Μετατοπίστηκε 500 χιλιόμετρα προς τα ανατολικά η ζώνη των ερευνών για το εξαφανισμένο Boeing και επικεντρώνεται τώρα σε μία περιοχή περίπου 1.500 χιλιόμετρα δυτικά του Περθ. Στις έρευνες στον Ινδικό Ωκεανό πρόκειται να συμμετάσχει και ένα βρετανικό πυρηνικό υποβρύχιο, το HMS Tireless, όπως έγινε σήμερα γνωστό.

Ανώτατοι Αυστραλοί αξιωματούχοι προειδοποιούν ότι η κακοκαιρία και η έλλειψη αξιόπιστων πληροφοριών δυσχεραίνουν τις προσπάθειες εντοπισμού των συντριμμμιών του αεροσκάφους.

«...Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της εποχής μας. Το οφείλουμε στον κόσμο, το οφείλουμε σε εκείνες τις οικογένειες να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βρούμε την άκρη», είπε ο Αυστραλός πρωθυπουργός Τόνι ’μποτ στον ραδιοφωνικό σταθμό του Περθ Radio 6iX.

Περίπου δέκα αεροπλάνα και εννέα πλοία από έξι χώρες συμμετέχουν στις έρευνες στον Ινδικό Ωκεανό, που επικεντρώνονται σε μία ζώνη περίπου ίση με το μέγεθος της Βρετανίας, εκεί όπου θεωρείται ότι έχει καταπέσει το αεροσκάφος.

Το υποβρύχιο βρίσκεται στον νότιο Ινδικό Ωκεανό και θα συμμετάσχει στις έρευνες μαζί με το ερευνητικό πλοίο του βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού HMS Echo.

Και τα δύο πλοία φέρουν προηγμένης τεχνολογίας εξοπλισμό και θα αναζητήσουν κάποιο σήμα από το μαύρο κουτί του αεροσκάφους.

Την είδηση έκανε γνωστή μέσω Twitter ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας Χισχαμουντίν Χουσέιν, ο οποίος πρόσθεσε ότι ο Βρετανός υπουργός ’μυνας Φίλιπ Χάμοντ αποφάσισε τη συμμετοχή του υποβρυχίου στις έρευνες.


Σήμερα αναμένεται να μεταβεί στο Περθ ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ για να ευχαριστήσει προσωπικά τα πληρώματα των αεροσκαφών από επτά χώρες που συμμετέχουν στις έρευνες εδώ και σχεδόν δύο εβδομάδες.

Εν τω μεταξύ, η Μαλαισία έδωσε στη δημοσιότητα το πλήρες περιεχόμενο των συνομιλιών του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη του αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου της Κουάλα Λουμπούρ προτού η επικοινωνία διακοπεί ανεξήγητα και το αεροσκάφος αλλάξει πορεία και κατευθυνθεί νότια στον Ινδικό Ωκεανό.

Οι συνομιλίες περιέχουν αεροπορική ορολογία και από αυτές δεν προκύπτει καμία ένδειξη προβλήματος στο αεροσκάφος. Η τελευταία φράση προς τον πύργο ελέγχου ενός από τους πιλότους ήταν «καληνύχτα, Μalaysian τρία-επτά-μηδέν».