαστεί για χειρισμό μέσω αφής και φωνητικό έλεγχο.

Τα θερμαινόμενα καθίσματα και μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών ρυθμίσεων, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας μνήμης για το κάθισμα του οδηγού, διατίθενται προαιρετικά. Η προαιρετική λειτουργία μασάζ είναι επίσης διαθέσιμη για τα σπορ καθίσματα. Αναδιπλώνοντας τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από τα 380 στα 1.200 λίτρα.

Η νέα BMW Σειρά 1 προσφέρει μια σημαντικά διευρυμένη γκάμα συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης ως μέρος του βασικού ή προαιρετικού εξοπλισμού της. Εκτός από τα υψηλής ποιότητας συστήματα υποβοήθησης, η διευρυμένη γκάμα του βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, σύστημα συναγερμού και το BMW Live Cockpit Plus που περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης BMW Maps.

Το Innovation Package περιλαμβάνει το BMW Live Cockpit Professional με head-up display και Augmented View στην οθόνη ελέγχου, καθώς και το Parking Assistant Plus. Το Premium Package περιλαμβάνει ασύρματη φόρτιση smpartphone, κάθισμα οδηγού που μετακινείται αυτόματα προς τα πίσω για πιο εύκολη πρόσβαση και προσαρμοζόμενους προβολείς LED. Η γκάμα του προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνει επίσης διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, πανοραμική γυάλινη οροφή και ηχοσύστημα Harman Kardon.

Η νέα BMW Σειρά 1 είναι διαθέσιμη ήδη για παραγγελία στην ελληνική αγορά, με τιμή από 28.960 € για την 120, από 35.960 € για την 120d και από 55.200 € για την M135 xDrive.