Παραλίγο τραγωδία στον αέρα, αφού νέο ατύχημα με Boeing 737 σημειώθηκε στους αιθέρες, αυτή τη φορά στη Νότια Αφρική, όταν το αεροσκάφος έχασε έναν τροχό λίγο μετά την απογείωση, υποχρεώνοντας τον κυβερνήτη σε αναγκαστική προσγείωση.

Το συγκεκριμένο περιστατικό έρχεται εν μέσω αναταραχής για την Boeing, στον απόηχο της κατάθεσης του Sam Salehpour ενώπιον του Κογκρέσου, η οποία έγινε την περασμένη εβδομάδα, και κατά την οποία κατηγόρησε την εταιρεία ότι παίζει με τις ζωές των ανθρώπων. Με τη σειρά της η Boeing αρνήθηκε τις δηλώσεις του, προσπαθώντας να καθησυχάσει τους φόβους του κοινού μετά από διαδοχικά περιστατικά από τις αρχές του χρόνου.

Η εταιρεία κάνει λόγο για ψευδείς ισχυρισμούς σχετικά με τη δομική ακεραιότητα του 787, με δύο στελέχη μηχανικών της Boeing να δηλώνουν αυτή την εβδομάδα ότι τόσο στις δοκιμές σχεδιασμού, όσο και στις επιθεωρήσεις αεροσκαφών - μερικά από αυτά ηλικίας 12 ετών - δεν υπήρξαν ευρήματα κόπωσης ή ρωγμών.

Το προσωπικό ασφαλείας στο Διεθνές Αεροδρόμιο OR Tambo στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής, παρατήρησε ότι το αεροσκάφος FlySafair είχε προκαλέσει ζημιά στο σύστημα προσγείωσης κατά την απογείωση στις 21 Απριλίου. Αφού διατάχθηκαν να επιστρέψουν, οι πιλότοι έκαναν ένα χαμηλό πέρασμα πάνω από τον διάδρομο, ώστε οι μηχανικοί να μπορούν να επιθεωρήσουν τη ζημιά. Έτσι βρήκαν ότι ένας από τους τέσσερις πίσω τροχούς είχε κοπεί κατά την απογείωση και διέταξαν το αεροπλάνο να προσγειωθεί.



Ωστόσο, το βίντεο από την προσγείωση δείχνει τον τροχό να αποσυντίθεται, καθώς το αεροπλάνο προσπάθησε να τροχοδρομήσει στον διάδρομο. Δευτερόλεπτα αργότερα, υπήρξε μια έκρηξη και τμήματα του τροχού εκτινάχθηκαν, καθώς το σύστημα προσγείωσης κατέρρευσε, στέλνοντας το τζετ να παίρνει κλίση, πριν ακινητοποιηθεί.


Κανένας τραυματίας 

Από θαύμα δεν υπήρξαν τραυματισμοί επιβατών. Το αεροσκάφος εκκενώθηκε και οι επιβάτες έφτασαν στον προορισμό τους με άλλη πτήση.


Κατά πόσο είναι ασφαλές

Το περιστατικό έρχεται εν μέσω μιας σειράς πρόσφατων ατυχημάτων που αφορούν το προβληματικό αεροπλάνο 737, εγείροντας ερωτήματα ασφαλείας για την ασφάλεια των επιβατών.

Τον Μάρτιο, ο πρώην εργαζόμενος της Boeing, John Barnett βρέθηκε νεκρός στο φορτηγό του στη Νότια Καρολίνα, ενώ πήγαινε να υποβάλλει μήνυση εναντίον της εταιρίας. Ο 62χρονος ισχυρίστηκε ότι οι εργαζόμενοι, κατόπιν πιέσεων, τοποθετούσαν εξαρτήματα κατώτερης ποιότητας στα αεροσκάφη, ενώ βρίσκονταν στη γραμμή συναρμολόγησης.

Συγκεκριμένα, είχε ισχυριστεί ότι εξαρτήματα δεύτερης κατηγορίας αφαιρέθηκαν από κάδους απορριμμάτων, πριν τοποθετηθούν σε αεροπλάνα που κατασκευάζονταν, για να αποφευχθούν καθυστερήσεις.

Η δουλειά του Barnett για 32 χρόνια ήταν να επιβλέπει τα πρότυπα παραγωγής για τα αεροπλάνα της εταιρείας, τα οποία όπως είπε, δεν πληρούνταν κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ετών του στο τότε νέο εργοστάσιο στο Τσάρλεστον από το 2010 έως το 2014. Όπως ισχυρίστηκε, ειδοποίησε τους ανωτέρους του για τις αμφιβολίες του, αλλά δεν έγινε ποτέ καμία ενέργεια. Η Boeing το αρνήθηκε, καθώς και τους ισχυρισμούς του.