Μαζικές αγωγές κατά Ford στις ΗΠΑ για προβλήματα στο κιβώτιο Powershift
Ιδιοκτήτες Ford Fiesta και Focus ζητούν αποζημιώσεις από την «μπλε οβάλ» φίρμα επικαλούμενοι προβλήματα λειτουργίας στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift που θέτει εν αμφιβόλω την ασφάλεια και την αξιοπιστία του αυτοκινήτου.
Περίπου 7.000 ιδιοκτήτες Fiesta και Focus στις ΗΟΑ προσέφυγαν στη δικαιοσύνη στις ΗΠΑ κατά της Ford λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift που εξοπλίζει τα παραπάνω μοντέλα.
Συγκεκριμένα η αγωγή αναφέρει ότι τα μοντέλα Ford Focus ετών 2012-2016 και Fiesta ετών 2011-2016 εξοπλίζονται με ελαττωματικά κιβώτια διπλού συμπλέκτη τα οποία «εμφανίζουν, τριγμούς, προβλήματα στην κλιμάκωση, μη ομαλή και απρόβλεπτη απόκριση, πρόωρη φθορά και υστέρηση κατά την επιλογή της μικρότερης σχέσης και σε ορισμένες περιπτώσεις, ευθύνονται για απότομη επιτάχυνση ή αντιθέτως για υστέρηση κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης».
«Η Ford πρέπει να υποστεί τις συνέπειες που της αναλογούν για τα σχεδιαστικά και κατασκευαστικά ελαττώματα των συστημάτων μετάδοσης οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των ιδιοκτητών των αυτοκινήτων της και τους επιβαρύνουν με σημαντικές απώλειες τόσο σε ό,τι αφορά την μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου και την αξιοπιστία του όσο και σε επίπεδο χρόνου», αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του δικηγορικού γραφείου Stern Law PLLC που έχει αναλάβει την υπόθεση από την πλευρά των εναγόντων.
Η Ford από την πλευρά της απάντησε μέσω εκπροσώπου της ο οποίος δήλωσε ότι η εταιρεία δεν μπορεί να σχολιάσει εκκρεμείς υποθέσεις, επισημαίνοντας ωστόσο ότι «η Ford δεσμεύεται να παρέχει στους πελάτες της υψηλής ποιότητας οχήματα».
Σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα στα εν λόγω κιβώτια έχει διαπιστωθεί από την Ford ήδη από τον Ιανουάριο του 2011 οπότε και εξέδωσε τεχνική οδηγία προς τους αντιπροσώπους της για ενδεχόμενα προβλήματα στο κιβώτιο Powershift του Fiesta το οποίο σύμφωνα με τα όσα αναφέρονταν στην σχετική οδηγία θα μπορούσε να οδηγήσει σε «απώλεια ισχύος, προβλήματα στην κλιμάκωση και χαμηλή απόκριση».
Σύμφωνα δε με την αγωγή, υπήρξαν ακόμα 20 αντίστοιχες τεχνικές οδηγίες της Ford στα χρόνια που ακολούθησαν χωρίς ωστόσο η Ford να καταφέρει να βρει «μια αξιόπιστη επισκευή».