Αγώνας δρόμου στην Αίγυπτο για να ανοίξει ένα καινούργιο κανάλι στο Σουέζ. Η κυβέρνηση επιδιώκει να ανοίξει μέχρι το 2015 το πρώτο κομμάτι ενός νέου θαλάσσιου δρόμου για να διπλασιάσει την κυκλοφορία των πλοίων.
Η νέα διάνοιξη αναμένεται να μειώσει το χρόνο που χρειάζονται τα πλοία για να διασχίσουν το σημείο από την Ερυθρά Θάλασσα στη Μεσόγειο από τις 11 ώρες στις 3.

Πρόκειται για ένα τεράστιο εγχείρημα, με το οποίο η κυβέρνηση Σίσι φιλοδοξεί να τονώσει την οικονομία αλλά και την δημοτικότητα της.

Το υπάρχον κανάλι αποφέρει στην Αίγυπτο 3,9 δισεκατομμύρια ευρώ. Εκτιμάται ότι τα κέρδη από το νέο θα φτάσουν τα 10, 5 δισεκατομμύρια μέχρι το 2023.

Η παλιά διώρυγα έκλεισε 145 χρόνια. Το 1956 ο Νάσερ κρατικοποίησε τη διώρυγα θέτοντας τέρμα στη βρετανική κυριαρχία με συνέπεια ένα αγγλογαλλικό εγχείρημα κατά της Αιγύπτου το οποίο απέτυχε.

Το 1975 η διώρυγα άνοιξε ξανά μετά από 8 χρόνια που παρέμενε κλειστή από τον Πόλεμο των έξι Ημερών τον Ιούνιο του 1967. Η πλήρης διάνοιξη αναμένεται να ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια και το κόστος εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 3 εκατομμύρια ευρώ. Για τη χρηματοδότηση της η κυβέρνηση προχώρησε σε έκδοση ομολόγων, τα οποία μπορούν να αγοραστούν μόνο από Αιγυπτίους.

Επιπλέον, κέρδη αναμένονται και από τους αποθηκευτικούς χώρους που θα κατασκευαστούν γύρω από το νέο κανάλι.