Mercedes-Benz S-Class 2018: Η επιστροφή του βασιλιά
Η Mercedes-Benz ανεβάζει τον πήχη στην υπερπολυτελή κατηγορία με μια σειρά τεχνολογικών νεολογισμών που ενισχύουν τις «αυτόνομες» δυνατότητες της S-Class αλλά και την premium εκκεντρική πλευρά της.
Η γερμανική φίρμα επέλεξε την έκθεση της Σαγκάης για την πρεμιέρα της ανανεωμένης S-Class η οποία με μια σειρά νέα στοιχεία τόσο σε ό,τι αφορά τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, τους κινητήρες και φυσικά ορισμένα εκκεντρικά χαρακτηριστικά, αντάξια του premium χαρακτήρα της και της θέσης της στην κορυφή της πυραμίδας στην γκάμα της Mercedes-Benz, φιλοδοξεί να ανεβάσει τον πήχη στην κατηγορία και να αυξήσει –ακόμα περισσότερο- την πίεση στον ανταγωνισμό.
Ξεκινώντας από την μετριοπαθή –κατά τις συνήθειες της Mercedes-Benz- αναβάθμιση της εξωτερικής της εμφάνισης η S-Class επωφελείται από ανασχεδιασμένα μπροστινό και πίσω τμήμα σε όλες τις εκδόσεις της με κυρίαρχη την νέα γρίλια η οποία μέχρι πρότινος αποτελούσε αποκλειστικό πλεονέκτημα των V12 εκδόσεων.
Στις κορυφαίες Maybach εκδόσεις τη γρίλια εκτός από το αντίστοιχο λογότυπο κοσμούν και περισσότερες λεπτομέρειες από χρώμιο στη γρίλια. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εκτός από την αναβαθμισμένη τους σχεδίαση μπορούν να επιλεγούν και με το προαιρετικό έξυπνο σύστημα αυτόματα ρυθμιζόμενου φωτισμού της φίρμας που λειτουργεί συνδυαστικά με το σύστημα σάρωσης της επιφάνειας του οδοστρώματος, αλλά και με δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης προσαρμόζοντας αναλόγως την ανάρτηση.
Τα μεγαλύτερα νέα για την S-Class προέρχονται ωστόσο κάτω από το καπό, όπου οι επιλογές ξεκινούν από έναν νέο εξακύλινδρο κινητήρα diesel χωρητικότητας 3,0 λίτρων ο οποίος προσφέρεται σε δύο εκδοχές ισχύος -με 286 ίππους και 600 Nm ροπής στην έκδοση S 350 d MATIC και με 340 ίππους και 700 Nm ροπής στην έκδοση S 400 d 4MATIC. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ισχυρότερη εκδοχή του των 340 ίππων η Mercedes-Benz επιγράφει την αντίστοιχη έκδοση ως το ισχυρότερο πετρελαιοκίνητο στην ιστορία της φίρμας.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι παρά την αύξηση ισχύος σε σχέση με το diesel μοτέρ του παρελθόντος ο εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας εξασφαλίζει περισσότερη οικονομία κατά 7% περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου σε 5,5 λίτρα/100 χλμ. για την S 350 d και σε 5,6 λίτρα/100 χλμ. για την S 400 d.
Ψηλότερα στην γκάμα, η έκδοση S 560 4MATIC εξοπλίζεται με ένα διπλά υπετροφοδοτούμενο V8 4,0 λίτρων με απόδοση 469 ίππων και 700 Nm ροπής ενώ ο ίδιος κινητήρας εφοδιάζει και την κορυφαία έκδοση AMG S 63 4MATIC+ με την υπογραφή του Affalterbach, σε εκδοχή ισχύος 612 ίππων και 900 Nm ροπής.
Επίσης όπως επισημαίνει η γερμανική φίρμα, στο κοντινό μέλλον της S-Class θα προστεθούν και νέες εκδόσεις και κινητήρες μεταξύ των οποίων και ένας νέος εξακύλινδρος σε ευθεία διάταξη βενζινοκινητήρας με την κωδική ονομασία M 256 καθώς και μια βελτιωμένη plug-in υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία της γερμανικής ναυαρχίδας όπως είχε ήδη αφήσει να διαρρεύσει η γερμανική φίρμα από την προηγούμενη εβδομάδα, στο εσωτερικό της κυριαρχούν ένα νέο τριάκτινο τιμόνι και η ενοποίηση των δύο οθονών των 12,3 ιντσών που συνιστούν το πλήρως ψηφιακό cockpit ενώ την εικόνα συμπληρώνει το επίσης αναβαθμισμένο touchpad. Όπως επιπλέον έχει ήδη ανακοινώσει η γερμανική φίρμα σε προηγούμενο χρόνο η ανανεωμένη S-Class θα διαθέτει αναβαθμισμένες λειτουργίες που θα της εξασφαλίζουν ενισχυμένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης.
Σε αυτές όπως έχει ήδη ανακοινώσει η γερμανική φίρμα συγκαταλέγονται και η δυνατότητα του αυτοκινήτου να σταθμεύσει ασφαλώς τον «εαυτό του» σε περίπτωση που αντιληφθεί ότι ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται χάρη στο σύστημα Active Emergency Stop. Επίσης χάρη στην ολιστική βελτίωση του συστήματος καμερών και ρανταρ, η S-Class μπορεί να ρυθμίσει αποτελεσματικότερα την ταχύτητά της εν όψει αλλαγών κατεύθυνσης, διασταυρώσεων, βάσει ορίων ταχύτητας και σηματοδότησης.
Αυτό που δεν είχε αποκαλύψει η Mercedes-Benz και το αποκαλύπτει τώρα είναι ότι το πολυτελές μοντέλο διαθέτει ένα νέο σύστημα το οποίο ονομάζεται Energizing Comfort και το οποίο δίνει στον οδηγό να δημιουργήσει τα δικά του έξι «moods» παίζοντας με κάθε πιθανό στοιχείο του αυτοκινήτου από το σύστημα κλιματισμού, τις ρυθμίσεις των καθισμάτων και το σύστημα μασάζ έως την μουσική, τον φωτισμό και το άρωμα που θα αναδύεται από τους αεραγωγούς και ομαδιοποιώντας τις ρυθμίσεις σε έξι προγράμματα τα οποία μπορεί να επιλέξει ανάλογα τις επιθυμίες του.