Τέλος στο θρίλερ με το μπλακ άουτ σε Facebook, Instagram και WhatsΑpp - Απώλειες έως 50 δισ. δολάρια
Τουλάχιστον έξι ώρες εκτός λειτουργίας έμειναν σε παγκόσμια κλίμακα τα τρία μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο ίντερνετ
Tέλος έλαβε το μεγαλύτερο κρασάρισμα που βίωσε η εταιρεία Facebook από το 2008.
Ύστερα από έξι ώρες που έμειναν εκτός λειτουργίας τα τρία μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο ίντερνετ, Facebook, Instagram και Whatsapp, επανήλθαν λίγο μετά τα μεσάνυχτα.
Ωστόσο το μπλακ άουτ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξελίχθηκε σε οικονομικό κραχ για την εταιρεία του Ζούκερμπεργκ, η οποία είχε πολύ μεγάλες οικονομικές απώλειες.
Ειδικότερα, οι μετοχές του Ζούκερμπεργκ παρουσίασαν κατακόρυφη πτώση, με τις απώλειες για τον μεγιστάνα των social media να υπολογίζονται σε ένα ποσό άνω των 7 δισ. δολαρίων, ενώ για την εταιρεία, οι απώλειες υπολογίζονται - μέχρι τώρα- στα 50 δισ. δολάρια.
Νωρίτερα, δημοσιογράφος των New York Times μετέδωσε μια απίστευτη είδηση. Σύμφωνα με τη ρεπόρτερ τεχνολογίας του αμερικανικού μέσου ενημέρωσης, Σίρα Φρένκελ, οι κάρτες εισόδου των εργαζομένων της εταιρείας Facebook είχαν μπλοκάρει και δεν μπορούσαν να μπουν στο κτίριο των κεντρικών γραφείων για να διορθώσουν το πρόβλημα.
Η δημοσιογράφος, η οποία προχώρησε σε ανάρτηση στο Twitter, επικοινώνησε με εργαζόμενο της Facebook μετά το μπλακ άουτ.
Όσοι μάλιστα είναι χρήστες κι άλλων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και αναζήτησαν σε αυτές τρόπο επικοινωνίας, γνώρισαν νέες «δυσάρεστες» εκπλήξεις, καθώς τόσο το Instagram όσο και το WhatsApp ξεκίνησαν να αντιμετωπίζουν - ταυτόχρονα με το Facebook - το ίδιο πρόβλημα. Όσοι επιχειρούσαν να συνδεθούν μέσω υπολογιστή, απλά έβλεπαν το μήνυμα «Site down», ενω στις κινητές συσκευές αδυνατούσαν να δουν ενημερώσεις και νέα μηνύματα. Το κοινό όλων αυτών των πλατφορμών είναι πως, απλά, ανήκουν στην ίδια «οικογένεια», αυτή του Facebook.
Ο λόγος για την αιτία του κρασαρίσματος δεν έχει αποσαφηνιστεί. Ίσως ένα μήνυμα που εμφανίστηκε στις οθόνες κάποιων χρηστών και το οποίο ανέφερε «5xxx Server Error» ενδέχεται να «δείχνει» πρόβλημα στον κεντρικό σέρβερ στο Μένλο Παρκ της Καλιφόρνια.
Συγκεκριμένα, σε ανάρτηση της η εταιρεία τονίζει πως γνωρίζει πως κάποιοι χρήστες έχουν δυσκολία ως προς το να συνδεθούν στους λογαριασμούς τους και να χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές της.
«Εργαζόμαστε ώστε οι πλατφόρμες να επανέλθουν σε κανονική λειτουργία όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Ζητούμε συγγνώμη για το πρόβλημα».
Ενεργοί στα social media είναι σχεδόν οι δύο στους τρεις Έλληνες ηλικίας 55-64 ετών (το 62%, έναντι 59% στο δεύτερο εξάμηνο του 2020), με τα δημοφιλέστερα μέσα για τη δημιουργία προσωπικού προφίλ να είναι κατά σειρά τα Facebook (79% – αύξηση 15% έναντι του δευτέρου εξαμήνου του 2020), Instagram (51%) και YouTube (45%).
Ύστερα από έξι ώρες που έμειναν εκτός λειτουργίας τα τρία μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο ίντερνετ, Facebook, Instagram και Whatsapp, επανήλθαν λίγο μετά τα μεσάνυχτα.
Ωστόσο το μπλακ άουτ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξελίχθηκε σε οικονομικό κραχ για την εταιρεία του Ζούκερμπεργκ, η οποία είχε πολύ μεγάλες οικονομικές απώλειες.
Ειδικότερα, οι μετοχές του Ζούκερμπεργκ παρουσίασαν κατακόρυφη πτώση, με τις απώλειες για τον μεγιστάνα των social media να υπολογίζονται σε ένα ποσό άνω των 7 δισ. δολαρίων, ενώ για την εταιρεία, οι απώλειες υπολογίζονται - μέχρι τώρα- στα 50 δισ. δολάρια.
Νωρίτερα, δημοσιογράφος των New York Times μετέδωσε μια απίστευτη είδηση. Σύμφωνα με τη ρεπόρτερ τεχνολογίας του αμερικανικού μέσου ενημέρωσης, Σίρα Φρένκελ, οι κάρτες εισόδου των εργαζομένων της εταιρείας Facebook είχαν μπλοκάρει και δεν μπορούσαν να μπουν στο κτίριο των κεντρικών γραφείων για να διορθώσουν το πρόβλημα.
Η δημοσιογράφος, η οποία προχώρησε σε ανάρτηση στο Twitter, επικοινώνησε με εργαζόμενο της Facebook μετά το μπλακ άουτ.
Την ίδια ώρα, οι εργαζόμενοι στη Facebook παρατήρησαν πως δεν λαμβάνουν email τα οποία έχουν αποστολείς εκτός της εταιρείας.Was just on phone with someone who works for FB who described employees unable to enter buildings this morning to begin to evaluate extent of outage because their badges weren’t working to access doors.
— Sheera Frenkel (@sheeraf) October 4, 2021
Το χρονικό της «πτώσης»
Λίγο μετά τις 6:30 το απόγευμα της Δευτέρας, όσοι Έλληνες χρήστες επιχείρησαν να μπουν στο social μέσο για να δουν τις ενημερώσεις ή τα μηνυματά τους στο Messenger, βρέθηκαν αντιμέτωποι με το μήνυμα: «Δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτό τον ιστότοπο» και κάπου εκεί, ξεκίνησε το χάος!Όσοι μάλιστα είναι χρήστες κι άλλων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και αναζήτησαν σε αυτές τρόπο επικοινωνίας, γνώρισαν νέες «δυσάρεστες» εκπλήξεις, καθώς τόσο το Instagram όσο και το WhatsApp ξεκίνησαν να αντιμετωπίζουν - ταυτόχρονα με το Facebook - το ίδιο πρόβλημα. Όσοι επιχειρούσαν να συνδεθούν μέσω υπολογιστή, απλά έβλεπαν το μήνυμα «Site down», ενω στις κινητές συσκευές αδυνατούσαν να δουν ενημερώσεις και νέα μηνύματα. Το κοινό όλων αυτών των πλατφορμών είναι πως, απλά, ανήκουν στην ίδια «οικογένεια», αυτή του Facebook.
Ο λόγος για την αιτία του κρασαρίσματος δεν έχει αποσαφηνιστεί. Ίσως ένα μήνυμα που εμφανίστηκε στις οθόνες κάποιων χρηστών και το οποίο ανέφερε «5xxx Server Error» ενδέχεται να «δείχνει» πρόβλημα στον κεντρικό σέρβερ στο Μένλο Παρκ της Καλιφόρνια.
Η συγγνώμη μέσω twitter
Mέσω twitter ήρθε το μήνυμα της Facebook για τη σοβαρή βλάβη που έχει καταγραφεί, τόσο σε Facebook, όσο και σε Instagram και Whatsapp, με αποτέλεσμα χιλιάδες χρήστες παγκοσμίως να μην είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τις πλατφόρμες εδώ και αρκετή ώρα.Συγκεκριμένα, σε ανάρτηση της η εταιρεία τονίζει πως γνωρίζει πως κάποιοι χρήστες έχουν δυσκολία ως προς το να συνδεθούν στους λογαριασμούς τους και να χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές της.
«Εργαζόμαστε ώστε οι πλατφόρμες να επανέλθουν σε κανονική λειτουργία όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Ζητούμε συγγνώμη για το πρόβλημα».
We’re aware that some people are having trouble accessing our apps and products. We’re working to get things back to normal as quickly as possible, and we apologize for any inconvenience.
— Facebook (@Facebook) October 4, 2021
Πόσοι χρησιμοποιούν τα social media στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την τελευταία πανελλαδική δειγματοληπτική έρευνα «Focus on Tech Life Tips» της εταιρείας Focus Bari για το πρώτο εξάμηνο του 2021, πάνω από τέσσερις στους πέντε Έλληνες (ποσοστό 82%) βρίσκονται πια ενεργά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το ποσοστό να φθάνει το 97% στις ηλικίες 16 έως 24 ετών.Ενεργοί στα social media είναι σχεδόν οι δύο στους τρεις Έλληνες ηλικίας 55-64 ετών (το 62%, έναντι 59% στο δεύτερο εξάμηνο του 2020), με τα δημοφιλέστερα μέσα για τη δημιουργία προσωπικού προφίλ να είναι κατά σειρά τα Facebook (79% – αύξηση 15% έναντι του δευτέρου εξαμήνου του 2020), Instagram (51%) και YouTube (45%).