Με συντριπτική πλειοψηφία 98% οι μέτοχοι της Lufthansa ενέκριναν το πακέτο διάσωσης του αερομεταφορέα από την γερμανική κυβέρνηση ύψους 9 δισ. ευρώ Η Γενική Συνέλευση των μετόχων συμφώνησε τη συμμετοχή του κράτους με ποσοστό 20% ως αντάλλαγμα για το πακέτο στήριξης που εκτός από τα 9 δισ. προβλέπει και κρατική εγγύηση για δάνεια έως και τριών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η συμφωνία κατέστη εφικτή μετά την αλλαγή στάσης του μεγαλομετόχου της Lufthansa (15%) Χέρμαν Τίλε, ο οποίος, όπως είπε, προέταξε τελικά το συμφέρον των εργαζομένων.

Η πρόταση του Βερολίνου είχε λάβει προηγουμένως και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία εξέτασε τα θέματα ανταγωνισμού και επέβαλε στην γερμανική αεροπορική εταιρία να παραχωρήσει σε ανταγωνιστές της δικαιώματα προσγείωσης και απογείωσης (σλοτς) στα αεροδρόμια Φρανκφούρτης και Μονάχου.

«Αυτή η συμφωνία έχει να κάνει με πάνω από 100.000 θέσεις εργασίας και τη θέση της Γερμανίας στις παγκόσμιες αγορές», είπε ο υπουργός Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ.

Ακόμη πάντως και με την κρατική βοήθεια, η εταιρία έχει ήδη επισημάνει ότι μπορεί να χρειαστεί να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας, καθώς η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να παραμείνει χαμηλή για χρόνια. Σήμερα ωστόσο η διοίκηση κατέληξε σε συμφωνία και με το συνδικάτο των γερμανών συνοδών αέρος, για οικονομικές περικοπές ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2023, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω απολύσεις.

Απογείωση των μετοχών

Από το πρωί οι μετοχές της Lufthansa απογειώθηκαν, σημειώνοντας άνοδο πάνω από 27% κυρίως έπειτα από την ανακοίνωση του Χάινς Χέρμαν Τίλε ότι θα υποστηρίξει το κυβερνητικό σχέδιο

«Θα ψηφίσω υπέρ της πρότασης», δήλωσε στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine ο Τίλε, που κατέχει μερίδιο 15,5% στη Lufthansa., διαλύοντας τους φόβους ότι θα ασκούσε βέτο.

Για τους εργαζόμενους

Σύμφωνα με την Deutche Welle. aιτιολογώντας στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung την ψήφο του υπέρ της συμφωνίας ο κ. Τίλε δηλώνει πως κατ' αυτό τον τρόπο θα δοθεί η δυνατότητα στο ΔΣ της Lufthansa να διαπραγματευτεί με τα συνδικάτα «την αναγκαία αναδιάρθρωση» της επιχείρησης.

Αυτές οι συνομιλίες διεξάγονται ήδη. Τα σωματεία των πιλότων και των αεροσυνοδών είχαν από μόνα τους προτείνει τη μείωση του δαπανών προσωπικού κατά 1,5 δις ευρώ. Τελικά η Lufthansa και το σωματείο των αεροσυνοδών Ufo ανακοίνωσαν πως συμφώνησαν στη μείωση των μισθών κατά 17% ως τα τέλη του 2023. Υπολογίζεται πως κατ' αυτό τον τρόπο η εταιρεία θα εξοικονομήσει γύρω στα 500 εκ. ευρώ. Από την πλευρά της η διοίκηση της Lufthansa δεσμεύτηκε να μην προβεί σε απολύσεις αεροσυνοδών τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Εξακολουθούν να εκκρεμούν οι συμφωνίες με το σωματείο των πιλότων και το συνδικάτο ver.di. Στη ΓΣ των μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Κάρστεν Σπορ εξέφρασε την αισιοδοξία του πως μια ανάλογη λύση όπως με τους αεροσυνοδούς θα βρεθεί και με τους πιλότους. Αντιθέτως, «δύσκολες» χαρακτήρισε τις διαπραγματεύσεις με το ver.di που εκπροσωπεί κυρίως το προσωπικό εδάφους.