Στη μεγαλύτερη πληρωμή ναυτασφαλίσεων όλων των εποχών μπορεί να οδηγήσει η κατάρρευση της γέφυρας «Francis Scott Key» στη Βαλτιμόρη, έπειτα από την πρόσκρουση σε αυτή του φορτηγού πλοίου DALI την περασμένη Τρίτη, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ασφαλιστικής εταιρείας Lloyd's του Λονδίνου.

Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες ζημίες από την καταστροφή θα ανέλθουν σε δισεκατομμύρια μετά την καταστροφή, από την οποία έξι άνθρωποι θεωρούνται πλέον νεκροί.

«Αρχίζουμε να αναπτύσσουμε πόρους αναμένοντας ότι πρόκειται για μια πολύ σημαντική απαίτηση για τον κλάδο. Και για την Lloyd's θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για να ξετυλιχθεί η πολυπλοκότητα της κατάστασης», δήλωσε ο Bruce Carnegie-Brown στο CNBC.

«Έτσι, είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε με αριθμούς. Δεν προβλέπω σε αυτό το σημείο ότι είναι εκτός του ρεαλιστικού σχεδιασμού μας. Αισθάνομαι ότι πρόκειται για μια πολύ σημαντική ζημία, ενδεχομένως τη μεγαλύτερη θαλάσσια ασφαλιστική ζημία όλων των εποχών, αλλά όχι εκτός των παραμέτρων για τις οποίες έχουμε σχεδιασμούς», πρόσθεσε.


Οι Lloyd's είναι ένας από τους μεγαλύτερες αντασφαλιστές στον κόσμο, δηλαδή επιχειρήσεις που παρέχουν οικονομική προστασία σε ασφαλιστές που δεν μπορούν να διαχειριστούν το μέγεθος των ζημιών που προκύπτουν.

Ο Carnegie-Brown πρόσθεσε ότι ενώ σίγουρα θα υπήρχαν απαιτήσεις για το πλοίο, το φορτίο και τη γέφυρα, είναι οι «δευτερογενείς επιπτώσεις» που θα μπορούσαν να αποδειχθούν σημαντικές.

«Πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες θα σταματήσουν, αλυσίδες εφοδιασμού θα διακοπούν από τα πλοία που είναι παγιδευμένα μέσα στο λιμάνι και φυσικά από τα πλοία που προσπαθούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο λιμάνι και δεν μπορούν πλέον. Αυτές οι δευτερογενείς επιπτώσεις θα χρειαστούν κάποιο χρόνο για να αντιμετωπιστούν», δήλωσε.

Την Τετάρτη, αναλυτές της Barclays εκτίμησαν ότι οι ασφαλιστικές θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν απαιτήσεις ύψους 3 δισ. δολαρίων ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης της γέφυρας.

Η Barclays υπολόγισε ότι οι μόνο οι απαιτήσεις για τις ζημιές στη γέφυρα θα μπορούσαν να φτάσουν τα 1,2 δισ. δολάρια, ενώ θα μπορούσαν επίσης να υπάρξουν υποχρεώσεις 350 - 700 εκατ. δολαρίων για τους θανάτους. Επιπλέον, εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια θα πρέπει πιθανώς να καταβληθούν για τις επιχειρηματικές διαταραχές που προκλήθηκαν από το κλείσιμο του λιμανιού.