Χάκερς έκλεψαν χιλιάδες φωτογραφίες παιδιών από εταιρεία εκπαιδευτικών παιχνιδιών
<p>Σε αυτή τη βάση δεδομένων υπάρχουν «πληροφορίες για τα παιδιά, όπως το όνομα, το φύλο και η ημερομηνία γέννησης»</p>
Οι λογαριασμοί εκατομμυρίων πελατών και τα προφίλ παιδιών του ομίλου εκπαιδευτικών παιχνιδιών VTech Holdings δέχτηκαν επίθεση από χάκερ.
«Περίπου πέντε εκατομμύρια λογαριασμοί πελατών και προφίλ παιδιών που έχουν σχέση με τους λογαριασμούς αυτούς επλήγησαν στον κόσμο», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο όμιλος που εδρεύει στο Χονγκ Κονγκ.
«Ο VTech Holdings Limited εντόπισε ότι στις 14 Νοεμβρίου ένας τρίτος, που δεν είχε άδεια, είχε πρόσβαση στα δεδομένα των πελατών του VTech που ήταν αποθηκευμένα στη βάση δεδομένων του ηλεκτρονικού του καταστήματος Learning Lodge», μέσω του οποίου ο πελάτης αγοράζει και κατεβάζει παιχνίδια και εφαρμογές, αναφέρει η ανακοίνωση.
Σε αυτή τη βάση δεδομένων υπάρχουν «πληροφορίες για τα παιδιά, όπως το όνομα, το φύλο και η ημερομηνία γέννησης» και πιο λεπτομερείς πληροφορίες για τους ενήλικους πελάτες που άνοιξαν τους λογαριασμούς: «όνομα, ηλεκτρονική διεύθυνση, κωδικό πρόσβασης, μυστική ερώτηση και απάντηση για την ανάκτηση του κωδικού πρόσβασης, διεύθυνση IP, διεύθυνση αλληλογραφίας και ιστορικό λήψης περιήγησης», ανέφερε ο VTech.
Ο VTech βεβαιώνει ότι κανένα τραπεζικό δεδομένο δεν αφαιρέθηκε, γιατί τα δεδομένα αυτά δεν είναι αποθηκευμένα σε αυτή τη βάση. «Πραγματοποιήσαμε αμέσως διεξοδική έρευνα, επιθεωρήσαμε εκτενώς την προσβεβλημένη περιοχή και λάβαμε προστατευτικά μέτρα για την αντιμετώπιση τυχόν άλλων επιθέσεων».
Σύμφωνα με την ειδική ιστοσελίδα Motherboard, του ομίλου Vice, η διαρροή πηγαίνει πιο μακριά: ο όμιλος επικαλείται έναν χάκερ που ισχυρίζεται ότι έχει αποσπάσει χιλιάδες φωτογραφίες παιδιών και γονέων από την κλοπή δεδομένων. Μπόρεσε επίσης να αποσπάσει γραπτά μηνύματα που αντάλλασσαν γονείς και παιδιά, μέσω των τάμπλετ του ομίλου, ακόμα και ηχητικά μηνύματα, δήλωσε στην ιστοσελίδα.
Ο VTech, που δηλώνει παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παιχνίδια για τα νήπια, δημιούργησε διαφορετικές διευθύνσεις για τους πελάτες που ανησυχούν ώστε να μπορούν να επικοινωνούν μαζί του σε διάφορες χώρες, κυρίως στη Γαλλία και τον Καναδά.