Αυτές είναι οι ακριβότερες πόλεις του κόσμου για να ζει κανείς
Oι τιμές 138 αγαθών και υπηρεσιών σε 133 μεγάλες πόλεις μέχρι το Σεπτέμβριο του 2020, αυξήθηκαν μόλις 0,3% κατά μέσο όρο τον τελευταίο χρόνο.
Η πανδημία επηρέασε το κόστος ζωής, παγκοσμίως
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Economist Intelligence Unit:
Οι τρεις πιο ακριβές πόλεις στον κόσμο είναι το Χονγκ Κονγκ, η Ζυρίχη (Ελβετία) και το Παρίσι (Γαλλία). Η Ζυρίχη και το Παρίσι έχουν ξεπεράσει τη Σιγκαπούρη και την Οζάκα (Ιαπωνία), οι οποίες έχουν υποχωρήσει στην κατάταξη.
Οι πόλεις στην Αμερική, την Αφρική και την Ανατολική Ευρώπη έχουν γίνει λιγότερο ακριβές από πέρυσι, ενώ οι πόλεις της Δυτικής Ευρώπης έχουν γίνει ακριβότερες. Αυτό αντανακλά εν μέρει την άνοδο των ευρωπαϊκών νομισμάτων έναντι του δολαρίου ΗΠΑ.
Από τις δέκα κατηγορίες αγαθών που καλύπτει η έκθεση, ο καπνός και η αναψυχή, συμπεριλαμβανομένου των ηλεκτρονικών, έχουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από πέρυσι, ενώ οι τιμές στην ένδυση έχουν ραγδαία μείωση.
Η 30η έκδοση του δείκτη World Cost of Living δείχνει πώς η πανδημία του Covid-19 άλλαξε το κόστος ζωής σε 133 πόλεις σε όλο τον κόσμο από τις αρχές του 2020.
Οι μεγαλύτερες πτώσεις τιμών έχουν πραγματοποιηθεί στο Ρίο ντε Τζανέιρο και το Σάο Πάολο (και οι δύο στη Βραζιλία), αντικατοπτρίζοντας το αδύναμο νόμισμα και τα αυξανόμενα επίπεδα φτώχειας.
Το καλάθι αγορών, το οποίο περιλαμβάνει μια ποικιλία ειδών διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά, μειώθηκε το 2020 για 50 από τις πόλεις που ερωτήθηκαν.
Οι προβλέψεις για το 2021
Αν και πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία της πανδημίας, αναμένεται πολλές από τις παραπάνω τάσεις των τιμών να συνεχιστεί το 2021. Θεωρείται απίθανο η παγκόσμια οικονομία να επιστρέψει στα προ-πανδημικά επίπεδα μέχρι το 2022 και έτσι οι δαπάνες θα παραμείνουν περιορισμένες και οι τιμές υπό πίεση. Πολλοί καταναλωτές, εκτιμάται ότι θα δώσουν προτεραιότητα στις δαπάνες για βασικές υπηρεσίες, οικιακή ψυχαγωγία και ταχύτερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Μεγάλες αγορές, ρούχα και αναψυχή εκτός σπιτιού, θα συνεχίσουν να έχουν προβλήματα.
Οι τιμές των φορητών υπολογιστών και των smartphone θα σηκώσουν το βάρος των αγορών και ίσως των τιμών, όπως και πολλά είδη στο καλάθι του φαγητού λόγω εισαγωγών.
Αναμένεται το online εμπόριο να συνεχίσει να μεγαλώνει το μερίδιό του στις συνολικές λιανικές πωλήσεις το 2021. Ωστόσο, ακόμη και σε αυτόν το τομέα θα υπάρξουν δυσκολίες, λόγω της πανδημίας.
Η έκθεση συνιστά στις επιχειρήσεις να αναζητήσουν νέες πηγές εσόδων και να βασιστούν στον ανταγωνισμό τιμών για να αυξήσουν τον όγκο πωλήσεων.
Οι εταιρείες για να καταρτίσουν μια στρατηγική τιμολόγησης θα πρέπει να αξιολογήσουν εάν οι εξ’ αποστάσεως πωλήσεις θα είναι μια προσωρινή ή μόνιμη τάση στις αγορές τους, καθώς αυτό θα καθορίσει τον τρόπο συσκευασίας ή πώλησης.
Οι πωλήσεις τροφίμων θα επικεντρωθούν στα οικογενειακά γεύματα και όχι στα γεύματα ενός ατόμου, υποστηρίζουν οι αναλυτές. Έτσι, η ασφαλέστερη συσκευασία, η τιμή και η ευκολία θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στις επιλογές των καταναλωτών.
Μέχρι πρόσφατα, το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο ευνόησε τις διεθνείς μάρκες, αλλά αυτό το πλεονέκτημα έχει πλέον διαβρωθεί.
Απευθείας κανάλια προς τους πελάτες θα δώσουν στις εταιρείες καλύτερο έλεγχο επί των τιμών και των αποθεμάτων ενώ η παρουσία τους σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας θα είναι το κλειδί για τους κατασκευαστές συσκευασμένων προϊόντων.
Η πανδημία επηρέασε το κόστος ζωής, παγκοσμίως
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Economist Intelligence Unit:
Οι τρεις πιο ακριβές πόλεις στον κόσμο είναι το Χονγκ Κονγκ, η Ζυρίχη (Ελβετία) και το Παρίσι (Γαλλία). Η Ζυρίχη και το Παρίσι έχουν ξεπεράσει τη Σιγκαπούρη και την Οζάκα (Ιαπωνία), οι οποίες έχουν υποχωρήσει στην κατάταξη.
Οι πόλεις στην Αμερική, την Αφρική και την Ανατολική Ευρώπη έχουν γίνει λιγότερο ακριβές από πέρυσι, ενώ οι πόλεις της Δυτικής Ευρώπης έχουν γίνει ακριβότερες. Αυτό αντανακλά εν μέρει την άνοδο των ευρωπαϊκών νομισμάτων έναντι του δολαρίου ΗΠΑ.
Από τις δέκα κατηγορίες αγαθών που καλύπτει η έκθεση, ο καπνός και η αναψυχή, συμπεριλαμβανομένου των ηλεκτρονικών, έχουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από πέρυσι, ενώ οι τιμές στην ένδυση έχουν ραγδαία μείωση.
Η 30η έκδοση του δείκτη World Cost of Living δείχνει πώς η πανδημία του Covid-19 άλλαξε το κόστος ζωής σε 133 πόλεις σε όλο τον κόσμο από τις αρχές του 2020.
Οι μεγαλύτερες πτώσεις τιμών έχουν πραγματοποιηθεί στο Ρίο ντε Τζανέιρο και το Σάο Πάολο (και οι δύο στη Βραζιλία), αντικατοπτρίζοντας το αδύναμο νόμισμα και τα αυξανόμενα επίπεδα φτώχειας.
Το καλάθι αγορών, το οποίο περιλαμβάνει μια ποικιλία ειδών διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά, μειώθηκε το 2020 για 50 από τις πόλεις που ερωτήθηκαν.
Οι προβλέψεις για το 2021
Αν και πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία της πανδημίας, αναμένεται πολλές από τις παραπάνω τάσεις των τιμών να συνεχιστεί το 2021. Θεωρείται απίθανο η παγκόσμια οικονομία να επιστρέψει στα προ-πανδημικά επίπεδα μέχρι το 2022 και έτσι οι δαπάνες θα παραμείνουν περιορισμένες και οι τιμές υπό πίεση. Πολλοί καταναλωτές, εκτιμάται ότι θα δώσουν προτεραιότητα στις δαπάνες για βασικές υπηρεσίες, οικιακή ψυχαγωγία και ταχύτερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Μεγάλες αγορές, ρούχα και αναψυχή εκτός σπιτιού, θα συνεχίσουν να έχουν προβλήματα.
Οι τιμές των φορητών υπολογιστών και των smartphone θα σηκώσουν το βάρος των αγορών και ίσως των τιμών, όπως και πολλά είδη στο καλάθι του φαγητού λόγω εισαγωγών.
Αναμένεται το online εμπόριο να συνεχίσει να μεγαλώνει το μερίδιό του στις συνολικές λιανικές πωλήσεις το 2021. Ωστόσο, ακόμη και σε αυτόν το τομέα θα υπάρξουν δυσκολίες, λόγω της πανδημίας.
Η έκθεση συνιστά στις επιχειρήσεις να αναζητήσουν νέες πηγές εσόδων και να βασιστούν στον ανταγωνισμό τιμών για να αυξήσουν τον όγκο πωλήσεων.
Οι εταιρείες για να καταρτίσουν μια στρατηγική τιμολόγησης θα πρέπει να αξιολογήσουν εάν οι εξ’ αποστάσεως πωλήσεις θα είναι μια προσωρινή ή μόνιμη τάση στις αγορές τους, καθώς αυτό θα καθορίσει τον τρόπο συσκευασίας ή πώλησης.
Οι πωλήσεις τροφίμων θα επικεντρωθούν στα οικογενειακά γεύματα και όχι στα γεύματα ενός ατόμου, υποστηρίζουν οι αναλυτές. Έτσι, η ασφαλέστερη συσκευασία, η τιμή και η ευκολία θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στις επιλογές των καταναλωτών.
Μέχρι πρόσφατα, το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο ευνόησε τις διεθνείς μάρκες, αλλά αυτό το πλεονέκτημα έχει πλέον διαβρωθεί.
Απευθείας κανάλια προς τους πελάτες θα δώσουν στις εταιρείες καλύτερο έλεγχο επί των τιμών και των αποθεμάτων ενώ η παρουσία τους σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας θα είναι το κλειδί για τους κατασκευαστές συσκευασμένων προϊόντων.