To Renault 4 επιστρέφει ως ηλεκτρικό SUV
Η Renault έχει ξεκινήσει δυναμικά την παρουσίαση των νέων ρετροφουτουριστικών της μοντέλων, αναβιώνοντας το R5 και επανασχεδιάζοντας το Twingo, σε πρωτότυπη μορφή.
Τώρα στην γκάμα έρχεται να προστεθεί το αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV Renault 4, το οποίο θα ανταγωνίζεται το Peugeot E-2008, το Opel Mokka και το Citroen e-C3.
Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το R5, ωστόσο το R4 είναι 22 εκατοστά πιο μακρύ, με 8 εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο. Το πλάτος του 4 είναι παρόμοιο με αυτό του νέου 5, ωστόσο, εν μέρει χάρη και στην ψηλότερη οροφή, το πορτμπαγκάζ είναι ιδιαίτερα πρακτικό, με 420 λίτρα αποθηκευτικό χώρο.
Η αυξημένη πρακτικότητα δεν είναι η μόνη αναφορά στο αυθεντικό «Κατρέλ», καθώς η Renault άντλησε πολλές αισθητικές αναφορές από αυτό. Οι αναλογίες είναι παρόμοιες, με το ηλεκτρικό μοντέλο να μιμείται αρκετά πειστικά την εμφάνιση του αυθεντικού.
Το επίπεδο μπροστινό μέρος, το όρθιο στήσιμο και η 5η πόρτα, η οποία έχει έντονη κλίση και ανοίγει χαμηλά για να επιτρέπει την εύκολη φορτοεκφόρτωση του πορτμπαγκάζ είναι όλα στοιχεία που υπήρχαν και στο αυθεντικό Renault 4. Ωστόσο υπάρχουν και μοντέρνα στοιχεία, όπως τα LED φωτιστικά σώματα και η πίσω αεροτομή.
Το εσωτερικό από την άλλη, αντλεί περισσότερες επιρροές από το μοντέρνο 5, με δύο οθόνες να κυριαρχούν στην καμπίνα: μία για τις πληροφορίες οδήγησης και μία για το infotainment, η οποία ενσωματώνει Apple CarPlay και Android Auto. Κάτω από την κύρια οθόνη βρίσκεται ένα ζεύγος αεραγωγών, καθώς και μια σειρά από εύκολα προσβάσιμα κουμπιά για τον έλεγχο του κλιματισμού.
Mιας και το Renault 4 μοιράζεται την πλατφόρμα του με το 5, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η τεχνολογία που ενσωματώνει είναι πανομοιότυπη. Παρά το ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο, το 4 θα προσφέρεται με τις ίδιες μπαταρίες 40 kWh (Urban) και 52 kWh (Comfort) – η τελευταία εκ των οποίων έχει προβλεπόμενη επίσημη αυτονομία περί τα 400 χιλιόμετρα – ελαφρώς χαμηλότερη από τα 406 χιλιόμετρα του 5. Η μικρότερη, πιο οικονομική διάταξη μπαταριών του 4 έχει αυτονομία «μεγαλύτερη από 300 χιλιόμετρα», σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Επιπλέον, η Renault ισχυρίζεται ότι το 4 θα διαθέτει «26 βοηθήματα οδήγησης», καθώς και τον διακόπτη My Safety που υπάρχει σε πολλά από τα άλλα μοντέλα του κατασκευαστή και επιτρέποντας στους οδηγούς να εξατομικεύουν τα συστήματα ασφαλείας και να τα προγραμματίζουν μέσω ενός μόνο κουμπιού.
Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα, αλλά μας είπαν ότι το αυτοκίνητο θα τοποθετηθεί «ανάμεσα στο R5 και το Renault Megane» – υποδηλώνοντας έτσι μια αρχική τιμή εκκίνησης γύρω στα 30.000 ευρώ. Θα υπάρχουν τρεις εκδόσεις – η Evolution, η Techno και η Iconic – και όλες πλην της πρώτης θα διαθέτουν την αναγνωρίσιμη φωτιζόμενη μάσκα. Τα βασικά αυτοκίνητα θα έχουν ατσάλινες ζάντες 18 ιντσών με αεροδυναμικά καλύμματα, ενώ οι Techno και Iconic θα διαθέτουν τα δικά τους μοναδικά σχέδια ζαντών αλουμινίου.
Το νέο Renault 4 θα μπει στην παραγωγή τον Μάρτιο του 2025, ενώ τα βιβλία παραγγελιών θα ανοίξουν για την Ευρώπη περίπου στο ίδιο χρονικό διάστημα. Οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν το καλοκαίρι.
Τώρα στην γκάμα έρχεται να προστεθεί το αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV Renault 4, το οποίο θα ανταγωνίζεται το Peugeot E-2008, το Opel Mokka και το Citroen e-C3.
Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το R5, ωστόσο το R4 είναι 22 εκατοστά πιο μακρύ, με 8 εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο. Το πλάτος του 4 είναι παρόμοιο με αυτό του νέου 5, ωστόσο, εν μέρει χάρη και στην ψηλότερη οροφή, το πορτμπαγκάζ είναι ιδιαίτερα πρακτικό, με 420 λίτρα αποθηκευτικό χώρο.
Η αυξημένη πρακτικότητα δεν είναι η μόνη αναφορά στο αυθεντικό «Κατρέλ», καθώς η Renault άντλησε πολλές αισθητικές αναφορές από αυτό. Οι αναλογίες είναι παρόμοιες, με το ηλεκτρικό μοντέλο να μιμείται αρκετά πειστικά την εμφάνιση του αυθεντικού.
Το επίπεδο μπροστινό μέρος, το όρθιο στήσιμο και η 5η πόρτα, η οποία έχει έντονη κλίση και ανοίγει χαμηλά για να επιτρέπει την εύκολη φορτοεκφόρτωση του πορτμπαγκάζ είναι όλα στοιχεία που υπήρχαν και στο αυθεντικό Renault 4. Ωστόσο υπάρχουν και μοντέρνα στοιχεία, όπως τα LED φωτιστικά σώματα και η πίσω αεροτομή.
Το εσωτερικό από την άλλη, αντλεί περισσότερες επιρροές από το μοντέρνο 5, με δύο οθόνες να κυριαρχούν στην καμπίνα: μία για τις πληροφορίες οδήγησης και μία για το infotainment, η οποία ενσωματώνει Apple CarPlay και Android Auto. Κάτω από την κύρια οθόνη βρίσκεται ένα ζεύγος αεραγωγών, καθώς και μια σειρά από εύκολα προσβάσιμα κουμπιά για τον έλεγχο του κλιματισμού.
Mιας και το Renault 4 μοιράζεται την πλατφόρμα του με το 5, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η τεχνολογία που ενσωματώνει είναι πανομοιότυπη. Παρά το ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο, το 4 θα προσφέρεται με τις ίδιες μπαταρίες 40 kWh (Urban) και 52 kWh (Comfort) – η τελευταία εκ των οποίων έχει προβλεπόμενη επίσημη αυτονομία περί τα 400 χιλιόμετρα – ελαφρώς χαμηλότερη από τα 406 χιλιόμετρα του 5. Η μικρότερη, πιο οικονομική διάταξη μπαταριών του 4 έχει αυτονομία «μεγαλύτερη από 300 χιλιόμετρα», σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Επιπλέον, η Renault ισχυρίζεται ότι το 4 θα διαθέτει «26 βοηθήματα οδήγησης», καθώς και τον διακόπτη My Safety που υπάρχει σε πολλά από τα άλλα μοντέλα του κατασκευαστή και επιτρέποντας στους οδηγούς να εξατομικεύουν τα συστήματα ασφαλείας και να τα προγραμματίζουν μέσω ενός μόνο κουμπιού.
Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα, αλλά μας είπαν ότι το αυτοκίνητο θα τοποθετηθεί «ανάμεσα στο R5 και το Renault Megane» – υποδηλώνοντας έτσι μια αρχική τιμή εκκίνησης γύρω στα 30.000 ευρώ. Θα υπάρχουν τρεις εκδόσεις – η Evolution, η Techno και η Iconic – και όλες πλην της πρώτης θα διαθέτουν την αναγνωρίσιμη φωτιζόμενη μάσκα. Τα βασικά αυτοκίνητα θα έχουν ατσάλινες ζάντες 18 ιντσών με αεροδυναμικά καλύμματα, ενώ οι Techno και Iconic θα διαθέτουν τα δικά τους μοναδικά σχέδια ζαντών αλουμινίου.
Το νέο Renault 4 θα μπει στην παραγωγή τον Μάρτιο του 2025, ενώ τα βιβλία παραγγελιών θα ανοίξουν για την Ευρώπη περίπου στο ίδιο χρονικό διάστημα. Οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν το καλοκαίρι.