Στο Ισραήλ μεταστάθμευσε για μία εβδομάδα προκειμένου να συνεκπαιδευτεί με τις αντίστοιχες δυνάμεις των Ισραηλινών Αεροπορικών Δυνάμεων ένα μικτό συγκρότημα της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού (1η ΤΑΞΑΣ), πραγματοποιώντας έτσι ένα σημαντικότατο βήμα στην εξέλιξη του νεότερου Όπλου του Ελληνικού Στρατού, όπως είναι η Αεροπορία Στρατού.

Και αυτό γιατί η προαναφερθείσα επιχειρησιακή ανάπτυξη, που για ευνόητους λόγους καλύφθηκε από «σιγή ασυρμάτου» μέχρι την επιστροφή των Ελληνικών Δυνάμεων από το Ισραήλ, σηματοδοτεί την πρώτη ανάπτυξη με τέτοια μορφή (εξ όσων είμαστε σε θέση να θυμόμαστε) ελληνικών ελικοπτέρων εκτός Ελλάδος και δη στο Ισραήλ, ανταποκρινόμενοι έτσι σε σχετική πρόσκληση της ισραηλινής πλευράς, η οποία – ειρήσθω εν παρόδω – είχε συνεκπαιδευτεί προ μηνός περίπου στην έδρα της 1ης ΤΑΞΑΣ στο Βελεστίνο, αποκομίζοντας τις καλύτερες εντυπώσεις από τη συνεργασία αυτή. Στις Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις όλα τα ελικόπτερα τα επιχειρεί η Αεροπορία, καθώς ο Στρατός δεν διαθέτει δικά του πτητικά μέσα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ελληνοϊσραηλινή συνεργασία, με την επωνυμία “White and Blue Glory”, πραγματοποιήθηκε το διάστημα από 6 έως 11 Σεπτεμβρίου, όταν το συγκρότημα της Αεροπορίας Στρατού της 1ης ΤΑΞΑΣ αναπτύχθηκε στην έρημο Negev στο Ισραήλ. Η ανάπτυξη αυτή περιελάμβανε από ελληνικής πλευράς δύο επιθετικά ελικόπτερα ΑΗ-64A+ Apache του 1ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων (1ο ΤΕΕΠ), δύο επιθετικά ελικόπτερα AH-64DHA Longbow Apache του 2ου ΤΕΕΠ, ένα υπερσύγχρονο μεταφορικό ελικόπτερο ΝΗ-90 του 2ου Τάγματος Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού (2ο ΤΕΑΣ), αυτά που δεν «παραλάμβανε» ο πρώην Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Πάνος Καμμένος, και ένα CH-47D Chinook του 4ου ΤΕΑΣ, όπου πραγματοποίησε διεθνή άσκηση συνεργασίας.

Λ.Σ.Μ.