Πώς λειτουργεί το σύστημα τετρακίνησης του Ford Focus RS
Ο βενζινοκινητήρας 2.300 κ.εκ. EcoBoost απόδοσης 350 ίππων εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7'' και τελική ταχύτητα 266 χλμ./ώρα.
Το Ford Focus RS σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για να προσφέρει υψηλές επιδόσεις και αυξημένα ποσοστά πρόσφυσης στις κλειστές στροφές. Ο βενζινοκινητήρας 2.300 κ.εκ. EcoBoost απόδοσης 350 ίππων, εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7'' και τελική ταχύτητα 266 χλμ./ώρα. Καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη των υψηλών οδηγικών χαρακτηριστικών παίζουν το σύστημα τετρακίνησης All Wheel Drive της Ford Performance και το σύστημα ανακατανομής της ροπής (Dynamic Torque Vectoring.
Το Ford Performance AWD βασίζεται σε δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, εκατέρωθεν του πίσω διαφορικού. Αυτοί διαχειρίζονται την κατανομή ροπής εμπρός / πίσω και παράλληλα ελέγχουν την κατανομή ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών (torque vectoring). Η μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή ροπής εμπρός - πίσω και μεταξύ των πίσω τροχών σύμφωνα με τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες, λαμβάνοντας δεδομένα από πολλαπλούς αισθητήρες 100 φορές το δευτερόλεπτο. Η κατανομή ροπής στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει το 70%, ενώ μέχρι και το 100% αυτής μπορεί να κατανεμηθεί σε κάθε τροχό, ανάλογα με την περίσταση. Η μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού μπορεί να μεταβάλλει την κατανομή ροπής σε μόλις 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου (0,06 δευτ.).
Σε μία στροφή, η μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού κατανέμει προληπτικά τη ροπή στον εξωτερικό πίσω τροχό βάσει δεδομένων όπως η γωνία του τιμονιού, η πλευρική επιτάχυνση, το ποσοστό περιστροφής αμαξώματος ως προς τον κατακόρυφο άξονα (yaw rate) και η ταχύτητα του οχήματος. Αυτή η μεταφορά ροπής ωθεί το αυτοκίνητο προς το εσωτερικό της στροφής, επιτυγχάνοντας βελτιωμένη κατευθυντικότητα και ευστάθεια, εξαλείφοντας την υποστροφή. Το σύστημα τετρακίνησης AWD έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Ford ώστε να προσφέρει πρόσφυση - με πλευρική επιτάχυνση πάνω από 1g.