Διώρυγα του Σουέζ: Αποκολλήθηκε τελικά το Ever Given
Μόνο στο συγκεκριμένο σημείο περιμένουν τουλάχιστον άλλα 150 σκάφη
Τέλος έλαβε το θρίλερ με το γιγάντιο πλοίο - φορτηγό που είχε μπλοκάρει τη Διώρυγα του Σουέζ εδώ και σχεδόν μια εβδομάδα, καθώς λίγο μετά τις 4 το απόγευμα «απελευθερώθηκε» πλήρως και η κυκλοφορία θα αρχίσει να αποκαθίσταται σταδιακά
Τεράστια τα προβλήματα που προκάλεσε το «σφήνωμα» το πλοίου
Το πλοίο, που έχει μήκος 400 μέτρα, σφήνωσε διαγωνίως στη μέση ενός νότιου τμήματος της Διώρυγας την περασμένη Τρίτη, διακόπτοντας την κίνηση των πλοίων στο συντομότερο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Έκτοτε, οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν από τις αιγυπτιακές αρχές ήταν υπεράνθρωπες, επιτυγχάνοντας την αποκόλλησή του.
Πανηγυρισμοί από όσους συμμετείχαν στη δύσκολη προσπάθεια της αποκόλλησης του 400 μέτρων Ever Given. Είναι 4:30 το πρωί τοπική ώρα. Χαρούμενα τα πρόσωπα των ναυτικών που δούλευαν νυχθημερόν για να απεγκλωβίσουν την διώρυγα.
Όπως μεταδίδουν και τα διεθνή μέσα η απομάκρυνση 30.000 κυβικών μέτρων άμμου σε συνδυασμό με την παλίρροια βοήθησαν στην αποκόλληση της πρύμνης του σκάφους που ήταν κολλημένη στη δυτική όχθη του καναλιού. «Λένε ότι η πρύμνη του πλοίου, που βρισκόταν μόλις στα 4 μέτρα από τη δυτική όχθη της διώρυγας τώρα έχει απομακρυνθεί στα 102 μέτρα. Η διέλευση μέσω της διώρυγας δεν είναι απολύτως δυνατή όμως πρόκειται για μεγάλο βήμα προς τα εμπρός.»
H μερική του αποκόλληση είναι όμως μόνο η αρχή καθώς τώρα θα πρέπει να ακολουθήσουν επιθεωρήσεις τοσο στο σκάφος για το αν μπορεί να συνεχίσει κανονικά την πορεία του όσο και στο κανάλι ότι είναι ασφαλές και για τα υπόλοιπα σκάφη.
Τα γεγονότα όπως τα περιγράφει Έλληνας καπετάνιος
Εκατοντάδες σκάφη περιμένουν στην είσοδο της Διώρυγας από την πλευρά της Μεσογείου όπως μας δείχνει από το ραντάρ του σκάφους του ο Έλληνας καπετάνιος Ιωσήφ Κοντορίνης. Ακόμα χειρότερη η κατάσταση στη Νότια πλευρά όπου ο Έλληνας πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου Ιthaki Worrior, Συμεών Ντόλας περιμένει 7 ολόκληρες ημέρες αφού φόρτωσε πετρέλαιο στη Σαουδική Αραβία.
“Εγώ είμαι από τις 22 του μηνός το απόγευμα εδώ ήταν να περάσω στις 23 το πρωί. Είμαι φορτωμένος με πετρέλαιο. Έχω φορτώσει από Σαουδική Αραβία και πηγαίνουμε για Ευρώπη. Είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοια πράγματα είναι η ζωή μας αυτή εδώ.”
Το Ever Given δεν έχει ακόμα αποκολληθεί εντελώς ωστόσο όταν αυτό επιτευχθεί αναμένεται η διέλευση να γίνει με γρηγορότερους ρυθμούς καθώς μόνο στο συγκεκριμένο σημείο περιμένουν τουλάχιστον άλλα 150 σκάφη. Μόλις γίνει η αποκόλληση του κοντέινερ, θα περάσουν 43 βαπόρια από Βόρεια προς Νότια και θα μπούν Σουέζ. Μετά 30 βαπόρια που είμαστε εμείς εδώ κάτω, θα περάσουμε με πορεία βόρεια, θα μπούμε μέσα στο Σουέζ.
Φιλοξενούμενος στο διεθνές δίκτυο του bbc ο διευθύνων Σύμβουλος της εταιρειας Five Ocean Salvage είχε προβλέψει οτι η εκβάνθυνση του σημείου θα ήταν ο τρόπος αποκόλλησης του πλοίου όπως και οτι θα ήταν θέμα ημερών.
-Το να σκάψουν πιο βαθιά είναι ο πιο πιθανός τρόπος να απελευθερωθεί το σκάφος. Αυτό θα πάρει εβδομάδες;
– Δεν νομίζω. Δεδομένου οτι υπάρχουν τα κατάλληλα εξαρτήματα και υποδομές, που υπάρχουν από όσο γνωρίζω, και οτι θα γίνονται εργασίες 24ώρες το 24ωρο θα είναι θέμα ημερών.
Ο κύριος Παπάς ανέφερε μάλιστα πως το συγκεκριμένο ατύχημα με το Ever Given φέρνει την επιφάνεια ένα θέμα που έχει τεθεί αρκετές φορές. Εάν υπάρχουν τα μέσα για ατυχήματα πολύ μεγάλων σκαφών που κατασκευάζονται. Είτε αυτά είναι εμπορικά είτε επιβατηγά.
Δείτε το σχετικό βίντεο:
Τεράστια τα προβλήματα που προκάλεσε το «σφήνωμα» το πλοίου
Το πλοίο, που έχει μήκος 400 μέτρα, σφήνωσε διαγωνίως στη μέση ενός νότιου τμήματος της Διώρυγας την περασμένη Τρίτη, διακόπτοντας την κίνηση των πλοίων στο συντομότερο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Έκτοτε, οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν από τις αιγυπτιακές αρχές ήταν υπεράνθρωπες, επιτυγχάνοντας την αποκόλλησή του.
Πανηγυρισμοί από όσους συμμετείχαν στη δύσκολη προσπάθεια της αποκόλλησης του 400 μέτρων Ever Given. Είναι 4:30 το πρωί τοπική ώρα. Χαρούμενα τα πρόσωπα των ναυτικών που δούλευαν νυχθημερόν για να απεγκλωβίσουν την διώρυγα.
Όπως μεταδίδουν και τα διεθνή μέσα η απομάκρυνση 30.000 κυβικών μέτρων άμμου σε συνδυασμό με την παλίρροια βοήθησαν στην αποκόλληση της πρύμνης του σκάφους που ήταν κολλημένη στη δυτική όχθη του καναλιού. «Λένε ότι η πρύμνη του πλοίου, που βρισκόταν μόλις στα 4 μέτρα από τη δυτική όχθη της διώρυγας τώρα έχει απομακρυνθεί στα 102 μέτρα. Η διέλευση μέσω της διώρυγας δεν είναι απολύτως δυνατή όμως πρόκειται για μεγάλο βήμα προς τα εμπρός.»
H μερική του αποκόλληση είναι όμως μόνο η αρχή καθώς τώρα θα πρέπει να ακολουθήσουν επιθεωρήσεις τοσο στο σκάφος για το αν μπορεί να συνεχίσει κανονικά την πορεία του όσο και στο κανάλι ότι είναι ασφαλές και για τα υπόλοιπα σκάφη.
Τα γεγονότα όπως τα περιγράφει Έλληνας καπετάνιος
Εκατοντάδες σκάφη περιμένουν στην είσοδο της Διώρυγας από την πλευρά της Μεσογείου όπως μας δείχνει από το ραντάρ του σκάφους του ο Έλληνας καπετάνιος Ιωσήφ Κοντορίνης. Ακόμα χειρότερη η κατάσταση στη Νότια πλευρά όπου ο Έλληνας πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου Ιthaki Worrior, Συμεών Ντόλας περιμένει 7 ολόκληρες ημέρες αφού φόρτωσε πετρέλαιο στη Σαουδική Αραβία.
“Εγώ είμαι από τις 22 του μηνός το απόγευμα εδώ ήταν να περάσω στις 23 το πρωί. Είμαι φορτωμένος με πετρέλαιο. Έχω φορτώσει από Σαουδική Αραβία και πηγαίνουμε για Ευρώπη. Είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοια πράγματα είναι η ζωή μας αυτή εδώ.”
Το Ever Given δεν έχει ακόμα αποκολληθεί εντελώς ωστόσο όταν αυτό επιτευχθεί αναμένεται η διέλευση να γίνει με γρηγορότερους ρυθμούς καθώς μόνο στο συγκεκριμένο σημείο περιμένουν τουλάχιστον άλλα 150 σκάφη. Μόλις γίνει η αποκόλληση του κοντέινερ, θα περάσουν 43 βαπόρια από Βόρεια προς Νότια και θα μπούν Σουέζ. Μετά 30 βαπόρια που είμαστε εμείς εδώ κάτω, θα περάσουμε με πορεία βόρεια, θα μπούμε μέσα στο Σουέζ.
Φιλοξενούμενος στο διεθνές δίκτυο του bbc ο διευθύνων Σύμβουλος της εταιρειας Five Ocean Salvage είχε προβλέψει οτι η εκβάνθυνση του σημείου θα ήταν ο τρόπος αποκόλλησης του πλοίου όπως και οτι θα ήταν θέμα ημερών.
-Το να σκάψουν πιο βαθιά είναι ο πιο πιθανός τρόπος να απελευθερωθεί το σκάφος. Αυτό θα πάρει εβδομάδες;
– Δεν νομίζω. Δεδομένου οτι υπάρχουν τα κατάλληλα εξαρτήματα και υποδομές, που υπάρχουν από όσο γνωρίζω, και οτι θα γίνονται εργασίες 24ώρες το 24ωρο θα είναι θέμα ημερών.
Ο κύριος Παπάς ανέφερε μάλιστα πως το συγκεκριμένο ατύχημα με το Ever Given φέρνει την επιφάνεια ένα θέμα που έχει τεθεί αρκετές φορές. Εάν υπάρχουν τα μέσα για ατυχήματα πολύ μεγάλων σκαφών που κατασκευάζονται. Είτε αυτά είναι εμπορικά είτε επιβατηγά.
Δείτε το σχετικό βίντεο: