Η επικείμενη πώληση της βελγικής εταιρείας παραγωγής ενέργειας Eandis σε κινεζικές επιχειρήσεις και της βελγικής αεροπορικής εταιρίας Brussels Airlines έχουν προκαλέσει σάλο και ποικίλες διαμαρτυρίες στο Βέλγιο.

Σύμφωνα με τον ολλανδόφωνο Τύπο της χώρας, που επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στην πώληση της Eandis η έδρα της οποίας είναι στην ολλανδόφωνη Φλάνδρα, τα σχέδια παραχώρησης της εταιρίας σε κινεζικά χέρια θα πρέπει να επανεξεταστούν. Και αυτό διότι όπως επισημαίνει στο κύριο άρθρο της η εφημερίδα De Standaard, "τα διακυβεύματα είναι  υψηλά και δεν θα πρέπει να αφεθεί η Κίνα να αποκτήσει υπεροπλία σε παγκόσμιο επίπεδο τόσο στον κυβερνοχώρο όσο και στο φάσμα των ηλεκτρομαγνητικών δικτύων".

Έκκληση να σταματήσει το «ξεπούλημα» εταιρειών όπως η Eandis  και η Brussels Airlines που βρίσκεται σε εξέλιξη και να βρεθούν άλλοι τρόποι χρηματοδότησής τους, στην ανάγκη μέσω Χρηματιστηρίου, απευθύνουν εξάλλου ηγετικά στελέχη της βελγικής βιομηχανίας, σύμφωνα με το κεντρικό θέμα της εφημερίδας De Morgen, θέτοντας, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εφημερίδα, «τον δάκτυλο επί τον τύπο των ήλων».

Στην ίδια γραμμή και η De Morgen, στηλιτεύει στο κύριο άρθρο της το γεγονός ότι με την εξαγορά της Brussels Airlines φεύγει ένα ακόμα σημαντικό κέντρο οικονομικών αποφάσεων από βελγικά χέρια και κάνει λόγο για επικίνδυνη διείσδυση ξένων επενδυτών σε στρατηγικού χαρακτήρα επιχειρήσεις δημόσιας ωφέλειας.

To θέμα που μονοπωλεί το ενδιαφέρον του σημερινού βελγικού γαλλόφωνου Τύπου είναι η χθεσινή απόφαση του εποπτικού συμβουλίου της Lufthansa να ξεκινήσουν επίσημα οι συζητήσεις με τους άλλους μετόχους της Brussels Airlines για την εξαγορά του 55% των μετοχών που δεν έχει ακόμα υπό την κατοχή της, προκειμένου μέχρι τις αρχές του 2017 να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας.

«Οι Βέλγοι κινδυνεύουν να βγουν ζημιωμένοι από την πώληση της Brussels Airlines» αναφέρει η εφημερίδα L’ Echo, η οποία στο κύριο άρθρο της σχολιάζει ότι, ενώ μέχρι πριν από πέντε χρόνια θα ήταν ευπρόσδεκτη μια τέτοια ανακοίνωση, σήμερα, δεδομένου ότι η εταιρεία είναι υγιής και έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια θέση στο υπερ-ανταγωνιστικό περιβάλλον της ευρωπαϊκής αγοράς αερομεταφορών, περισσότερο εμπνέει αβεβαιότητα παρά καθησυχάζει. Ανησυχία, σημειώνει η εφημερίδα, προκαλεί κυρίως η ασάφεια από πλευράς των Γερμανών σε σχέση με το μέλλον του βελγικού τους βραχίονα, μια και κυκλοφορούν διάφορα σενάρια αναφορικά με την ανεξαρτητοποίηση ή ενσωμάτωσή της στη Eurowings, θυγατρική της Lufthansa, και με τη διατήρηση ή όχι της επονομασίας της.

Η εφημερίδα Le Soir από την πλευρά της εστιάζει στο κεντρικό της πρωτοσέλιδο στη μέχρι στιγμής απουσία επίσημης πολιτικής αντίδρασης, καθώς και στη ζημιά που είναι πιθανό να υποστούν οι Βρυξέλλες και ακόμα περισσότερο το αεροδρόμιό τους αν η μεγαλύτερη εταιρεία που φέρει τη βελγική σημαία περάσει σε γερμανικά χέρια, με αποτέλεσμα η χώρα να χάσει τη ναυαρχίδα της.

Η ίδια εφημερίδα στο κύριο άρθρο της θεωρεί ότι είναι απομονωμένοι και έχουν μικρό περιθώριο ελιγμών οι μικροί μέτοχοι της Brussels Airlines που προσπαθούν να αντιδράσουν στην πλήρη εξαγορά της εταιρείας, ορμώμενοι από την πεποίθησή τους ότι μία χώρα θα πρέπει να διατηρεί μία εθνική εταιρεία, αφού με αυτόν τον τρόπο προβάλλεται η ταυτότητά της στη διεθνή σκηνή.

Η La Libre Belgique με τη σειρά της στο κεντρικό της πρωτοσέλιδο χαρακτηρίζει αβέβαιο το μέλλον της Brussels Airlines υπό γερμανική σημαία και κάνει λόγο για ανησυχία του προσωπικού αλλά και για αποφασιστικότητα των Βέλγων μετόχων να διαπραγματευθούν σθεναρά με τον γερμανικό κολοσσό, ενώ στο κύριο άρθρο της επισημαίνει ότι με τη χθεσινή της ανακοίνωση η Lufthansa άφησε ένα παράθυρο ανοικτό για εκτόνωση του κλίματος και έξοδο από την κρίση και καλεί τόσο τους Βέλγους μετόχους όσο και τις δημόσιες αρχές να εκμεταλλευθούν τους επόμενους τρεις μήνες διαπραγματεύσεων με τους Γερμανούς, προκειμένου να προχωρήσουν πέρα από τις αόριστες υποσχέσεις, διασφαλίζοντας ένα βιώσιμο μέλλον για μία εταιρεία που δεν θα παραμείνει μεν βελγική ως προς το κεφάλαιο, αλλά θα εξακολουθεί να είναι στρατηγικής σημασίας όσον αφορά την απασχόληση.