Η Miele αυξάνει την κερδοφορία της κατά 12.2%
Όπως και τα προηγούμενα έτη, η Miele παρήγαγε, πούλησε και απέστειλε περισσότερα προϊόντα από ποτέ στην σχεδόν 125χρονη ιστορία της
- Η εταιρεία οικιακών συσκευών σημείωσε πωλήσεις 5,43 δισ. ευρώ το 2022 (έναντι 4,84 δισ. ευρώ το προηγούμενο έτος)
- Οι πωλήσεις σε τεμάχια παρουσίασαν ελαφρώς αυξητική τάση σε σχέση με τα περασμένα έτη
- Ο αριθμός του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών
- Σημαντική πρόοδος στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος και του κλίματος
Gütersloh, 13 Μαρτίου, 2023. – Το κορυφαίο brand premium οικιακών συσκευών και εμπορικών μηχανημάτων παγκοσμίως, πέτυχε τις υψηλότερες πωλήσεις από ποτέ το 2022 – Παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικράτησαν στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και την συνολική πτώση των αγορών. Με 23.322 υπαλλήλους, η Miele σημείωσε τον μεγαλύτερο αριθμό εργατικού δυναμικού στην ιστορία της, στις 31 Δεκεμβρίου 2022. Σημαντικές βελτιώσεις σημειώθηκαν από την οικογενειακή εταιρεία με έδρα το Gütersloh και στον τομέα της προστασίας του κλίματος, μέσω της αυξημένης χρήσης ηλιακής ενέργειας, «πράσινου» χάλυβα και συνεργασιών με επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση, καθώς και βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση των συσκευών.
Όπως και τα προηγούμενα έτη, η Miele παρήγαγε, πούλησε και απέστειλε περισσότερα προϊόντα από ποτέ στην σχεδόν 125χρονη ιστορία της. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς οι συνθήκες στην αγορά οικιακών συσκευών κινήθηκαν αρνητικά τους τελευταίους μήνες. Την περίοδο ιδιαίτερα έντονης ζήτησης σχεδόν 2 ετών, λόγω των lockdowns που προκλήθηκαν από τον Covid, ακολούθησε η πτώση της ζήτησης κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2022. Αυτό επιδεινώθηκε από τη γενική πτώση της καταναλωτικής ζήτησης από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, ως συνέπεια της οποίας η Miele διέκοψε τις αποστολές συσκευών στη Ρωσία ήδη από τον Μάρτιο (με εξαίρεση την ιατρική τεχνολογία).
«Στην δύσκολη συνθήκη που επικράτησε, αυτή των πτωτικών αγορών, η Miele κατάφερε να βελτιώσει τη θέση της σημαντικά», σύμφωνα με τα σχόλια του Εκτελεστικού Συμβουλίου για τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία. Αυτό οφείλεται στην εξαιρετική φήμη της μάρκας Miele, τη σταθερή εστίαση στην ποιότητα, την ανθεκτικότητα και την εξαιρετική απόδοση των προϊόντων της και τη δέσμευση των εργαζομένων της Miele παγκοσμίως.
Αποκατάσταση των υπηρεσιών παράδοσης προϊόντων
Παρά τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στις εφοδιαστικές αλυσίδες σε όλο τον κόσμο, η Miele κατάφερε να διατηρήσει την παραγωγή της σε υψηλό επίπεδο, χωρίς αξιοσημείωτες διακοπές καθ' όλη τη διάρκεια του προηγούμενου έτους. Ακόμη και η προμήθεια ημιαγωγών ήταν και παραμένει ασφαλής για το άμεσο μέλλον. Οι χρόνοι παράδοσης, που παρατάθηκαν σημαντικά, επανήλθαν στην κανονική ροή, ενώ έχουν προβλεφθεί και τα ανάλογα αποθέματα, ώστε να διασφαλίζεται η γρήγορη παράδοση των προϊόντων.Επί του παρόντος, η συνολική αγορά συνεχίζει να παρουσιάζει πτώση, με αποτέλεσμα η Miele να μειώνει προσωρινά την παραγωγή συγκεκριμένων προϊόντων, για παράδειγμα, των πλυντηρίων ρούχων, των στεγνωτηρίων και των ηλεκτρικών σκουπών της, καθώς οι πωλήσεις κινούνται πτωτικά, συγκριτικά με την υψηλή ζήτηση της προηγούμενης περιόδου. Παρά τη συγκεκριμένη τάση, το Εκτελεστικό Συμβούλιο είναι «επιφυλακτικά αισιόδοξο ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα θα παραμείνει σταθερή, σε υψηλό επίπεδο ή και θα αυξηθεί, παρά την αδύναμη ζήτηση που κυριαρχεί στην αγορά». Οι τάσεις των τιμών για τα υλικά, την ενέργεια και τα logistics αποτελούν πρόκληση στον τομέα των προμηθειών.
Θετική ανάπτυξη σε όλες τις περιοχές δραστηριοποίησης και στις προϊοντικές κατηγορίες
Με ενίσχυση 12.2% των πωλήσεων, ο Όμιλος Miele για ακόμα μια χρονιά ενδυνάμωση τη θέση του στην αγορά. Σε αυτό το επίτευγμα συνεισφέρουν οι υψηλών προδιαγραφών αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και της Ασίας, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, αλλά και οι αγορές της Αυστραλίας, της Μεγάλης Βρετανίας, της Ολλανδίας και των ΗΠΑ, που έδωσαν επίσης μεγάλη ώθηση στην εταιρεία. Στη Γερμανία, η Miele πέτυχε πωλήσεις 1,47 δισ. ευρώ, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 5,6%, ενώ η συμβολή των χωρών εκτός Γερμανίας στον κύκλο εργασιών ήταν 72%.Συγκεκριμένες κατηγορίες οικιακών προϊόντων, όπως τα πλυντήρια πιάτων, οι συσκευές περιποίησης ρούχων και οι συσκευές κουζίνας, με απόδοση άνω του μέσου όρου, ενισχύθηκαν από την πρώτη εμπορική έκθεση IFA μετά το 2019, με έντονη εστίαση στην καινοτομία, την ενεργειακή απόδοση και το μαγείρεμα με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. Για πρώτη φορά, η Miele παρήγαγε περισσότερα από 1 εκατομμύριο πλυντήρια ρούχων και πλυντήρια πιάτων σε ένα μόνο ημερολογιακό έτος. Οι ηλεκτρικές σκούπες, τα προϊόντα ψύξης και οι συσκευές καφέ, τα οποία επωφελήθηκαν σημαντικά από την αύξηση της ζήτησης που προκλήθηκε από τον Covid το 2020 και το 2021, παρουσίασαν αύξηση του κύκλου εργασιών το 2022.
Τα εξαιρετικά αποτελέσματα της Miele στις πιο πρόσφατες κριτικές προϊόντων, που δημοσιεύθηκαν από τη γνωστή εταιρεία καταναλωτικών ειδών Stiftung Warentest, έδωσε περαιτέρω ώθηση κατά τη διάρκεια του έτους – στους νικητές συγκαταλέγονται τα πλυντήρια ρούχων, στεγνωτήρια, πλυντήρια πιάτων, απορροφητήρες κουζίνας και ηλεκτρικές σκούπες. Οι τελευταίες κατέκτησαν τις πρώτες θέσεις με τις σκούπες κυλινδρικού κάδου (με σακούλα φιλτραρίσματος σκόνης), τις ασύρματες ηλεκτρικές σκούπες και τις σκούπες ρομπότ. Τέλος, το νέο επιχειρηματικό εγχείρημα της Miele, στις συσκευές μαγειρικής και barbeque εξωτερικού χώρου από την θυγατρική εταιρεία Otto Wilde Grillers, έδωσε νέα πνοή καθώς οι παραδόσεις που αναμένονταν με μεγάλο ενθουσιασμό, ξεκίνησαν με επιτυχία.
Ισχυρή συμβολή των Επαγγελματικών συσκευών
Το τμήμα επαγγελματικών συσκευών της Miele αύξησε τον κύκλο εργασιών του κατά 10,3%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος – και, με την τεχνολογία πλυντηρίων ρούχων, τα πλυντήρια πιάτων και τα προϊόντα ιατρικής και εργαστηριακής τεχνολογίας, συνεισέφερε περίπου 14% στις συνολικές πωλήσεις. Σε αυτόν τον τομέα, ο Covid δεν οδήγησε σε άνοδο στις πωλήσεις, αλλά προκάλεσε την απροθυμία για επενδύσεις από τις βασικές ομάδες – στόχους, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια και οίκοι φροντίδας και ευγηρίας. Το υπό επισκόπηση έτος χαρακτηρίστηκε από σαφείς ενδείξεις ανάκαμψης και περιορισμένης ζήτησης, για παράδειγμα στις περιοχές της νότιας και ανατολικής Ευρώπης όπου κυριαρχεί ο τουρισμός και σε παραδοσιακά ισχυρές αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία και η Αυστρία. Περαιτέρω ώθηση προσφέρθηκε από τις πρόσφατα λανσαρισμένες, επιτυχημένες σειρές, όπως τα πλυντήρια και στεγνωτήρια για μικρές εμπορικές εφαρμογές (Little Giants), αλλά και μεγαλύτερα προϊόντα πλυντηρίου.Για τον ολοκληρωμένο έλεγχο και την διαχείριση των διαδικασιών των προϊόντων μέσω κινητών τηλεφώνων, αλλά και τις απαραίτητες ενημερώσεις λογισμικού, η νέα πλατφόρμα διασύνδεσης Miele MOVE της Miele είναι τώρα διαθέσιμη, με μια συνεχώς αυξανόμενη γκάμα εφαρμογών και λειτουργιών – για χρήση σε όλο και περισσότερες χώρες. Με την εξαγορά του παρόχου εργαστηριακών υπηρεσιών SMP, με έδρα το Tübingen, η Miele επεκτείνει περαιτέρω την τεχνογνωσία της στον τομέα της υγιεινής και ιατρική τεχνολογία.
Επενδύσεις στην ανάπτυξη και την καινοτομία
Για την περαιτέρω ενίσχυση της παγκόσμιας premium παρουσίας της Miele, κατά την περίοδο αναφοράς εγκαινιάστηκαν 29 ιδιόκτητα καταστήματα, μεταξύ των οποίων στην Αμβέρσα, την Αθήνα, το Λονδίνο, τη Νίκαια, την Οσάκα, το Περθ και τη Σεούλ. Συνολικά, η Miele έχει στο χαρτοφυλάκιό της περισσότερα από 200 monobrand καταστήματα σε 50 χώρες. Στο επίκεντρο των επενδύσεων είναι και η επέκταση των παραγωγικών δυνατοτήτων και η μετάβαση σε νέες σειρές μοντέλων, καθώς και η επέκταση της υποδομής πληροφορικής σε ολόκληρο τον Όμιλο Miele παγκοσμίως.Για να επιτευχθεί η αναμενόμενη ανάπτυξη στο μέλλον, στα κεντρικά γραφεία του Gütersloh, δημιουργούνται 300 επιπλέον ελκυστικοί και σύγχρονοι χώροι εργασίας. Το κεντρικό κατάστημα ανταλλακτικών, που παρέχει αποθήκευση για περισσότερα από 70.000 διαφορετικά εξαρτήματα, αυξήθηκε σε μέγεθος περισσότερο από 50%. Για λόγους μακροζωίας των προϊόντων, η Miele διαθέτει βασικά λειτουργικά ανταλλακτικά για τις συσκευές της για έως και 15 χρόνια μετά τη διακοπή της παραγωγής τους.
Η βιωσιμότητα παραμένει στο επίκεντρο
Στον τομέα της βιωσιμότητας, ορίστηκαν περαιτέρω δείκτες για την προστασία του κλίματος, την ενεργειακή απόδοση και τη δημιουργία κυκλικής οικονομίας. Τα μέτρα ενεργειακής απόδοσης οδήγησαν σε εξοικονόμηση 5 GWh το 2022. Ένα εντυπωσιακό παράδειγμα της επέκτασης των φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων της Miele είναι η συστοιχία στο εργοστάσιο της Miele στο Dongguan στην Κίνα, το οποίο επεκτάθηκε σημαντικά το 2022. Εκεί, 9550 ηλιακά πάνελ παρέχουν ισχύ που υπερβαίνει τη ζήτηση της ίδιας της μονάδας παραγωγής. Συγκριτικά, η παραγόμενη ενέργεια θα μπορούσε να ηλεκτροδοτήσει πλήρως 1.700 κατοικίες στη Γερμανία με πράσινη ενέργεια. Από το 2019, η Miele αύξησε την ετήσια απόδοσή της από τις φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις κατά 7 GWh συνολικά, ενώ για το Gütersloh, ένα φιλόδοξο έργο γεωθερμίας μόλις ξεκίνησε.• Μετά την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και του «πράσινου» χάλυβα, η Miele πρωτοπορεί στον κλάδο της βιομηχανίας, με ένα πιλοτικό έργο που επικεντρώνεται στο «πράσινο» αλουμίνιο, που χρησιμοποιεί 100% υδατοηλεκτρική ενέργεια, φιλική προς το περιβάλλον. Συνολικά, η Miele είναι ουδέτερη στις εκπομπές CO2 σε όλες τις τοποθεσίες της, αναφορικά με τις δικές της εκπομπές (Πεδίο 1) και εκείνες των προμηθευτών ενέργειας της (Πεδίο 2) από το 2021.
• Η Miele υποστηρίζει επίσης τους καταναλωτές της, ώστε να ζουν πιο βιώσιμα στην καθημερινότητά τους. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, σχεδόν όλα τα οικιακά πλυντήρια ρούχων Miele επιτυγχάνουν την κορυφαία βαθμολογία ενεργειακής απόδοσης «Α», όπως και σχεδόν όλα τα πλυντήρια πιάτων της σειράςG 7000, σε συνδυασμό με ιδιαίτερα σύντομους κύκλους, ακόμη και στα προγράμματα Eco.
Εάν προστεθούν και τα αποδεδειγμένα και, εν μέρει, αποκλειστικά χαρακτηριστικά της Miele στην εξίσωση, όπως η δοκιμή των προϊόντων ώστε αυτά να διαρκούν για 20 χρόνια, η σύνδεση ζεστού νερού και η αυτόματη διανομή απορρυπαντικού δύο φάσεων, αυτά τα μοντέλα είναι σχεδόν απαράμιλλα στην αγορά στον τομέα της βιωσιμότητας. Την τρέχουσα κατανάλωση αυτών των συσκευών, τα στατιστικά στοιχεία μακροπρόθεσμης χρήσης και τις συμβουλές για φιλική προς το κλίμα πλύση ρούχων ή πιάτων, μπορούν να ανακαλύψουν οι καταναλωτές στον έξυπνο πίνακα ελέγχου κατανάλωσης, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην εμπορική έκθεση IFA. Στα στεγνωτήρια της, η εταιρεία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην τεχνολογία εξοικονόμησης ενέργειας, επιτυγχάνοντας κορυφαίες ταξινομήσεις ενεργειακής απόδοσης έως και «A+++ μείον 10%».
• Στον ιδιαίτερα δυναμικό κλάδο της εξοικονόμησης πόρων και της κυκλικότητας, η Miele δεν βασίζεται μόνο στην εξαιρετική αντοχή και την εύκολη επισκευή των προϊόντων της, αλλά και στη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών και στα πιλοτικά προγράμματα με έμφαση στην ανακαίνιση παλαιών συσκευών και εξαρτημάτων. Ακόμα και ο χώρος της Miele στην έκθεση IFA ήταν σε μεγάλο βαθμό σχεδιασμένο σύμφωνα με τις αρχές της βιωσιμότητας. Τα εξαρτήματα στήριξης και τα χωρίσματα, για παράδειγμα, αποσυναρμολογήθηκαν και τοποθετήθηκαν σε αποθήκευση για επαναχρησιμοποίηση, τα έπιπλα και τα διακοσμητικά ενοικιάστηκαν, ενώ τσάντες και μικρά δώρα δεν είχαν θέση στο περίπτερο. Ο δρόμος προς μια πραγματική κυκλική οικονομία είναι ομολογουμένως μακρύς – αλλά η Miele εργάζεται δυναμικά πάνω σε αυτό.
Μεγαλύτερη ελαστικότητα για τους εργαζόμενους
Στις 31 Δεκεμβρίου 2022, ο Όμιλος Miele κατέγραψε 23,322 εργαζόμενους παγκοσμίως – αύξηση ίση με το 6.4% ή 1401 περισσότερους εργαζόμενους από το προηγούμενο έτος. Για τη Γερμανία, ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 11.926 εργαζόμενους, 529 περισσότερους από το 2021.Η αύξηση της ελκυστικότητας της Miele ως εργοδότη μετράει ως ένας από τους στρατηγικούς πυλώνες του Ομίλου Miele. Ένας θεμελιώδης δείκτης προς αυτή την κατεύθυνση παρέχεται από δύο ελκυστικές ιδέες για απομακρυσμένη εργασία και η τηλεργασία εντός Γερμανίας, όπου οι εργαζόμενοι είναι ελεύθεροι να περνούν το 80% του χρόνου τους δουλεύοντας από το σπίτι, υπό τον όρο ότι και τα δύο μέρη συμφωνούν. Η εργασία από το σπίτι εξοικονομεί χρόνο και χρήμα, προστατεύει το περιβάλλον και βοηθά στην εξισορρόπηση της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής – και η Miele επιθυμεί να αντιμετωπίζει μόνιμα τους υπαλλήλους της με αυτό τον τρόπο, που εισήχθη για πρώτη φορά από ανάγκη κατά την πρόσφατη πανδημία.
Ανάλογα με το μοντέλο εργασίας, η εταιρεία συμβάλλει στα έξοδα της εργασίας από το σπίτι σε διάφορα επίπεδα και η αρχική απορρόφηση έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Μέχρι σήμερα, περίπου 5000 εργαζόμενοι έχουν κάνει χρήση ενός από τους δύο τύπους συμβάσεων. Αυτό αντιστοιχεί ήδη σε περισσότερο από τα δύο τρίτα του συνόλου των εργαζομένων στη Γερμανία, όπου η απομακρυσμένη εργασία ή η τηλεργασία είναι μια επιλογή και η φύση των εργασιών το επιτρέπει. Ευέλικτες λύσεις έχουν ήδη αναπτυχθεί ή βρίσκονται στο στάδιο του σχεδιασμού και σε άλλες χώρες, ανάλογα με τις σχετικές συνθήκες.
Επέκταση του Εκτελεστικού Συμβουλίου
Μετά από μια σειρά ετών υψηλών αποδόσεων και έπειτα από επέκταση των επαγγελματικών πεδίων και των νέων θυγατρικών εταιρειών, σε συνδυασμό με τον εκμοντερνισμό και τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της εταιρείας, το Εκτελεστικό Συμβούλιο επεκτάθηκε την 1η Ιουλίου 2022. Το έκτο μέλος του Συμβουλίου είναι η Rebecca Steinhage, προηγουμένως Senior Vice President Human Resources στον ‘Όμιλο Miele (από το 2019). Το νέο 'Human Resources & Corporate Affairs' portfolio της καλύπτει επίσης το κομμάτι των Sustainability & Regulatory Affairs, Communications και Internal Auditing. Τα μέλη του Εκτελεστικού Συμβουλίου με ίσους όρους συμμετοχής είναι ο Olaf Bartsch (Finance & Administration), ο Dr. Stefan Breit (Technology), ο Dr. Axel Kniehl (Marketing & Sales) και οι Dr. Markus Miele και Dr. Reinhard Zinkann (Executive Directors και Co-Proprietors).