Ο περιστροφικός κινητήρας της Mazda συμπληρώνει 50 χρόνια ζωής, επαναφέροντας στη μνήμη μας θρυλικές προτάσεις της ιαπωνικής φίρμας.

Αφετηρία για τον κινητήρα που εφευρέθηκε από τον Γερμανό Φέλιξ Βάνκελ αποτέλεσε το Mazda Cosmo Sport. Ένα διθέσιο coupe που επί της ουσίας έθεσε τα θεμέλια πάνω στα οποία «χτίστηκε» ο μύθος του RX-7.

Σε διάστημα 24 ετών το εμβληματικό coupe απέκτησε τρεις γενιές πριν ολοκληρωθεί η παραγωγή του και παράλληλα η παρουσία του περιστροφικού κινητήρα στην γκάμα της ιαπωνικής φίρμας.

Ωστόσο η πορεία του περιστροφικού κινητήρα της Mazda συνεχίστηκε με το γνωστό σε όλους RX-8, το οποίο παρέμεινε στην παραγωγή έως το 2012.

Ορόσημο για την πορεία του περιστροφικού κινητήρα της Mazda αποτελεί και η κατάκτηση το 1991 της νίκης στον 24ωρο αγώνα του Le Mans με το πρωτότυπο 787B, για την κίνηση του οποίου φρόντιζε ένας κινητήρες wankel με τέσσερις ρότορες και απόδοση 710 ίππων.

Φήμες θέλουν την ιαπωνική φίρμα να επαναφέρει στην παραγωγή τον περιστροφικό κινητήρα, παρά το γεγονός ότι το «πείραμα» να συνδυάσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία με εκείνη του υδρογόνου ουσιαστικά απέτυχε.