Θετικά είναι τα πρώτα δείγματα γραφής της συνεργασίας των Cosmote και Nova στον τομέα του περιεχομένου της συνδρομητικής τηλεόρασης. Η συνεργασία αυτή φέρνει νέους πελάτες και στις δύο επιχειρήσεις, καθώς το κοινό αναγνωρίζει πλέον την παροχή μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας. Στελέχη των δύο εταιρειών παραδέχονται ότι οι νέοι πελάτες είναι τόσο χρήστες πειρατικών συνδρομών Nova και Cosmote, αλλά κυρίως νέοι πελάτες οι οποίοι δεν ήθελαν τις υπηρεσίες των συνδρομητικών πλατφορμών λόγω του κατακερματισμού.


Τα μεγέθη μεγαλώνουν και αυτό -όπως αναφέρουν στελέχη του ΟΤΕ- θα φανεί κυρίως στα αποτελέσματα γ’ τριμήνου της εταιρείας, που θα ανακοινωθούν τον ερχόμενο Νοέμβριο. Φαίνεται δε ότι υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση και ενθουσιασμός για τη συγκεκριμένη συνεργασία από την πλευρά του ΟΤΕ, ο οποίος -σύμφωνα με πηγές της αγοράς- φάνηκε πιο έτοιμος από τη Nova να λανσάρει και να προωθήσει τη νέα διευρυμένη υπηρεσία της Cosmote TV.


Στελέχη της αγοράς αναφέρουν πλέον ότι οι πελάτες που στο παρελθόν έτρεχαν σε «πειρατές» ή σε καφετέριες για να παρακολουθήσουν τους αγώνες της ομάδας τους, τώρα βάζουν πιο εύκολα το χέρι στη τσέπη για να αποκτήσουν τη νέα συνδρομή, η οποία περιλαμβάνει ολοκληρωμένο το πακέτο των αγώνων του εθνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου (Superleague), του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου (Champions League), του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος μπάσκετ (Euroleague) και πολλών άλλων διοργανώσεων. Επιπλέον, η τιμολογιακή πολιτική είναι τέτοια που κάνει τις υπηρεσίες προσιτές στο μέσο πορτοφόλι της χώρας.

Πάντως, οι πελάτες συνδρομητικής τηλεόρασης φαίνεται να διευρύνονται, καθώς αυξάνονται οι ευρυζωνικές συνδέσεις υπερυψηλών ταχυτήτων μέσω οπτικών ινών που φτάνουν μέχρι το σπίτι (FTTH). Οι συνδέσεις αυτές παρέχουν εύκολη και φθηνή πρόσβαση σε τηλεοπτικό περιεχόμενο σε σχέση με την κλασική δορυφορική τηλεόραση, που έχει και μεγάλο κόστος εξοπλισμού, αλλά και μετάδοσης σήματος.


Έτσι, τον περασμένο Δεκέμβριο, για πρώτη φορά, οι πελάτες συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα ξεπέρασαν τα 1,3 εκατομμύρια. Αναφερόμαστε σε πελάτες που μετρά η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και οι οποίοι αποτελούν ένα υποσύνολο της πραγματικής αγοράς, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που είναι πελάτες διεθνών συνδρομητικών πλατφορμών, και οι οποίοι δεν μπορούν να καταμετρηθούν από τις ελληνικές αρχές.


Ωστόσο, οι πελάτες που μετρά η ΕΕΤΤ, μετά από αρκετά χρόνια στασιμότητας, φαίνεται να αυξάνονται εκ νέου. Στο τέλος του 2022 οι πελάτες συνδρομητικής τηλεόρασης ήταν 1,19 εκατομμύρια, γεγονός που σημαίνει ότι μέσα στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς αυξήθηκαν κατά περίπου 10%. Πρόκειται για μεγάλη αύξηση στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, με δεδομένο ότι η συνδρομητική τηλεόραση έχει ιστορία τουλάχιστον 30 ετών.


Είναι σίγουρο δε ότι κάποια στιγμή στο μέλλον, καθώς η ελληνική κοινωνία θα προχωρά στο FTTH, θα βγάλει εκτός αγοράς την παραδοσιακή τεχνολογία μετάδοσης συνδρομητικής τηλεόρασης μέσω δορυφόρου. Οι σύγχρονες αυτές ευρυζωνικές συνδέσεις είναι σε θέση να στηρίξουν όχι μόνο πολλαπλές ταυτόχρονες μεταδόσεις εκπομπών, αλλά και περιεχόμενο που προσφέρει πολύ υψηλή εμπειρία στους χρήστες-θεατές, όπως π.χ. μεταδόσεις HD, 4K κ.λπ. Η τάση αυτή ενισχύεται και από τη βελτίωση της τεχνολογίας των τηλεοράσεων που γίνονται όλο και πιο μεγάλες αλλά και ακριβείς στην μετάδοση εικόνας.

Πάντως, οι δύο εταιρείες, Cosmote και Nova, από τη συμφωνία ανταλλαγής περιεχομένου, δεν κερδίζουν μόνο επειδή αυξάνουν τους πελάτες τους. Κερδίζουν επειδή μειώνεται και ο ανταγωνισμός μεταξύ τους για την απόκτηση των δικαιωμάτων μετάδοσης. Έτσι, όχι μόνο αυξάνουν τα έσοδα, αλλά μειώνουν και το λειτουργικό κόστος των πλατφορμών τους.