Τwitter: Νομικό «καμπανάκι» για τον Μασκ μετά την αλλαγή του λογότυπου - Αναμένονται αγωγές για το «Χ» του δισεκατομμυριούχου
Εταιρείες όπως η Meta και η Microsoft έχουν ήδη δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο ίδιο γράμμα
Ο Έλον Μασκ άλλαξε το λογότυπο του Twitter, αντικαθιστώντας το χαρακτηριστικό μπλε πουλί με ένα «Χ».
Αργά το περασμένο Σάββατο ο Μασκ κάλεσε τους 149.000.000 ακολούθους του να προτείνουν ένα λογότυπο Χ, στη συνέχεια επέλεξε ένα από τα σχέδια και το έκανε τη νέα ταυτότητα της εταιρίας την Κυριακή. Το «X» είναι πλέον το λογότυπο της αρχικής σελίδας της κοινωνικής πλατφόρμας και η φωτογραφία προφίλ του Μασκ.
Ωστόσο η απόφαση του δισεκατομμυριούχου να μετονομάσει το Twitter σε «X» θα μπορούσε να είναι περίπλοκη νομικά, καθώς εταιρείες όπως η Meta και η Microsoft έχουν ήδη δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο ίδιο γράμμα.
Το «X» χρησιμοποιείται τόσο ευρέως και αναφέρεται σε εμπορικά σήματα που είναι υποψήφιo για νομικές προκλήσεις – και η εταιρεία που όλοι ήξεραν ως Twitter θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τα δικά της προβλήματα υπερασπίζοντας τη νέα επωνυμία της, «X», στο μέλλον.
«Υπάρχει 100% πιθανότητα ότι το Twitter θα μηνυθεί για αυτόν τον λόγο από κάποιον», δήλωσε ο δικηγόρος εμπορικών σημάτων Josh Gerben, ο οποίος δήλωσε πως μέτρησε σχεδόν 900 ενεργές καταχωρίσεις εμπορικών σημάτων στις ΗΠΑ που καλύπτουν ήδη το γράμμα X σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών.
Οι κάτοχοι εμπορικών σημάτων – που προστατεύουν εμπορικές ονομασίες, λογότυπα και σλόγκαν που προσδιορίζουν τις πηγές των αγαθών – μπορούν να ισχυριστούν παραβίαση εάν άλλη επωνυμία προκαλεί σύγχυση με τη δική τους επωνυμία στους καταναλωτές. Τα ένδικα μέσα ποικίλλουν από χρηματικές αποζημιώσεις έως αποκλεισμό χρήσης.
Σημειώνεται ότι η Microsoft από το 2003 κατέχει ένα εμπορικό σήμα «X» και αφορά σε επικοινωνίες σχετικά με το σύστημα βιντεοπαιχνιδιών Xbox. Η Meta Platforms – της οποίας η πλατφόρμα Threads είναι ο νέος αντίπαλος στο Twitter – κατέχει ένα ομοσπονδιακό εμπορικό σήμα που καταχωρήθηκε το 2019, ένα μπλε και άσπρο γράμμα «X», και αφορά σε πεδία όπως λογισμικό και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Η Meta και η Microsoft πιθανότατα δεν θα κινηθούν δικαστικά εκτός και αν αισθανθούν ότι απειλούνται και ότι το «X» του Twitter καταπατά την αξία της επωνυμίας που δημιούργησαν με αυτό το γράμμα», είπε ο Gerben.
«Δεδομένης της δυσκολίας στην προστασία ενός μεμονωμένου γράμματος, ειδικά ενός τόσο δημοφιλούς εμπορικά όπως το «Χ», η προστασία του Twitter είναι πιθανό να περιορίζεται σε πολύ παρόμοια γραφικά με το λογότυπό του Χ», δήλωσε ο Douglas Masters, δικηγόρος εμπορικών σημάτων στη δικηγορική εταιρεία Loeb & Loeb προσθέτοντας ότι «το λογότυπο δεν έχει πολλά διακριτικά, επομένως η προστασία θα είναι πολύ στενή».
Αργά το περασμένο Σάββατο ο Μασκ κάλεσε τους 149.000.000 ακολούθους του να προτείνουν ένα λογότυπο Χ, στη συνέχεια επέλεξε ένα από τα σχέδια και το έκανε τη νέα ταυτότητα της εταιρίας την Κυριακή. Το «X» είναι πλέον το λογότυπο της αρχικής σελίδας της κοινωνικής πλατφόρμας και η φωτογραφία προφίλ του Μασκ.
Ωστόσο η απόφαση του δισεκατομμυριούχου να μετονομάσει το Twitter σε «X» θα μπορούσε να είναι περίπλοκη νομικά, καθώς εταιρείες όπως η Meta και η Microsoft έχουν ήδη δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο ίδιο γράμμα.
Το «X» χρησιμοποιείται τόσο ευρέως και αναφέρεται σε εμπορικά σήματα που είναι υποψήφιo για νομικές προκλήσεις – και η εταιρεία που όλοι ήξεραν ως Twitter θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τα δικά της προβλήματα υπερασπίζοντας τη νέα επωνυμία της, «X», στο μέλλον.
«Υπάρχει 100% πιθανότητα ότι το Twitter θα μηνυθεί για αυτόν τον λόγο από κάποιον», δήλωσε ο δικηγόρος εμπορικών σημάτων Josh Gerben, ο οποίος δήλωσε πως μέτρησε σχεδόν 900 ενεργές καταχωρίσεις εμπορικών σημάτων στις ΗΠΑ που καλύπτουν ήδη το γράμμα X σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών.
Οι κάτοχοι εμπορικών σημάτων – που προστατεύουν εμπορικές ονομασίες, λογότυπα και σλόγκαν που προσδιορίζουν τις πηγές των αγαθών – μπορούν να ισχυριστούν παραβίαση εάν άλλη επωνυμία προκαλεί σύγχυση με τη δική τους επωνυμία στους καταναλωτές. Τα ένδικα μέσα ποικίλλουν από χρηματικές αποζημιώσεις έως αποκλεισμό χρήσης.
Σημειώνεται ότι η Microsoft από το 2003 κατέχει ένα εμπορικό σήμα «X» και αφορά σε επικοινωνίες σχετικά με το σύστημα βιντεοπαιχνιδιών Xbox. Η Meta Platforms – της οποίας η πλατφόρμα Threads είναι ο νέος αντίπαλος στο Twitter – κατέχει ένα ομοσπονδιακό εμπορικό σήμα που καταχωρήθηκε το 2019, ένα μπλε και άσπρο γράμμα «X», και αφορά σε πεδία όπως λογισμικό και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Η Meta και η Microsoft πιθανότατα δεν θα κινηθούν δικαστικά εκτός και αν αισθανθούν ότι απειλούνται και ότι το «X» του Twitter καταπατά την αξία της επωνυμίας που δημιούργησαν με αυτό το γράμμα», είπε ο Gerben.
«Δεδομένης της δυσκολίας στην προστασία ενός μεμονωμένου γράμματος, ειδικά ενός τόσο δημοφιλούς εμπορικά όπως το «Χ», η προστασία του Twitter είναι πιθανό να περιορίζεται σε πολύ παρόμοια γραφικά με το λογότυπό του Χ», δήλωσε ο Douglas Masters, δικηγόρος εμπορικών σημάτων στη δικηγορική εταιρεία Loeb & Loeb προσθέτοντας ότι «το λογότυπο δεν έχει πολλά διακριτικά, επομένως η προστασία θα είναι πολύ στενή».