Αυτό είναι το νέο Skoda Elroq
Η Skoda αποκάλυψε το Elroq, ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό C-SUV το οποίο είναι και το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που σχεδιάστηκε εκ θεμελίων με την σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid.
Είναι μάλιστα το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV της Skoda και θα κληθεί να αντιμετωπίσει ανταγωνιστές όπως το Peugeot E-3008, το Honda e:Ny1, το Volkswagen ID.4, το Ford Explorer και το BYD Atto 3.
Αυτό που ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά στο νέο Skoda Elroq είναι η μπροστινή μάσκα. Η εταιρεία την ονομάζει «Tech Deck Face» και πρόκειται για μια μινιμαλιστική εξέλιξη της παραδοσιακής μάσκας της Skoda. Το Tech Deck ενσωματώνει όλους τους αισθητήρες του οχήματος σε ένα ενιαίο πάνελ.
To στρογγυλό σήμα της εταιρείας έχει αντικατασταθεί και στη θέση του στο καπό αναγράφεται το όνομα «SKODA» με κεφαλαία γράμματα. Αυτή η αλλαγή θα περάσει και στη συνέχεια και στο ανανεωμένο Enyaq.
Τα φωτιστικά σώματα είναι ολοκαίνουργια και χωρίζονται σε δύο μέρη. Το κάτω μέρος ενσωματώνει τα LED φώτα μικρής και μεγάλης σκάλας, τα οποία τόσο στον προαιρετικό εξοπλισμό όσο και στην εισαγωγική έκδοση «First Edition» θα μπορούν να ρυθμίσουν τη δέσμη τους αυτόματα ώστε να μη τυφλώνουν τους διερχόμενους οδηγούς. Στο πάνω μέρος βρίσκονται επίσης τα LED φώτα θέσης, καθώς και το «Light Band» το οποίο συνδέει τα δύο φωτιστικά σώματα πάνω από το καπό.
Το προφίλ του οχήματος έχει καθαρές γραμμές, ενώ τα μαύρα πλαστικά στο κάτω μέρος του οχήματος αλλά και στον πίσω προφυλακτήρα προσφέρουν μια πιο off-road εμφάνιση. Η πίσω αεροτομή είναι μία από τις αρκετές αεροδυναμικές παρεμβάσεις που δημιουργούν συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης που φτάνει το 0,26. Το νούμερο αυτό βοηθάει ιδιαίτερα και την αυτονομία του οχήματος.
Στο εσωτερικό η Skoda υιοθετεί την ίδια φιλοσοφία σχεδιασμού με το εξωτερικό, με έντονα στοιχεία μινιμαλισμού. Ένας μικρός ψηφιακός πίνακας ενδείξεων για τον οδηγό προσφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες όπως την ταχύτητα του αυτοκινήτου, ενώ στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη του infotainment με διάμετρο 13 ιντσών. Αυτή ενσωματώνει το τελευταίο λογισμικό της Skoda, το οποίο αναμένεται να είναι πιο εύχρηστο σε σύγκριση με παλαιότερες εκδόσεις. Από κάτω της βρίσκονται κουμπιά συντόμευσης τα οποία δίνουν πρόσβαση στις ρυθμίσεις κλιματισμού, τα προφίλ οδήγησης και τα συστήματα υποβοήθησης.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα είναι ως επί το πλείστον φιλικά προς το περιβάλλον και ανακυκλωμένα. Το Recytitan είναι ένα υλικό που περιλαμβάνει 78% ανακυκλωμένο PET, όπως πλαστικά μπουκάλια και, για πρώτη φορά στα μοντέλα της Skoda, ανακυκλωμένα ρούχα μετά τη χρήση τους.
Από την άλλη, το Technofil αποτελείται από 75% ανακυκλωμένες ίνες Econyl και 25% πολυεστέρα. Αυτό το καινοτόμο ύφασμα επαναχρησιμοποιεί τα απόβλητα από νάιλον, όπως δίχτυα ψαρέματος, υπολείμματα υφάσματος και χαλιά που προορίζονται για υγειονομική ταφή, μετατρέποντάς τα σε νέα νάιλον νήματα. Το Econyl είναι 100% ανανεώσιμο και επιτρέπει σε όλα τα νήματα να ανακυκλώνονται, να επαναμορφοποιούνται και να επαναχρησιμοποιούνται επανειλημμένα χωρίς να χάσουν την ποιότητά τους.
Υπάρχουν συνολικά τέσσερις επιλογές «Design Selections»: Studio, Loft, Lodge, και Suite. Κάθε μία από αυτές ενσωματώνει μεγαλύτερο ποσοστό βιώσιμων υλικών.
Οι αποθηκευτικοί χώροι εντός της καμπίνας σύμφωνα με την Skoda ανέρχονται σε 48 λίτρα, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 470 λίτρα. Διπλώνοντας τα πίσω καθίσματα, αυτός μπορεί να φτάσει έως τα 1.580 λίτρα.
Το νέο Elroq βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα ΜΕΒ του ομίλου Volkswagen, η οποία βρίσκεται σε μια ευρεία γκάμα οχημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του Enyaq. Θα υπάρχουν τρία μεγέθη μπαταρίας: 55, 63 και 82 kWh και συνολικά τέσσερις εκδόσεις του μοντέλου.
Στην αρχή της γκάμας υπάρχει το Elroq 50, το οποίο διατίθεται με τη μικρότερη μπαταρία και έναν ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων. Ακολουθεί το Elroq 60, με τη μεσαία μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων. Οι δύο κορυφαίες εκδόσεις θα διατίθενται με την μπαταρία των 82 kWh. Το Elroq 85 είναι η πισωκίνητη έκδοση, με 286 ίππους. Η αυτονομία του υπολογίζεται στα 560 χιλιόμετρα. Μέσα στο 2025 θα έρθει και η τετρακίνητη έκδοση Elroq 85x.
Οι δύο μικρότερες από τις τρεις επιλογές μπαταριών θα φορτίζουν με μέγιστη ταχύτητα 145 kW, που σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει από το 10 ως το 80% σε 25 λεπτά. Η μεγαλύτερη μπαταρία θα φορτίζει με έως και 175 kW. Ωστόσο το μεγαλύτερο μέγεθός της σημαίνει ότι χρειάζεται τρία επιπλέον λεπτά για να φτάσει από το 10 στο 80%.
Το βιβλίο παραγγελιών για το Skoda Elroq ανοίγει στις 18 Οκτωβρίου, ενώ τα πρώτα αντίτυπα θα φτάσουν στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες την άνοιξη του 2025. Η τιμή του στην Ευρώπη θα ξεκινάει από τα 33.000 ευρώ.
Είναι μάλιστα το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV της Skoda και θα κληθεί να αντιμετωπίσει ανταγωνιστές όπως το Peugeot E-3008, το Honda e:Ny1, το Volkswagen ID.4, το Ford Explorer και το BYD Atto 3.
Αυτό που ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά στο νέο Skoda Elroq είναι η μπροστινή μάσκα. Η εταιρεία την ονομάζει «Tech Deck Face» και πρόκειται για μια μινιμαλιστική εξέλιξη της παραδοσιακής μάσκας της Skoda. Το Tech Deck ενσωματώνει όλους τους αισθητήρες του οχήματος σε ένα ενιαίο πάνελ.
To στρογγυλό σήμα της εταιρείας έχει αντικατασταθεί και στη θέση του στο καπό αναγράφεται το όνομα «SKODA» με κεφαλαία γράμματα. Αυτή η αλλαγή θα περάσει και στη συνέχεια και στο ανανεωμένο Enyaq.
Τα φωτιστικά σώματα είναι ολοκαίνουργια και χωρίζονται σε δύο μέρη. Το κάτω μέρος ενσωματώνει τα LED φώτα μικρής και μεγάλης σκάλας, τα οποία τόσο στον προαιρετικό εξοπλισμό όσο και στην εισαγωγική έκδοση «First Edition» θα μπορούν να ρυθμίσουν τη δέσμη τους αυτόματα ώστε να μη τυφλώνουν τους διερχόμενους οδηγούς. Στο πάνω μέρος βρίσκονται επίσης τα LED φώτα θέσης, καθώς και το «Light Band» το οποίο συνδέει τα δύο φωτιστικά σώματα πάνω από το καπό.
Το προφίλ του οχήματος έχει καθαρές γραμμές, ενώ τα μαύρα πλαστικά στο κάτω μέρος του οχήματος αλλά και στον πίσω προφυλακτήρα προσφέρουν μια πιο off-road εμφάνιση. Η πίσω αεροτομή είναι μία από τις αρκετές αεροδυναμικές παρεμβάσεις που δημιουργούν συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης που φτάνει το 0,26. Το νούμερο αυτό βοηθάει ιδιαίτερα και την αυτονομία του οχήματος.
Στο εσωτερικό η Skoda υιοθετεί την ίδια φιλοσοφία σχεδιασμού με το εξωτερικό, με έντονα στοιχεία μινιμαλισμού. Ένας μικρός ψηφιακός πίνακας ενδείξεων για τον οδηγό προσφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες όπως την ταχύτητα του αυτοκινήτου, ενώ στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη του infotainment με διάμετρο 13 ιντσών. Αυτή ενσωματώνει το τελευταίο λογισμικό της Skoda, το οποίο αναμένεται να είναι πιο εύχρηστο σε σύγκριση με παλαιότερες εκδόσεις. Από κάτω της βρίσκονται κουμπιά συντόμευσης τα οποία δίνουν πρόσβαση στις ρυθμίσεις κλιματισμού, τα προφίλ οδήγησης και τα συστήματα υποβοήθησης.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα είναι ως επί το πλείστον φιλικά προς το περιβάλλον και ανακυκλωμένα. Το Recytitan είναι ένα υλικό που περιλαμβάνει 78% ανακυκλωμένο PET, όπως πλαστικά μπουκάλια και, για πρώτη φορά στα μοντέλα της Skoda, ανακυκλωμένα ρούχα μετά τη χρήση τους.
Από την άλλη, το Technofil αποτελείται από 75% ανακυκλωμένες ίνες Econyl και 25% πολυεστέρα. Αυτό το καινοτόμο ύφασμα επαναχρησιμοποιεί τα απόβλητα από νάιλον, όπως δίχτυα ψαρέματος, υπολείμματα υφάσματος και χαλιά που προορίζονται για υγειονομική ταφή, μετατρέποντάς τα σε νέα νάιλον νήματα. Το Econyl είναι 100% ανανεώσιμο και επιτρέπει σε όλα τα νήματα να ανακυκλώνονται, να επαναμορφοποιούνται και να επαναχρησιμοποιούνται επανειλημμένα χωρίς να χάσουν την ποιότητά τους.
Υπάρχουν συνολικά τέσσερις επιλογές «Design Selections»: Studio, Loft, Lodge, και Suite. Κάθε μία από αυτές ενσωματώνει μεγαλύτερο ποσοστό βιώσιμων υλικών.
Οι αποθηκευτικοί χώροι εντός της καμπίνας σύμφωνα με την Skoda ανέρχονται σε 48 λίτρα, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 470 λίτρα. Διπλώνοντας τα πίσω καθίσματα, αυτός μπορεί να φτάσει έως τα 1.580 λίτρα.
Το νέο Elroq βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα ΜΕΒ του ομίλου Volkswagen, η οποία βρίσκεται σε μια ευρεία γκάμα οχημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του Enyaq. Θα υπάρχουν τρία μεγέθη μπαταρίας: 55, 63 και 82 kWh και συνολικά τέσσερις εκδόσεις του μοντέλου.
Στην αρχή της γκάμας υπάρχει το Elroq 50, το οποίο διατίθεται με τη μικρότερη μπαταρία και έναν ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων. Ακολουθεί το Elroq 60, με τη μεσαία μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων. Οι δύο κορυφαίες εκδόσεις θα διατίθενται με την μπαταρία των 82 kWh. Το Elroq 85 είναι η πισωκίνητη έκδοση, με 286 ίππους. Η αυτονομία του υπολογίζεται στα 560 χιλιόμετρα. Μέσα στο 2025 θα έρθει και η τετρακίνητη έκδοση Elroq 85x.
Οι δύο μικρότερες από τις τρεις επιλογές μπαταριών θα φορτίζουν με μέγιστη ταχύτητα 145 kW, που σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει από το 10 ως το 80% σε 25 λεπτά. Η μεγαλύτερη μπαταρία θα φορτίζει με έως και 175 kW. Ωστόσο το μεγαλύτερο μέγεθός της σημαίνει ότι χρειάζεται τρία επιπλέον λεπτά για να φτάσει από το 10 στο 80%.
Το βιβλίο παραγγελιών για το Skoda Elroq ανοίγει στις 18 Οκτωβρίου, ενώ τα πρώτα αντίτυπα θα φτάσουν στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες την άνοιξη του 2025. Η τιμή του στην Ευρώπη θα ξεκινάει από τα 33.000 ευρώ.