"Καρφιά" του Γερμανού υπουργού Άμυνας κατά του Τραμπ: "Εκείνος έβαλε τον φελλό που έκλεισε το μπουκάλι στα Στενά του Ορμούζ (Βίντεο)
Στην αντεπίθεση ο Πιστόριους
Ο Μπόρις Πιστόριους υπογράμμισε ότι η Ευρώπη έχει άμεσο συμφέρον να παραμείνουν ανοικτά τα Στενά του Ορμούζ, βάλλοντας κατά του Ντόναλντ Τραμπ
Ευθείες βολές κατά του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ εξαπέλυσε ο υπουργός Άμυνας της Γερμανίας, Μπόρις Πιστόριους, αποδίδοντάς του σημαντικό μερίδιο ευθύνης για τη νέα ένταση που έχει προκύψει γύρω από τα Στενά του Ορμούζ.
Σε συνέντευξή του στο γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο ARD, ο Πιστόριους χρησιμοποίησε μια ιδιαίτερα αιχμηρή μεταφορά για να περιγράψει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς του πλανήτη. «Τελικά, ο φελλός που έκλεισε το μπουκάλι στα Στενά του Ορμούζ τοποθετήθηκε από τον Ντόναλντ Τραμπ και όχι από εμάς. Παρ’ όλα αυτά, έχουμε συμφέρον να τον αφαιρέσουμε ξανά», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η εξέλιξη αυτή ανέτρεψε το κλίμα σχετικής αποκλιμάκωσης που είχε διαμορφωθεί τις προηγούμενες ημέρες, μετά την προκαταρκτική συμφωνία μεταξύ του Ντόναλντ Τραμπ και του Ιρανού προέδρου Μασούντ Πεζεσκιάν. Στο πλαίσιο εκείνης της συνεννόησης, η Τεχεράνη είχε δεσμευθεί να επιτρέψει εκ νέου τη διέλευση πλοίων από το στρατηγικό πέρασμα.
Η επαναλειτουργία της θαλάσσιας οδού είχε οδηγήσει σε σταδιακή αποκατάσταση της εμπορικής κίνησης, ωστόσο η αναζωπύρωση της έντασης στη Μέση Ανατολή οδήγησε το Ιράν στην επαναφορά των περιοριστικών μέτρων.
«Το άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ ή, καλύτερα, η ασφαλής διέλευση μέσω αυτών, είναι προς το συμφέρον της Ευρώπης, της ενεργειακής μας τροφοδοσίας και της οικονομικής μας ανάκαμψης», τόνισε.
Τα Στενά του Ορμούζ θεωρούνται μία από τις σημαντικότερες ενεργειακές αρτηρίες παγκοσμίως, καθώς μέσω αυτών διακινείται μεγάλο μέρος των παγκόσμιων εξαγωγών πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου. Για τον λόγο αυτό, κάθε εξέλιξη που επηρεάζει τη λειτουργία τους προκαλεί έντονο ενδιαφέρον και ανησυχία στις διεθνείς αγορές, τις κυβερνήσεις και τον ενεργειακό κλάδο.
Σε συνέντευξή του στο γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο ARD, ο Πιστόριους χρησιμοποίησε μια ιδιαίτερα αιχμηρή μεταφορά για να περιγράψει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς του πλανήτη. «Τελικά, ο φελλός που έκλεισε το μπουκάλι στα Στενά του Ορμούζ τοποθετήθηκε από τον Ντόναλντ Τραμπ και όχι από εμάς. Παρ’ όλα αυτά, έχουμε συμφέρον να τον αφαιρέσουμε ξανά», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Γιατί ο Πιστόριους επιτέθηκε στον Τραμπ
Οι δηλώσεις του Γερμανού υπουργού έρχονται μετά την απόφαση της Τεχεράνης να επαναφέρει τους περιορισμούς στη ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ, επικαλούμενη τη συνέχιση των ισραηλινών στρατιωτικών επιχειρήσεων στον Λίβανο.Η εξέλιξη αυτή ανέτρεψε το κλίμα σχετικής αποκλιμάκωσης που είχε διαμορφωθεί τις προηγούμενες ημέρες, μετά την προκαταρκτική συμφωνία μεταξύ του Ντόναλντ Τραμπ και του Ιρανού προέδρου Μασούντ Πεζεσκιάν. Στο πλαίσιο εκείνης της συνεννόησης, η Τεχεράνη είχε δεσμευθεί να επιτρέψει εκ νέου τη διέλευση πλοίων από το στρατηγικό πέρασμα.
Η επαναλειτουργία της θαλάσσιας οδού είχε οδηγήσει σε σταδιακή αποκατάσταση της εμπορικής κίνησης, ωστόσο η αναζωπύρωση της έντασης στη Μέση Ανατολή οδήγησε το Ιράν στην επαναφορά των περιοριστικών μέτρων.
«Ζήτημα ζωτικής σημασίας για την Ευρώπη»
Ο Μπόρις Πιστόριους υπογράμμισε ότι η Ευρώπη έχει άμεσο συμφέρον να παραμείνουν ανοικτά τα Στενά του Ορμούζ, καθώς αποτελούν κρίσιμο κόμβο για την ενεργειακή ασφάλεια και την οικονομική σταθερότητα της ηπείρου.«Το άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ ή, καλύτερα, η ασφαλής διέλευση μέσω αυτών, είναι προς το συμφέρον της Ευρώπης, της ενεργειακής μας τροφοδοσίας και της οικονομικής μας ανάκαμψης», τόνισε.
Τα Στενά του Ορμούζ θεωρούνται μία από τις σημαντικότερες ενεργειακές αρτηρίες παγκοσμίως, καθώς μέσω αυτών διακινείται μεγάλο μέρος των παγκόσμιων εξαγωγών πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου. Για τον λόγο αυτό, κάθε εξέλιξη που επηρεάζει τη λειτουργία τους προκαλεί έντονο ενδιαφέρον και ανησυχία στις διεθνείς αγορές, τις κυβερνήσεις και τον ενεργειακό κλάδο.
Verteidigungsminister Boris Pistorius (SPD) dämpft im #BerichtausBerlin die Hoffnungen auf eine schnelles Bundestagsmandat für einen Bundeswehr-Einsatz in der Straße von Hormus. Das ganze Interview gibt es jetzt im Ersten und in der ARD Mediathek zu sehen. pic.twitter.com/X7Li0MegOh
— ARD-Hauptstadtstudio (@ARD_BaB) June 21, 2026
En