Το atlasobscura.com είναι ένας οδηγός που με κριτήριο τον πολιτισμό και την ιστορία αναδεικνύει  διάφορα μέρη 

Αυτή τη φορά, καταπιάστηκε και με τα Σκόπια, την πρωτεύουσα της ΠΓΔΜ, την οποία αναφέρει ως «Μακεδονία», καταδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίο μέσα σε πέντε χρόνια κατασκεύασε μια ψεύτικη αρχαία πόλη και σφετερίστηκε την ελληνική ιστορία.

«Εδώ και πέντε χρόνια το βαλκανικό κράτος της “Μακεδονίας” έχει επιδοθεί σε ένα από τα πιο απίθανα πρότζεκτ δημοσίων έργων σε όλο τον κόσμο, γεμίζοντας τους δρόμους της πρωτεύουσάς της, των Σκοπίων, με φανταχτερά, ψευτο-αντικέ αγάλματα και κτίρια. Ο σκοπός: να μετατραπεί αυτή η σεισμογενής πόλη, όπου η κύρια επιρροή ήταν μέχρι πρόσφατα η 60s σταλινική αρχιτεκτονική με κυρίαρχο το σκυρόδεμα, σε ένα θορυβώδες νεοκλασικό πάρκο» σχολιάζει η Αμερικανή δημοσιογράφος Ρέιτσελ Ντόιλ.

Μάλιστα, δεν παραλείπει να σχολιάσει πως «πολλοί πιστεύουν ότι όλα αυτά γίνονται εις βάρος του νότιου γείτονα» του κράτους, της Ελλάδας. Η Ντόιλ ενημερώνει τους αναγνώστες πως το «μικροσκοπικό αυτό κράτος έχει εδώ και καιρό διαμάχη με την Ελλάδα, στην προσπάθειά της να διεκδικήσει την ταυτότητα του [...] Μεγάλου Αλεξάνδρου».

Κατά τη δημοσιογράφο του atlasobscura.com, μια σειρά ενεργειών μαρτυρούν την πρόθεσή της για αυτό. Μια από αυτές είναι η μετονομασία του αεροδρομίου των Σκοπίων σε Διεθνή Αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος», αλλά «ακόμα και το γεγονός πως επίσημα αυτοαποκαλείται Μακεδονία, όνομα το οποίο επίσης ανήκει σε περιοχή της Βόρειας Ελλάδας».

«Τώρα, χάρη στον ετοιμοπόλεμο πρωθυπουργό Νίκολα Γκρουέφσκι και στο πρότζεκτ του μαζικής κατασκευής κτιρίων, τα Σκόπια είναι η πατρίδα ενός αγάλματος ύψους 22 μέτρων του αρχαίου βασιλιά πάνω στο άλογό του, τον Βουκεφάλα» συνεχίζει το άρθρο.

Η Ντόιλ τονίζει ότι ο Μέγας Αλέξανδρος και πλήθος μνημείων και αγαλμάτων αφιερωμένων στη μορφή του δεν είναι ο μόνος που κυριαρχεί στην πόλη. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει, προκειμένου να αναδείξει τον παραλογισμό και την άναρχη μίξη ιστορικών περιόδων «θα μπορούσε να έχει ένα επικίνδυνο πάρτι με τουλάχιστον μισή ντουζίνα άλλων μορφών της ιστορίας του τόπου, κάποιοι με σπαθιά, άλλοι με κάπες και κράνη εκατόνταρχου και άλλοι με φράκα, παπιγιόν και πίπες».

 

Η «γέφυρα των τεχνών»

article-image 

article-image 

article-image