Γερμανία: Αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης εισηγούνται οι ειδικοί - Έμπνευση το "σουηδικό μοντέλο"
Διαβάστε στο iapogevmatini.gr
Μια 13μελής επιτροπή εμπειρογνωμόνων παρέδωσε στον καγκελάριο της Γερμανίας, Φρίντριχ Μερτς, μια έκθεση 80 σελίδων στην οποία περιλαμβάνονται 33 προτάσεις για το συνταξιοδοτικό σύστημα της χώρας
Προτάσεις για αλλαγή του συστήματος συνταξιοδότησης στη Γερμανία
Η σημαντικότερη πρόταση προβλέπει τη δημιουργία ενός υποχρεωτικού κεφαλαιοποιητικού πυλώνα, ο οποίος θα λειτουργεί παράλληλα με το υφιστάμενο αναδιανεμητικό σύστημα. Σήμερα, οι Γερμανοί μπορούν προαιρετικά να συμμετέχουν στο πρόγραμμα ιδιωτικής αποταμίευσης «Riester», το οποίο επιδοτείται από το κράτος. Ωστόσο, η συμμετοχή παραμένει εθελοντική και τα αποτελέσματα θεωρούνται περιορισμένα.
Οι ειδικοί προτείνουν πλέον μία διαφορετική προσέγγιση, εμπνευσμένη από το «σουηδικό μοντέλο». Στο πλαίσιο αυτό, μέρος των συνταξιοδοτικών εισφορών θα επενδύεται στις χρηματιστηριακές αγορές, με στόχο την ενίσχυση των μελλοντικών συντάξεων. Η νέα εισφορά προβλέπεται να ξεκινήσει από το 0,5% των ακαθάριστων μισθών το 2028 και να αυξηθεί σταδιακά στο 2% μέσα σε τέσσερα χρόνια, με το κόστος να μοιράζεται ισόποσα μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών. Σύμφωνα με τους εισηγητές, οι επενδύσεις αυτές μπορούν να αποφέρουν ετήσιες αποδόσεις 3%-5% και να συμβάλουν στη σταθεροποίηση του συνταξιοδοτικού συστήματος μετά το 2040.
Διαβάστε περισσότερα στο iapogevmatini.gr
En