To πείραμα της Bild: Ειδήσεις χωρίς φωτογραφίες
<p>"Όταν σε κάτι δεν πέφτει κανένα φως, δεν υπάρχει, κατά μία έννοια"</p>
Όποιος μπει σήμερα στην ιστοσελίδα της εφημερίδας Bild θα διαπιστώσει ότι τα κείμενα δεν έχουν φωτογραφίες, κάτι που συνιστά ένα ''πείραμα'' της εφημερίδας για να δείξει την δύναμη της εικόνας.
Σύμφωνα με την Bild:
Όταν σε κάτι δεν πέφτει κανένα φως, δεν υπάρχει, κατά μία έννοια. Χωρίς εικόνες δεν υπάρχει πραγματικότητα. Αν δεν υπάρχει κάτι που ειναι εκεί, μπορεί να είναι μην είναι αλήθεια με την αυστηρή έννοια. Η πραγματικότητα κάποιου απαιτεί να βλέπει-ακόμα και αν είναι μέσα στο κεφάλι του. Ακόμα και ένας τυφλός άνθρωπος εχει τελικά εικόνες στο μυαλό του. Οι σκέψεις είναι πάντα μια κατηγοριοποίησης, μια ετικέτα. Οι ανθρωποι εχουν πάντα μια επιθυμία για διαίρεση και αυτό λειτουργεί μόνο αν ξυπνήσουμε με μια ιδέα στα μάτια του μυαλού μας.
Σήμερα στην Bild τα πάντα είναι... γκρι.
Η Bild θέλει να δείξει πόσο σημαντική ειναι η φωτογραφία στην δημοσιογραφία. Υπάρχει, όμως, και ένας άλλος λόγος για τον οποίο η εικόνα είναι αναντικατάστατη.
Ακομα και όταν οι εικόνες ήταν ασπρόμαυρες, το λογότυπο της Bild ήταν πάντα κόκκινο.
Όταν ο εκδότης της Bild Axel Springer επινόησε το 1952 οκλαδόν στο πάτωμα του ξενοδοχείου Savoy στο Λονδίνο την δική του εφημερίδα, κάνοντας κολάζ με ένα ψαλίδι είχε μια πολύ συγκεκριμένη ιδέα στο μυαλό: Να φτιάξει μια εφημερίδα μόνο από φωτογραφίες.
Η εφημερίδα αναφέρεται στην δύναμη της εικόνας, λέγοντας ότι το πείραμα του Springer, μια εφημερίδα που αποτελείται μόνο από φωτογραφίες και λεζάντες ήταν μια αποτυχία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα:
Το όλο πράγμα έμοιαζε με μια υπηρεσία φωτογραφιών. Μόνο όταν μπηκε και κείμενο δίπλα η εφημερίδα έγινε επιτυχία. Αυτό που κάνει την εικόνα τόσο μοναδική είναι το ισχυρό ντουέτο της με τα λόγια, με το κείμενο. Η εικόνα μιλά απευθείας στο συναίσθημα, στοχεύει όχι μόνο στη διάνοια αλλά και βαθύτερα. Ας είμαστε ειλικρινείς. Από αυτή την άποψη η εφημερίδα έχει διατηρήσει την βασική ιδέα του ιδρυτή της.Δημιούργησε μια εφημερίδα που επικοινωνεί απευθείας με τον αναγνώστη. Για παράδειγμα όταν κάθε εφημερίδα έδειξε τις φωτογραφίες των δίδυμων Πύργων το 2000, πήρε όλη την προσοχή του κόσμου. Οι φωτογραφίες έχουν δύναμη. Η Bild είναι καθημερινές ανθρώπινες ιστορίες και η εικόνα είναι πρώτ' απ' όλα οι άνθρωποι.