Η πιο όμορφη Ferrari που κατασκευάστηκε ποτέ μπορεί να φτάσει τιμή-ρεκόρ σε δημοπρασία του Sotheby’s. Δεν είναι τυχαίο. Θεωρείται η «απόλυτη» Ferrari, ανήκει σε εξέχουσα συλλογή στις ΗΠΑ και προσφέρεται προς πώληση έπειτα από περισσότερο από μία δεκαετία. Πρόκειται να δημοπρατηθεί στη διάρκεια εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί σήμερα και μέχρι τις 23/2 στο Ντιτρόιτ του Μίσιγκαν. Μάλιστα το «Forbes» αναφέρει ότι θα μπορούσε να πωληθεί από 34 έως 38.000.000 (!) δολάρια.

Ζαλιστήκατε; Με αριθμό πλαισίου 0738 TR, η συγκεκριμένη Ferrari συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μόλις 19 ειδικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν από τον Ιταλό κατασκευαστή Σέρτζιο Σκαλιέτι. Περιγράφεται δε ως μία από τις πιο όμορφες και επιθυμητές Ferrari που κατασκευάστηκαν ποτέ - ένα έργο τέχνης για τους συλλέκτες. Οδηγούμενη από μετρ της ομάδας Σκουντερία Φεράρι, πέτυχε αξιοσημείωτες νίκες σε δέκα χρόνια. Το Testa Rossa -περί ου ο λόγος- θεωρείται το πιο αποτελεσματικό σπορ αγωνιστικό στην ιστορία της μπράντας, με συνολικά τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα και τέσσερις νίκες στη γενική κατάταξη στις 24 ώρες του Le Mans μεταξύ 1958 και 1962. Στη συνέχεια το μοντέλο αυτό έγινε το πιο επιθυμητό μεταξύ των συλλεκτών - κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη. Βγήκε από την πύλη του εργοστασίου στις αρχές του 1958 και έφτασε στη Βραζιλία τον Ιούνιο του 1958 για να συμμετάσχει αμέσως στους αγώνες.

Όσο για την ιστορία της ίδιας της Ferrari, είναι εξίσου ενδιαφέρουσα. Το 1943 ο θρυλικός Έντζο Φεράρι (1898-1988) μεταφέρει την έδρα της ανερχόμενης εταιρείας του στο Μαρανέλο, έχοντας βάσιμες φιλοδοξίες. Αν και οι εγκαταστάσεις της βομβαρδίζονται από τους συμμάχους στις 4 Νοεμβρίου 1944, τον Φεβρουάριο του 1945 ο Φεράρι τις ξαναφτιάχνει! Κάπως έτσι, η Scuderia Ferrari δημιουργείται και αποφασίζεται να κατασκευάζει αυτοκίνητα και για πελάτες της, όχι μόνο αγωνιστικά. Το πρώτο μοντέλο της, που φέρει το επίθετο του Έντζο, είναι η Ferrari 125 S.

Αλλά ήταν τo πάθος του ίδιου του Έντζο Φεράρι για τους αγώνες εκείνο που καθοδηγούσε την επιχειρηματική του δράση και τις αποφάσεις του. Στις 21 Μαΐου 1950 η Ferrari συμμετέχει στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, ενώ στις 14 Ιουλίου του 1951 θα κερδίσει το πρώτο Grand Prix στην ιστορία της με τον μεγάλο οδηγό Χοσέ Φροϊλάν Γκονσάλες. Ο πληθωρικός Αργεντινός θα καταφέρει να τερματίσει μπροστά από τον συμπατριώτη του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, ο οποίος συμμετείχε με Alfa Romeo.

Εκείνη την ημέρα ο Έντζο βρισκόταν στο γραφείο του στο Μαρανέλο. Μετά τον τερματισμό ο επικεφαλής της ομάδας τού τηλεφώνησε για να του ανακοινώσει το υπέροχο αποτέλεσμα. Τότε ο Φεράρι, που είχε εργαστεί για χρόνια στην Alfa Romeo, ένιωσε έντονη χαρά αλλά και… λύπη, την οποία αργότερα εξέφρασε ως εξής: «Έκλαιγα από χαρά. Όμως τα δάκρυα από τον ενθουσιασμό μου ήταν και δάκρυα θλίψης, καθώς σκέφτηκα: Σήμερα σκότωσα τη μητέρα μου».

Νέες δημοπρασίες με... λιμουζίνες στο "σφυρί"

Από την άλλη, για τους λάτρεις των συλλεκτών, έρχεται το πολυαναμενόμενο Moda Miami (2-3 Μαρτίου), ένας νέος θεσμός στις δημοπρασίες, με πρωταγωνίστριες πανέμορφες λιμουζίνες από τα παλιά, αλλά και με σύγχρονες τετράτροχες κούκλες - ο θεσμός που εγκαινιάζεται στο ιστορικό ξενοδοχείο «Biltmore Hotel». Το Moda Miami θα περιλαμβάνει πολλά ποθητά αυτοκίνητα, με έμφαση στο είδος «Youngtimer», κομψά και μοναδικά σύγχρονα αυτοκίνητα, ενώ την ίδια στιγμή θα περιλαμβάνονται και σημαντικά κλασικά προπολεμικά κομμάτια. Σε κάθε περίπτωση, αναμένεται ότι αυτός ο πολλά υποσχόμενος νέος θεσμός θα αποτελέσει παγκόσμιο πόλο έλξης για όσους λατρεύουν τα ωραία αυτοκίνητα με ιστορία… Δεν είναι και λίγοι, εδώ που τα λέμε. Σημειωτέον, για να μπορέσεις και μόνο να δεις τα αριστουργήματα που θα διατεθούν στο πλαίσιο της δημοπρασίας, που παράλληλα θα διενεργηθεί, το αντίτιμο είναι υψηλό. Περισσότερες λεπτομέρειες στον ιστότοπο της διοργάνωσης.


Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή