F1: Γιατί ο Max Verstappen πιστεύει ότι τα χειρότερα είναι πίσω του
Ο Max Verstappen ελπίζει ότι το GP Ιταλίας ήταν το χαμηλότερο σημείο της φετινής σεζόν της Formula 1 για τη Red Bull, καθώς η ομάδα προσπαθεί να βρει ξανά τη φόρμα της με το φετινό της μονοθέσιο. Η Red Bull ξεκίνησε τη σεζόν με κυριαρχικό τρόπο, αλλά στην επιστροφή στην αγωνιστική δράση έπειτα από το καλοκαιρινό διάλειμμα, ήταν εμφανές ότι η λάθος κατεύθυνση που έχει πάρει η ομάδα με την εξέλιξη του μονοθεσίου της, είχε κάνει τα πράγματα πολύ δύσκολα για την ίδια.
Στο GP Ιταλίας η Red Bull είχε βρεθεί με το 4ο ταχύτερο μονοθέσιο. Ο Verstappen δήλωσε στο Motorsport: «Στην αρχή έμεινα έκπληκτος και εγώ, αλλά αν δείτε ποια ήταν τα προβλήματά μας, τότε το καταλαβαίνω πλήρως. Σε κάποιο σημείο, πήγαμε σε λάθος κατεύθυνση. Οι άλλες ομάδες είτε δεν έχουν αντιμετωπίσει ακόμα το συγκεκριμένο σημείο είτε εξέλιξαν το μονοθέσιο με ελαφρώς διαφορετικό τρόπο. Αυτό είναι πάντα δύσκολο να το εκτιμήσεις».
«Από νωρίς συνειδητοποίησα ότι η αίσθηση ήταν πολύ διαφορετική από το περυσινό μονοθέσιο όσον αφορά την ισορροπία. Εκείνη την εποχή το μονοθέσιό μας ήταν ακόμα πολύ πιο γρήγορο από τους άλλους, ή ίσως οι άλλοι δεν ήταν τόσο καλοί τότε. Οπότε, σε εκείνο το στάδιο μπορούσαμε ακόμα να αντισταθμίσουμε τις δυσκολίες μας. Στους αγώνες που ακολούθησαν μετά από αυτό, γινόταν όλο και χειρότερα. Κάποια στιγμή το μονοθέσιό μας ήταν απλά πολύ δύσκολο στην οδήγηση και την ίδια στιγμή οι άλλοι έκαναν πραγματική πρόοδο».
Φέτος, έχουμε δει και άλλες ομάδες να δυσκολεύονται με τις αναβαθμίσεις, όπως π.χ. η Ferrari με το δάπεδο που παρουσίασε στο GP Ισπανίας, ή Mercedes με το δάπεδο που παρουσίασε στο GP Βελγίου. Ο Verstappen σχολίασε: «Είναι πιο δύσκολο από ό,τι νομίζουν όλοι. Αυτή τη στιγμή ακόμα και η McLaren δεν παρουσιάζει ένα νέο δάπεδο, για το οποίο δεν είναι απόλυτα σίγουρη. Τα μονοθέσια είναι πολύ πιο ευαίσθητα με τις αναβαθμίσεις από ό,τι με τους προηγούμενους κανονισμούς».
Πέραν αυτού, η Red Bull αντιμετωπίζει δυσκολίες με το συσχετισμό δεδομένων από την αεροδυναμική της σήραγγα, η οποία είναι αρκετά παλιά. Άλλωστε, η ομάδα προετοιμάζει την κατασκευή νέας αεροδυναμικής σήραγγας η οποία θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ετών. Ο Verstappen δήλωσε: «Είναι αλήθεια ότι έχουμε μια αρκετά παλιά αεροδυναμική σήραγγα, αλλά μέχρι φέτος έκανε τα πάντα σωστά. Κάποια πράγματα είναι απλά δύσκολο να τα καταλάβεις. Το βλέπεις αυτό και με όλες τις άλλες ομάδες, εκτός από τη McLaren».
«Όλες οι ομάδες είχαν τα δικά τους προβλήματα, συμπεριλαμβανομένων των ομάδων με σύγχρονες αεροδυναμικές σήραγγες. Νομίζω ότι είναι απλά εξαιρετικά δύσκολο να ρυθμιστούν τα πράγματα τέλεια ή να πάρεις ακριβώς τα σωστά δεδομένα από αυτό. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλά πράγματα στην ίδια την αεροδυναμική σήραγγα ή πώς αυτή συσχετίζεται με την πίστα».
Στο GP Αζερμπαϊτζάν η Red Bull παρουσίασε ένα αναβαθμισμένο δάπεδο, συνδυάζοντας λύσεις από προηγούμενες εκδόσεις. Ο Verstappen ανέφερε για αυτό: «Είχε καλύτερη αίσθηση. Αυτό ήταν ήδη ένα καλό βήμα προς τα εμπρός για εμάς. Νομίζω ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση τώρα, θα χρειαστεί λίγος χρόνος. Δεν μπορείς να αλλάξεις κάτι τέτοιο σε 1-2 εβδομάδες. Αλλά νομίζω ότι η ομάδα ήταν ευχαριστημένη και με αυτό που είδε στο Μπακού».
Η Red Bull τώρα ποντάρει στις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει στο GP ΗΠΑ και από αυτές θα καθοριστεί η πορεία της ομάδας στο υπόλοιπο της σεζόν. Ωστόσο, ο Verstappen πιστεύει ότι το χειρότερο σημείο της σεζόν έχει παρέλθει για τη Red Bull: «Ναι, έτσι πιστεύω για να είμαι ειλικρινής. Ελπίζω ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε καλά βήματα από εδώ και πέρα».
Στο GP Ιταλίας η Red Bull είχε βρεθεί με το 4ο ταχύτερο μονοθέσιο. Ο Verstappen δήλωσε στο Motorsport: «Στην αρχή έμεινα έκπληκτος και εγώ, αλλά αν δείτε ποια ήταν τα προβλήματά μας, τότε το καταλαβαίνω πλήρως. Σε κάποιο σημείο, πήγαμε σε λάθος κατεύθυνση. Οι άλλες ομάδες είτε δεν έχουν αντιμετωπίσει ακόμα το συγκεκριμένο σημείο είτε εξέλιξαν το μονοθέσιο με ελαφρώς διαφορετικό τρόπο. Αυτό είναι πάντα δύσκολο να το εκτιμήσεις».
«Από νωρίς συνειδητοποίησα ότι η αίσθηση ήταν πολύ διαφορετική από το περυσινό μονοθέσιο όσον αφορά την ισορροπία. Εκείνη την εποχή το μονοθέσιό μας ήταν ακόμα πολύ πιο γρήγορο από τους άλλους, ή ίσως οι άλλοι δεν ήταν τόσο καλοί τότε. Οπότε, σε εκείνο το στάδιο μπορούσαμε ακόμα να αντισταθμίσουμε τις δυσκολίες μας. Στους αγώνες που ακολούθησαν μετά από αυτό, γινόταν όλο και χειρότερα. Κάποια στιγμή το μονοθέσιό μας ήταν απλά πολύ δύσκολο στην οδήγηση και την ίδια στιγμή οι άλλοι έκαναν πραγματική πρόοδο».
Φέτος, έχουμε δει και άλλες ομάδες να δυσκολεύονται με τις αναβαθμίσεις, όπως π.χ. η Ferrari με το δάπεδο που παρουσίασε στο GP Ισπανίας, ή Mercedes με το δάπεδο που παρουσίασε στο GP Βελγίου. Ο Verstappen σχολίασε: «Είναι πιο δύσκολο από ό,τι νομίζουν όλοι. Αυτή τη στιγμή ακόμα και η McLaren δεν παρουσιάζει ένα νέο δάπεδο, για το οποίο δεν είναι απόλυτα σίγουρη. Τα μονοθέσια είναι πολύ πιο ευαίσθητα με τις αναβαθμίσεις από ό,τι με τους προηγούμενους κανονισμούς».
Πέραν αυτού, η Red Bull αντιμετωπίζει δυσκολίες με το συσχετισμό δεδομένων από την αεροδυναμική της σήραγγα, η οποία είναι αρκετά παλιά. Άλλωστε, η ομάδα προετοιμάζει την κατασκευή νέας αεροδυναμικής σήραγγας η οποία θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ετών. Ο Verstappen δήλωσε: «Είναι αλήθεια ότι έχουμε μια αρκετά παλιά αεροδυναμική σήραγγα, αλλά μέχρι φέτος έκανε τα πάντα σωστά. Κάποια πράγματα είναι απλά δύσκολο να τα καταλάβεις. Το βλέπεις αυτό και με όλες τις άλλες ομάδες, εκτός από τη McLaren».
«Όλες οι ομάδες είχαν τα δικά τους προβλήματα, συμπεριλαμβανομένων των ομάδων με σύγχρονες αεροδυναμικές σήραγγες. Νομίζω ότι είναι απλά εξαιρετικά δύσκολο να ρυθμιστούν τα πράγματα τέλεια ή να πάρεις ακριβώς τα σωστά δεδομένα από αυτό. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλά πράγματα στην ίδια την αεροδυναμική σήραγγα ή πώς αυτή συσχετίζεται με την πίστα».
Στο GP Αζερμπαϊτζάν η Red Bull παρουσίασε ένα αναβαθμισμένο δάπεδο, συνδυάζοντας λύσεις από προηγούμενες εκδόσεις. Ο Verstappen ανέφερε για αυτό: «Είχε καλύτερη αίσθηση. Αυτό ήταν ήδη ένα καλό βήμα προς τα εμπρός για εμάς. Νομίζω ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση τώρα, θα χρειαστεί λίγος χρόνος. Δεν μπορείς να αλλάξεις κάτι τέτοιο σε 1-2 εβδομάδες. Αλλά νομίζω ότι η ομάδα ήταν ευχαριστημένη και με αυτό που είδε στο Μπακού».
Η Red Bull τώρα ποντάρει στις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει στο GP ΗΠΑ και από αυτές θα καθοριστεί η πορεία της ομάδας στο υπόλοιπο της σεζόν. Ωστόσο, ο Verstappen πιστεύει ότι το χειρότερο σημείο της σεζόν έχει παρέλθει για τη Red Bull: «Ναι, έτσι πιστεύω για να είμαι ειλικρινής. Ελπίζω ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε καλά βήματα από εδώ και πέρα».