Διώρυγα του Σουέζ: Συνεχίζονται οι προσπάθειες αποκόλλησης του Ever Given
Για το βράδυ του Σαββάτου εκτιμάται η αποκόλληση του πλοίου
Ο πρόεδρος της Shoei Kisen, της ιδιοκτήτριας εταιρίας του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given που έχει μπλοκάρει από την Τρίτη τη Διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε πως ευελπιστεί ότι το πλοίο θα αποκολληθεί σήμερα το βράδυ.
«Απομακρύνουμε ίζημα, με επιπλέον εργαλεία βυθοκόρησης», δήλωσε ο Γιουκίτο Χιγκάκι σε συνέντευξη Τύπου χθες, με τα σχόλιά του να δημοσιεύονται σήμερα στον ιαπωνικό Τύπο. Δήλωσε πως ελπίζει σε αποκόλληση του Ever Given «αύριο (σήμερα, Σάββατο) το βράδυ» (ώρα Ιαπωνίας).
Η εταιρία στην οποία έχει ανατεθεί η αποκόλληση του Ever Given έχει εμφανιστεί πιο επιφυλακτική, προβλέποντας «ημέρες, ακόμα και εβδομάδες» για την αποκατάσταση της ναυσιπλοΐας στο κανάλι, από όπου περνά το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου, σύμφωνα με ειδικούς.
Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το σκάφος με βάρος άνω των 220.000 τόνων και μήκος ίσο με τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου, που έχει προσαράξει στο νότιο τμήμα της Διώρυγας, σε κοντινή απόσταση από την πόλη του Σουέζ.
Το περιστατικό συνέβη την Τρίτη, εξαιτίας δυνατών ανέμων σε συνδυασμό με αμμοθύελλα, σύμφωνα με διάφορες πηγές, και έχει προκαλέσει τεράστια συμφόρηση στη θαλάσσια δίοδο. Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, περίπου 200 πλοία ήταν εγκλωβισμένα χθες στις δύο άκρες του καναλιού και στην περιοχή αναμονής στο μέσο της διώρυγας, γεγονός που έχει προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων, με πρόσκαιρη επίπτωση στην τιμή του μαύρου χρυσού την Τετάρτη.
«Έμφραγμα» στη Διώρυγα του Σουέζ
Το περιστατικό, που συνέβη την Τρίτη και το οποίο γνωστοποίησαν χρήστες του Διαδικτύου τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη, προκάλεσε τεράστια συμφόρηση με δεκάδες πλοία να περιμένουν αποκλεισμένα στα δύο άκρα του καναλιού καθώς και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της διώρυγας, καθώς και σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων.
Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το πλοίο βάρους άνω των 220.000 τόνων.
Ρουμουλκά
Έως και εννέα ρυμουλκά σκάφη επιχειρούν για την αποκόλληση του πλοίου, αναφέρει η Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), η εταιρεία που διαχειρίζεται το Ever Given.
Σπρώχνοντας τον γίγαντα ή τραβώντας τον με συρματόσχοινα, τα ρυμουλκά απέτυχαν να αποκολλήσουν την πλώρη και την πρύμνη από τις αμμώδεις όχθες του καναλιού.
Το γεγονός ότι και τα δύο άκρα του πλοίου έχουν παγιδευτεί καθιστούν το εγχείρημα πολύ δύσκολο, δήλωσε στο BBC ο Σαλ Μερκογκλιάνο, ειδικός του Πανεπιστημίου Κάμπελ στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τη SCA, πρέπει να απομακρυνθούν 15.000-20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να επιτευχθεί βάθος 12 έως 16 μέτρων και να μπορεί να πλεύσει και πάλι το σκάφος.
Βυθοκόροι και μπουλντόζες
Μετά την αποτυχία των ρυμουλκών, μεγάλα χωματουργικά μηχανήματα επιχειρούν να εκβαθύνουν τις όχθες γύρω από την πλώρη, της οποίας ο «βολβός», ο οποίος κανονικά βρίσκεται λίγο κάτω από τη στάθμη της θάλασσας, έχει βυθιστεί στην άμμο σε βάθος μερικών μέτρων.
Χωματουργικά μηχανήματα προσπαθούν να αφαιρέσουν την άμμο κάτω από την πλώρη (Reuters)
Στην προσπάθεια συμμετέχουν βυθοκόροι, ρυμουλκούμενα πλοία με ισχυρές αντλίες που τραβούν λάσπη από τον βυθό.
Βυθοκόροι χρησιμοποιούνται συχνά για τη συντήρηση της διώρυγας, επισήμανε ο Μερκογλικάνο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής εταιρείας Boskalis που διαχειρίζεται τις βυθοκόρους δήλωσε ότι το πλοίο «ασκεί τεράστιες δυνάμεις στην άμμο», γεγονός που δυσκολεύει την επιχείρηση.
Βυθοκόροι είχαν χρησιμοποιηθεί το 2015 για τη διαπλάτυνση της διώρυγας ώστε να επιτρέπει τη διέλευση μεγάλων πλοίων όπως το Ever Given.
Ο Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι σε θέματα λιμένων, δήλωσε αργά χθες βράδυ στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ».
«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού», πρόσθεσε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση αυτής της θαλάσσιας διόδου, από όπου περνά, σύμφωνα με ειδικούς, περίπου το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.
Ωστόσο μερικές ώρες νωρίτερα η ολλανδική εταιρία Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες».
Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες.
Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk και η γερμανική Hapag-Lloyd ανέφεραν χθες ότι εξετάζουν να εκτρέπουν τα πλοία τους ώστε να περνούν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων γύρω από την αφρικανική ήπειρο.
Ελάφρυνση βαρών
Σε περίπτωση που αποτύχουν τα προηγούμενα βήματα, οι διαχειριστές του πλοίου θα επιχειρήσουν να απαντλήσουν τα καύσιμα του πλοίου για να μειώσουν το βάρος και να επιτρέψουν στο πλοίο να επιπλεύσει μόνο του.
Όμως η απομάκρυνση των καυσίμων πιθανότατα δεν θα ήταν αρκετή. Και αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί και η απομάκρυνση του φορτίου, βάρους δεκάδων χιλιάδων τόνων.
Η εκφόρτωση κοντέινερ είναι μια διαδικασία που απαιτεί μεγάλη ακρίβεια και γίνεται συνήθως μόνο σε κατάλληλα εξοπλισμένα λιμάνια.
Στην περίπτωση του Ever Green «θα έπρεπε να φέρουν μεγάλους πλωτούς γερανούς» είπε ο Μερκογκλιάνο.
«Πρώτα όμως θα πρέπει να εκτιμηθεί πώς αυτό θα επηρέαζε τη σταθερότητα του πλοίου» επισήμανε.
«Στη χειρότερη περίπτωση το πλοίο θα κοπεί στα δύο λόγω της άνισης κατανομής βάρους» προειδοποίησε.
Πετρέλαιο: Μεγάλη αύξηση των ναύλων λόγω του αποκλεισμού της διώρυγας
Τα ναύλα για τις μεταφορές πετρελαίου Σχετικά άρθρα με τάνκερ σχεδόν διπλασιάσθηκαν αυτή την εβδομάδα μετά το σοκ του αποκλεισμού της διώρυγας του Σουέζ, καθώς το γιγαντιαίο πλοίο Ever Given παραμένει καθηλωμένο ανάμεσα στις δύο όχθες.
«Απομακρύνουμε ίζημα, με επιπλέον εργαλεία βυθοκόρησης», δήλωσε ο Γιουκίτο Χιγκάκι σε συνέντευξη Τύπου χθες, με τα σχόλιά του να δημοσιεύονται σήμερα στον ιαπωνικό Τύπο. Δήλωσε πως ελπίζει σε αποκόλληση του Ever Given «αύριο (σήμερα, Σάββατο) το βράδυ» (ώρα Ιαπωνίας).
Η εταιρία στην οποία έχει ανατεθεί η αποκόλληση του Ever Given έχει εμφανιστεί πιο επιφυλακτική, προβλέποντας «ημέρες, ακόμα και εβδομάδες» για την αποκατάσταση της ναυσιπλοΐας στο κανάλι, από όπου περνά το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου, σύμφωνα με ειδικούς.
Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το σκάφος με βάρος άνω των 220.000 τόνων και μήκος ίσο με τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου, που έχει προσαράξει στο νότιο τμήμα της Διώρυγας, σε κοντινή απόσταση από την πόλη του Σουέζ.
Το περιστατικό συνέβη την Τρίτη, εξαιτίας δυνατών ανέμων σε συνδυασμό με αμμοθύελλα, σύμφωνα με διάφορες πηγές, και έχει προκαλέσει τεράστια συμφόρηση στη θαλάσσια δίοδο. Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, περίπου 200 πλοία ήταν εγκλωβισμένα χθες στις δύο άκρες του καναλιού και στην περιοχή αναμονής στο μέσο της διώρυγας, γεγονός που έχει προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων, με πρόσκαιρη επίπτωση στην τιμή του μαύρου χρυσού την Τετάρτη.
«Έμφραγμα» στη Διώρυγα του Σουέζ
Το περιστατικό, που συνέβη την Τρίτη και το οποίο γνωστοποίησαν χρήστες του Διαδικτύου τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη, προκάλεσε τεράστια συμφόρηση με δεκάδες πλοία να περιμένουν αποκλεισμένα στα δύο άκρα του καναλιού καθώς και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της διώρυγας, καθώς και σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων.
Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το πλοίο βάρους άνω των 220.000 τόνων.
Ρουμουλκά
Έως και εννέα ρυμουλκά σκάφη επιχειρούν για την αποκόλληση του πλοίου, αναφέρει η Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), η εταιρεία που διαχειρίζεται το Ever Given.
Σπρώχνοντας τον γίγαντα ή τραβώντας τον με συρματόσχοινα, τα ρυμουλκά απέτυχαν να αποκολλήσουν την πλώρη και την πρύμνη από τις αμμώδεις όχθες του καναλιού.
Το γεγονός ότι και τα δύο άκρα του πλοίου έχουν παγιδευτεί καθιστούν το εγχείρημα πολύ δύσκολο, δήλωσε στο BBC ο Σαλ Μερκογκλιάνο, ειδικός του Πανεπιστημίου Κάμπελ στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τη SCA, πρέπει να απομακρυνθούν 15.000-20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να επιτευχθεί βάθος 12 έως 16 μέτρων και να μπορεί να πλεύσει και πάλι το σκάφος.
Βυθοκόροι και μπουλντόζες
Μετά την αποτυχία των ρυμουλκών, μεγάλα χωματουργικά μηχανήματα επιχειρούν να εκβαθύνουν τις όχθες γύρω από την πλώρη, της οποίας ο «βολβός», ο οποίος κανονικά βρίσκεται λίγο κάτω από τη στάθμη της θάλασσας, έχει βυθιστεί στην άμμο σε βάθος μερικών μέτρων.
Χωματουργικά μηχανήματα προσπαθούν να αφαιρέσουν την άμμο κάτω από την πλώρη (Reuters)
Στην προσπάθεια συμμετέχουν βυθοκόροι, ρυμουλκούμενα πλοία με ισχυρές αντλίες που τραβούν λάσπη από τον βυθό.
Βυθοκόροι χρησιμοποιούνται συχνά για τη συντήρηση της διώρυγας, επισήμανε ο Μερκογλικάνο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής εταιρείας Boskalis που διαχειρίζεται τις βυθοκόρους δήλωσε ότι το πλοίο «ασκεί τεράστιες δυνάμεις στην άμμο», γεγονός που δυσκολεύει την επιχείρηση.
Βυθοκόροι είχαν χρησιμοποιηθεί το 2015 για τη διαπλάτυνση της διώρυγας ώστε να επιτρέπει τη διέλευση μεγάλων πλοίων όπως το Ever Given.
Ο Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι σε θέματα λιμένων, δήλωσε αργά χθες βράδυ στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ».
«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού», πρόσθεσε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση αυτής της θαλάσσιας διόδου, από όπου περνά, σύμφωνα με ειδικούς, περίπου το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.
Ωστόσο μερικές ώρες νωρίτερα η ολλανδική εταιρία Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες».
Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες.
Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk και η γερμανική Hapag-Lloyd ανέφεραν χθες ότι εξετάζουν να εκτρέπουν τα πλοία τους ώστε να περνούν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων γύρω από την αφρικανική ήπειρο.
Ελάφρυνση βαρών
Σε περίπτωση που αποτύχουν τα προηγούμενα βήματα, οι διαχειριστές του πλοίου θα επιχειρήσουν να απαντλήσουν τα καύσιμα του πλοίου για να μειώσουν το βάρος και να επιτρέψουν στο πλοίο να επιπλεύσει μόνο του.
Όμως η απομάκρυνση των καυσίμων πιθανότατα δεν θα ήταν αρκετή. Και αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί και η απομάκρυνση του φορτίου, βάρους δεκάδων χιλιάδων τόνων.
Η εκφόρτωση κοντέινερ είναι μια διαδικασία που απαιτεί μεγάλη ακρίβεια και γίνεται συνήθως μόνο σε κατάλληλα εξοπλισμένα λιμάνια.
Στην περίπτωση του Ever Green «θα έπρεπε να φέρουν μεγάλους πλωτούς γερανούς» είπε ο Μερκογκλιάνο.
«Πρώτα όμως θα πρέπει να εκτιμηθεί πώς αυτό θα επηρέαζε τη σταθερότητα του πλοίου» επισήμανε.
«Στη χειρότερη περίπτωση το πλοίο θα κοπεί στα δύο λόγω της άνισης κατανομής βάρους» προειδοποίησε.
Πετρέλαιο: Μεγάλη αύξηση των ναύλων λόγω του αποκλεισμού της διώρυγας
Τα ναύλα για τις μεταφορές πετρελαίου Σχετικά άρθρα με τάνκερ σχεδόν διπλασιάσθηκαν αυτή την εβδομάδα μετά το σοκ του αποκλεισμού της διώρυγας του Σουέζ, καθώς το γιγαντιαίο πλοίο Ever Given παραμένει καθηλωμένο ανάμεσα στις δύο όχθες.