Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το νέο Volvo XC60
H δημοφιλέστερη πρόταση στην γκάμα της σουηδικής φίρμας μάς συστήνεται στη δεύτερη κατά σειρά γενιά της, θέτοντας ακόμα ψηλότερα τον τεχνολογικό πήχη στην κατηγορία των premium SUV.
Οι προσδοκίες των ανθρώπων της Volvo για την επόμενη ημέρα της σουηδικής φίρμας είναι αναμφίβολα υψηλές. Πώς να μην είναι άλλωστε βλέποντας τη δημοφιλέστερη πρόταση της γκάμας τους να πραγματοποιεί ένα εντυπωσιακό άλμα σε σχεδόν όλα τα επίπεδα.
Ο λόγος για το Volvo XC60, ένα SUV που εννέα χρόνια μετά την είσοδό του στην ευρωπαϊκή αγορά διατηρεί τα σκήπτρα της κατηγορίας του.
Σήμερα, στη δεύτερη κατά σειρά γενιά του, το XC60 δείχνει ικανό για το καλύτερο. Έχοντας αφετηρία την πλατφόρμα που πρόσφατα αποτέλεσε τη βάση ανάπτυξης της Σειράς 90 και το γνώριμο για τους φίλους της σουηδικής φίρμας προβάδισμα τεχνολογίας, ξεχωρίζει και μάλιστα με ευκολία ανάμεσα στις προτάσεις του ανταγωνισμού. Σε επίπεδο σχεδίασης, οι ομοιότητες με το με μεγαλύτερο XC90 είναι ίσως περισσότερες απ’ όσες χρειάζονταν ώστε να συνδέσει κανείς τις δύο προτάσεις της Volvo.
Παρόλα αυτά το γεγονός ότι το συνολικό μήκος του αμαξώματος έχει περιοριστεί στα μόλις… 4,69 μέτρα, χαρίζει στο XC60 τη δυναμική που ομολογουμένως λείπει από τις μεγαλύτερες σε διαστάσεις προτάσεις του είδους. Αντιθέτως, ο περιορισμός των μεγεθών δεν έχει… μετριάσει την πληθωρικότητα του θαλάμου επιβατών.
Οι διαθέσιμοι χώροι επαρκούν για πέντε επιβάτες, η ποιότητα της κατασκευής είναι αναμφίβολα ικανή για να υποστηρίξει τον τίτλο του premium και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των 8 ιντσών ενδεικτική των εκτεταμένων δυνατοτήτων συνδεσιμότητας που διακρίνει τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Ξεχωριστή θέση ανάμεσα στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου διεκδικούν οι νέες ή έστω αναβαθμισμένες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γνώριμο από το πρόσφατο παρελθόν City Safety, το εύρος λειτουργίας του οποίου αυξήθηκε έως τα 60 χλμ./ώρα και οι υπηρεσίες του «εμπλουτίστηκαν» με την ενεργή παρέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης. Η ίδια «οδός» έχει επιλεγεί τόσο για το σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS) όσο και για το σύστημα αποφυγής οδήγησης στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, υποστηρίζοντας ενεργά το έργο του οδηγού.
Από τη μακρά λίστα του εξοπλισμού δεν θα μπορούσε να λείπει το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, το οποίο ωστόσο στην περίπτωση του νέου XC60 προσφέρεται προαιρετικά. Σε ό,τι αφορά στα κινητήρια σύνολα, το νέο SUV της Volvo επενδύει στους δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και diesel χωρητικότητας 2,0 λίτρων, καθώς και στο plug-in υβριδικό σύνολο που μεταξύ άλλων διαμορφώνει την ισχυρότερη έκδοση του αυτοκινήτου.
Πέρα από τη χωρητικότητα των 2,0 λίτρων, κοινός παρονομαστής για τις εκδόσεις του νέου XC60 αποτελεί το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων καθώς και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, καθώς οι δικίνητες επιλογές στην γκάμα του αυτοκινήτου πρόκειται να ακολουθήσουν σε δεύτερο χρόνο.
Η πρώτη επαφή μας στους δρόμους της Καταλονίας με το πετρελαιοκίνητο XC60 των 235 ίππων (βλέπε D5) ανέδειξε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου που συνειδητά ακολουθεί ένα διαφορετικό «μονοπάτι».
Με την προαιρετικά διαθέσιμη αερανάρτηση, ο έλεγχος του βάρους των περίπου 1.800 κιλών δεν αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα. Πρόβλημα δεν αποτελεί ωστόσο και η απόσταση των 21,6 εκατοστών που διατηρούν οι επιφάνειες του αμαξώματος από το έδαφος, χαρίζοντας, παρουσία τετρακίνησης, έναν διττό προσανατολισμό.
Την πετρελαιοκίνητη γκάμα εκδόσεων του Volvo XC60 συμπληρώνει η έκδοση D4 των 190 ίππων, ενώ σε υλοποιήσεις των 254 και των 320 ίππων προσφέρεται ο επίσης δίλιτρος κινητήρας βενζίνης. Τέλος, η plug-in υβριδική έκδοση συνδυάζει τη λειτουργία ενός κινητήρα βενζίνης με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδοντας 407 ίππους. To νέο Volvo XC60 αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Ιούλιο.