Η χρονιά των μεγάλων προκλήσεων
Το 2025 η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει να αντιμετωπίσει προκλήσεις, τόσο εγχώριες όσο και προερχόμενες από την Ε.Ε.

Το 2024 ήταν μια χρονιά σταθεροποίησης για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με τις συνολικές ταξινομήσεις να κλείνουν στις 137.101 μονάδες, ελαφρώς αυξημένες (+1,9%) συγκριτικά με το 2023. Το ‘25 ωστόσο είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία. Φέρνει σημαντικές αλλαγές και μεγάλες προκλήσεις που συντελούν σε ένα ιδιαίτερα ασταθές και δύσκολα προβλέψιμο σκηνικό. Η εικόνα τον επόμενο Δεκέμβριο θα είναι τελείως διαφορετική σε σχέση με σήμερα.
Η πρώτη μεγάλη αλλαγή αφορά στο νέο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που βρίσκεται ήδη σε ισχύ και καθιστά πολύ πιο αυστηρό το πλαίσιο των εκπομπών ρύπων για τα αυτοκίνητα που πωλούνται στη Γηραιά Ήπειρο. Συγκεκριμένα, ως μέρος των ευρύτερων στόχων για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας στην Ευρώπη έως το 2050, από 1η Ιανουαρίου 2025 ο μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο για κάθε καινούριο αυτοκίνητο που ταξινομείται σε χώρα της Ε.Ε., δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 93,6 γραμμάρια. Στόχος ο οποίος είναι κατά 19% χαμηλότερος από εκείνον του 2024 (116 γρ./χλμ.).
Ειδικοί αναλυτές της αγοράς υπολογίζουν πως η επιβάρυνση για την αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να φτάσει – ή και να ξεπεράσει – φέτος τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια πολλά ρυπογόνα μοντέλα να καταργούνται από την ευρωπαϊκή αγορά – και φυσικά θα δούμε κι άλλα να ακολουθούν.