ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ: Alfa Romeo Stelvio  

Η διαχρονική προτεραιότητα της μιλανέζικης φίρμας στη σπορτίφ οδική συμπεριφορά αποτελεί την κεντρική ιδέα πίσω και από τη Stelvio, που καλείται να ανταγωνιστεί τους κυρίαρχους του είδους, ανεξαρτήτως προέλευσης. Για την επίτευξη του στόχου οι Ιταλοί έδωσαν, ταυτόχρονα, έμφαση στη σχεδίαση του μοντέλου που δίχως αμφιβολία λειτουργεί ως μαγνήτης για τους Alfisti, αλλά και στο τρίπτυχο «χαμηλό βάρος - ισορροπημένη οδική συμπεριφορά - αποδοτικοί κινητήρες».

Στη βάση της γκάμας της Stelvio βρίσκεται ένας πετρελαιοκινητήρας 2,2 λίτρων απόδοσης 150 ίππων, με θεωρητική μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα / 100 χλμ., που εξοπλίζει αποκλειστικά τη μόνη δικίνητη έκδοση - με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου οκτώ ταχυτήτων. Το ίδιο κιβώτιο συνδυάζεται με τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων, ισχύος 200 και 280 ίππων, και τον κινητήρα diesel 2,2 λίτρων των 210 ίππων, που τοποθετούνται στις τετρακίνητες Q4 εκδόσεις.

Ασχέτως επιλογής, εκεί που η Stelvio ξεχωρίζει είναι ο τρόπος με τον οποίο κινείται στον δρόμο, διαγράφοντας σε επίπεδο αίσθησης την απόσταση από το οδόστρωμα και ενθαρρύνοντας τον ενθουσιώδη τρόπο οδήγησης. Η «σφιχτή» ανάρτηση και το ακριβέστερο σύστημα διεύθυνσης θυμίζουν κάτι από το ένδοξο παρελθόν. Αν μάλιστα είστε από εκείνους που δεν «ενοχλούνται» από τον ήχο των κινητήρων της, θα συλλάβετε τον εαυτό σας να διασκεδάζει πραγματικά ζώντας μαζί της.

Τη συνολική εμπειρία ενισχύουν οι εξοπλιστικά πλήρεις διαθέσιμες εκδόσεις, στοιχείο που εξωραΐζει τη μέτρια εντύπωση που αφήνουν ορισμένες επιφάνειες με ανεξήγητα για το κόστος της Stelvio σκληρά πλαστικά. Με τιμή εκκίνησης από 54.000 ευρώ, προφανώς δεν μιλάμε για τις φθηνότερες προτάσεις της αγοράς, αλλά η εμφάνιση, τα επιμέρους χαρακτηριστικά της και το γεγονός ότι στην ελληνική αγορά κυριαρχούν οι εταιρικές πωλήσεις -χωρίς τον πονοκέφαλο της μεταπώλησης- αποτελούν πειστικά επιχειρήματα για την αγορά της.      

ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΤΟ:  Volvo XC60  

Αν και η υπόθεση «διαδοχή» για το επί σχεδόν μια δεκαετία best seller της Volvo -το υφιστάμενο XC60- δεν είναι καθόλου απλό ζήτημα, η πρεμιέρα της νέας γενιάς του, τον Μάρτιο στην έκθεση της Γενεύης, δημιούργησε μεγάλες προσδοκίες στους φίλους της μάρκας, προκαλώντας έντονο ενδιαφέρον. Η σχέση του με το κορυφαίο XC90 σε κάθε επίπεδο είναι καταλυτική, καθώς, αν και υπολείπεται κατά περίπου 26 εκατοστά σε μήκος, βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική με εκείνο, προσφέροντας ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος και χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 505 λίτρα, με την πέμπτη πόρτα να ανοίγει και με τηλεχειρισμό.

Αποκλειστικά διαθέσιμο με τους δίλιτρους Drive-E κινητήρες βενζίνης και diesel που αποδίδουν από 190 ίππους, το νέο XC60 θα εφοδιάζεται για πρώτη φορά με το Plug-in υβριδικό σύνολο της έκδοσης T8 Twin Engine, που συνδυάζει κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα, συνδυαστικής απόδοσης 407 ίππων, με δυνατότητα επιτάχυνσης από στάση σε 5,3 δευτερόλεπτα και εκπομπές CO2 49 γραμμ./χλμ.

Το τεχνολογικό υπόβαθρο του σουηδικού SUV συμπληρώνεται από το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας Sensus με την έγχρωμη οθόνη αφής 9 ιντσών και το εξαιρετικά χρηστικό interface, που αξιοποιεί τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto για την πλήρη αξιοποίηση του περιεχομένου των smartphones.

Ωστόσο, τα σπουδαία νέα στο πεδίο της τεχνολογίας αφορούν και πάλι την ασφάλεια, καθώς, πέρα από το αναβαθμισμένο σύστημα City Safety με υποβοήθηση τιμονιού που ενεργοποιείται από για την αποφυγή σύγκρουσης, η Volvo λανσάρει στο νέο XC60 το σύστημα αποφυγής οδήγησης στο αντίθετο ρεύμα, αλλά και το σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων BLIS, το οποίο περιλαμβάνει λειτουργία ανακατεύθυνσης στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας. Ταυτόχρονα, το XC60 θα διατίθεται με τη γνωστή, από τη Σειρά 90, τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist.