Το Audi A3 είναι διαχρονικά συνυφασμένο με την εικόνα του premium χάτσμπακ που δίνει έμφαση στην κορυφαία ποιότητα κατασκευής και τους δυνατούς κινητήρες.

Δύο χρόνια πριν τα 30ά του γενέθλια και με την ευκαιρία της πρόσφατης ανανέωσής του, το γερμανικό μοντέλο αποκτά μια νέα διάσταση περιπέτειας με την νέα έκδοση allstreet.

Το allstreet αποτελεί ουσιαστικά την crossover εκδοχή του νέου A3. Πρεσβεύει τον δραστήριο τρόπο ζωής των SUV, χωρίς να αποποιείται τον δυναμισμό και την ευελιξία που διακρίνει τα μικρομεσαία χάτσμπακ. Συνδυασμός που αποτυπώνεται γλαφυρά στην εμφάνισή του.

Κατ’ αρχήν, το allstreet στέκεται 3 εκατοστά ψηλότερα από το έδαφος σε σχέση με τα απλά A3, ενώ τα φτερά και τα μαρσπιέ διακοσμούνται με βαμμένα σε σκούρα απόχρωση πλαστικά προστατευτικά, τα οποία κάνουν ωραία αντίθεση ειδικά στη νέα απόχρωση Green District του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Παράλληλα, ο δυναμισμός είναι κυρίαρχος με στοιχεία όπως η επιβλητική οκτάγωνη μάσκα Singleframe σε μαύρο ματ χρώμα, τα εκφραστικά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, οι μεγάλοι τροχοί αλουμινίου και τα σπόιλερ χαμηλά στο αμάξωμα. Διαθέσιμοι είναι και οι εμπρός προβολείς Matrix LED με δυναμική διαμόρφωση φωτισμού και δυναμικά φώτα φλας.

Έμφαση στις κλασικές αξίες Audi
Μπαίνοντας στην καμπίνα, το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι τυπική για Audi ποιότητα κατασκευής – δηλαδή εξαιρετική. Τα καθίσματα είναι ελαφρώς υπερυψωμένα προσφέροντας πιο άνετη επιβίβαση αλλά και καλύτερη εποπτεία του δρόμου.

Η σχεδίαση δεν έχει αλλάξει στην ουσία της και υποστηρίζει τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ οι δύο οθόνες ενισχύουν το hi-tech προφίλ.
Η μία φιλοξενεί τον πλήρως ψηφιακό και διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων Audi virtual cockpit των 10,25’’.

Η δεύτερη, στο κέντρο του ταμπλό, είναι η οθόνη αφής 10,1’’ του infotainment ΜΜΙ, που εκτός από Apple CarPlay και Android Auto, διαθέτει και ψηφιακό βοηθό. Και οι δύο οθόνες συμπεριλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, μαζί με ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, ψηφιακό ραδιόφωνο DAB+, ασύρματη φόρτιση κινητού και δερμάτινο τιμόνι.

Στα θετικά θα συμπεριλάβουμε τις φυσικούς διακόπτες που υπάρχουν στην κονσόλα για τον χειρισμό του κλιματισμού, τις δύο θύρες USB Type C και την θήκη και τις επιλεγμένες εφαρμογές και λειτουργίες οχήματος on demand που είναι διαθέσιμες για download στο Audi store.

Η εργονομία είναι σωστά μελετημένη και όλα τα χειριστήρια βρίσκονται εκεί που περιμένεις να είναι. Συνήθεια χρειάζεται μόνο ο επιλογέας κίνησης: αντί για τον κλασικό μοχλό που συναντάμε συνήθως σε αυτόματα κιβώτια, είναι ένα μικρό μπουτόν που μετακινείται μπρος-πίσω.

Στα θετικά του allstreet συγκαταλέγονται οι μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν με άνεση δύο ψηλοί επιβάτες. Ένας τρίτος ωστόσο θα βρει την πλάτη του καθίσματος σκληρή και το κεντρικό τούνελ στο πάτωμα ογκώδες.

Το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 380 λίτρων και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.200 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Σε αυτή τη διαμόρφωση, το πάτωμα μπορεί να τοποθετηθεί στην ψηλότερη από τις δύο θέσεις του, έτσι ώστε να δημιουργηθεί εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης.

Υβριδική απόδοση και οικονομία
Το λανσάρισμα του allstreet στη χώρα μας γίνεται αρχικά με την έκδοση 35 TFSI S tronic. Όπου το «35» στην περίπτωσή μας μεταφράζεται στον αποδοτικότατο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TFSI, ο οποίος συνδυάζει το 48βολτο υβριδικό σύστημα με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων σε συνθήκες οδήγησης με χαμηλό φορτίο.

Το mild hybrid σύνολο αποδίδει 150 ίππους και προσφέρει ζωντάνια στις επιταχύνσεις. Ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6’’ και φτάνει την τελική ταχύτητα των 222 χλμ./ώρα.

Στην πράξη νιώθεις το δυνατό και πρόθυμο μοτέρ να επιταχύνει σε κάθε πάτημα του γκαζιού, ιδιαίτερα στις μεσαίες στροφές. Γενικά διακρίνεται και για τον πολιτισμένο χαρακτήρα του, με εξαίρεση στη χαλαρή οδήγηση με πολύ απαλό γκάζι, εκεί δηλαδή που απενεργοποιoύνται οι 2 από τους 4 κυλίνδρους. Σε αυτή τη συνθήκη, σε κάποιες περιπτώσεις αντιλαμβάνεσαι έναν ανεπαίσθητο αγρίεμα στον ήχο του μοτέρ, σαν βραχνάδα, χωρίς όμως να συνοδεύεται από κόμπιασμα στην απόδοση η κάτι άλλο.

Πολύ καλό σε λειτουργία είναι το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων S tronic. Στη νορμάλ οδήγηση έχει την τάση να ανεβάζει γρήγορα σχέσεις προς όφελος της κατανάλωσης, αν θες όμως περισσότερη σπιρτάδα στις αλλαγές, επιλέγεις το “S” στο κιβώτιο. Υπάρχει άλλωστε και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles στο τιμόνι.

Εκτός από τις επιδόσεις, το allstreet των 150 ίππων διακρίνεται και σε κατανάλωση. Εύκολα βλέπεις τιμές κοντά στα 6,5 λτ./100 χλμ. στο trip computer με προσεκτική οδήγηση, όχι μακριά δηλαδή από 5,4-5,8 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Συνολικά, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, καταγράψαμε κατά μέσο όρο γύρω στα 7,7 λτ./100 χλμ..

Ασφαλές, ευχάριστο και στιβαρό
Σβέλτο, οικονομικό αλλά και ευχάριστο στην οδήγηση, αποδεικνύεται το νέο allstreet, συνεχίζοντας την παράδοση των A3. Η ειδική ρύθμιση των ελατηρίων και των αμορτισέρ της συγκεκριμένης έκδοσης έχει αποτέλεσμα, εξασφαλίζοντας ισορροπία ανάμεσα στο υψηλό επίπεδο άνεσης και τη σπορ οδηγική εμπειρία.

Σε δρόμο με στροφές, «ακουμπάς» στο στιβαρό πλαίσιο, σημαδεύεις με το άμεσο και με σωστό βάρος τιμόνι και το αυτοκίνητο ακολουθεί με συνέπεια και ευελιξία την τροχιά του, χωρίς να γέρνει αισθητά. Το μπροστινό «ακούει» στις εντολές σου και το πίσω μέρος βοηθά στην καλύτερη τοποθέτηση μέσα στην καμπή, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει από την πορεία του καθώς το ESP καραδοκεί για να επαναφέρει στην τάξη οποιαδήποτε τάση ολίσθησης.

Ακόμη κι όταν πάνε να ξεφύγουν τα πράγματα, ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης συνδράμει τον οδηγό έτσι ώστε να διατηρήσει τον έλεγχο. Το A3 allstreet εξοπλίζεται μεταξύ άλλων με το Audi pre sense front, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης και υποβοήθησης στροφής, που μαζί με το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, βοηθούν στην αποφυγή ατυχημάτων με άλλους χρήστες του δρόμου.

Θετικό το πρόσημο και για την ανάρτηση που, αν και σφικτή, προσφέρει καλή άνεση και ποιότητα λειτουργίας. Μόνο στην οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε δρόμο με συνεχείς μικρές ανωμαλίες αντιλαμβάνεσαι πως δεν προλαβαίνει να τις απορροφήσει, ενώ σε τραχύ οδόστρωμα υπάρχει θόρυβος κύλισης από τα ελαστικά. Ίσως οι στάνταρ τροχοί 17’’ να είναι πιο ήσυχοι από τους 18άρηδες του αυτοκινήτου δοκιμής.

Ως crossover τέλος, με μεγαλύτερη κατά 3 εκατοστά απόσταση από το έδαφος (+1,5 εκ. από την ανάρτηση και +1,5 εκ. από τους μεγαλύτερους τροχούς), το προσθιοκίνητο χάτσμπακ έχει αυξημένη δυνατότητα κίνησης σε βατούς χωματόδρομους, αλλά μέχρι εκεί. Άλλωστε, μην ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα… allstreet, και όχι με off-road όχημα.

Τελικά;
Το νέο Allstreet αποτελεί αναμφίβολα την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση στη γκάμα του νέου Audi A3. Εκτός από σβέλτο, αποδοτικό, άνετο, ασφαλές, ευρύχωρο, ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο, προσθέτει μια ευχάριστη, γενναία δόση περιπέτειας στο – έτσι κι αλλιώς – δυναμικό του στυλ.

Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης ορίζεται στα 33.980 €. Εναλλακτικά, προσφέρεται με 24μηνο διακανονισμό με 219 €/μήνα, 0% επιτόκιο, προκαταβολή 37% και τελευταία δόση 17.765 €. Το χρηματοδοτικό αυτό αφορά ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα και συνοδεύεται από 4 χρόνια εγγύηση και 2 χρόνια ασφάλιση.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ