Ξεκινούν, σήμερα, Δευτέρα και ολοκληρώνονται την τελευταία ημέρα του Αυγούστου οι θερινές εκπτώσεις 2019.

Καθ’ όλη αυτήν την περίοδο οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν τα ψώνια τους σε χαμηλότερες τιμές, ωστόσο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην αναγραφή των τιμών στα προϊόντα που θα αγοράσουν. Συγκεκριμένα, στις θερινές εκπτώσεις επιβάλλεται η αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση και επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

Η Κυριακή που θα είναι ανοικτά τα μαγαζιά:
Παράλληλα, όσοι έμποροι το επιθυμούν μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά τα καταστήματά τους κατά την πρώτη Κυριακή της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, την Κυριακή 14 Ιουλίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας τους από τις 11 το πρωί ως τις 6 το απόγευμα.

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ & ΠΕΣ.Αττικής, Βασίλης Κορκίδης για τις φετινές θερινές εκπτώσεις εκφράζει προσδοκίες τόνωσης του τζίρου από τη μετεκλογική αισιοδοξία των καταναλωτών και δηλώνει:

«Οι φετινές θερινές εκπτώσεις που αρχίζουν τη Δευτέρα στις 8 Ιουλίου και θα διαρκέσουν μέχρι 31 Αυγούστου, ελπίζουμε να αφήσουν θετικό πρόσημο σε αγοραστική κίνηση και τζίρο στην αγορά. Η πρόβλεψη αύξησης του τζίρου για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2019 δεν επιβεβαιώνεται με τη μέχρι στιγμής πορεία του μέσου κύκλου εργασιών του πρώτου τετραμήνου του έτους που σε σύγκριση με το 2018 παρουσιάζει μείωση. Το κλίμα στον εμπορικό κόσμο είναι ανάμικτο με ελπίδες για αύξηση του τζίρου αλλά και έντονο προβληματισμό. Οι φετινές θερινές εκπτώσεις μπορεί να πραγματοποιούνται σε ένα αισιόδοξο μετεκλογικό περιβάλλον, αλλά και σε συνθήκες αυξημένων φορολογικών υποχρεώσεων όλων των καταναλωτών, αφού τέλος του μήνα ξεκινά ο «γολγοθάς» καταβολής φόρων 7,5 δις ευρώ, με αποτέλεσμα οι αγορές να μπαίνουν σε «δεύτερη μοίρα», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Βασίλης Κορκίδης

«Οι έμποροι σε μεγάλο βαθμό εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην τουριστική κίνηση που χρονικά «πήγε πίσω» και την «εισαγόμενη κατανάλωση» που αυτή την περίοδο εντείνεται ωστόσο, όπως γνωρίζουμε, αυτή η βοήθεια υφίσταται, αλλά όχι για όλες τις περιοχές της Αθήνας. Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις προ κρίσης έκαναν ένα τζίρο άνω των 8 δισ. ευρώ, ενώ πλέον κυμαίνονται σε επίπεδα λιανικών πωλήσεων της τάξης των 6 δισ. ευρώ και μόνο εφόσον επιτευχθεί η σταδιακή επιστροφή στα επίπεδα των 7 δισ. ευρώ, τότε οι αριθμοί θα δώσουν σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων. Βασική προϋπόθεση βεβαίως είναι η ένταση του τουρισμού να αποτυπωθεί με θετικά αποτελέσματα τουριστικών εσόδων στο σύνολο του ελληνικού εμπορίου. Στο πλαίσιο της έναρξης των θερινών εκπτώσεων εύχομαι σε εμπόρους και καταναλωτές, καλές καλοκαιρινές εκπτώσεις, καλές δουλειές, καλές αγορές. Τέλος ελπίζω η μετεκλογική αισιοδοξία των καταναλωτών να αποτυπωθεί και στις πωλήσεις των εμπορικών επιχειρήσεων» καταλήγει.

Οι 3 βασικές οδηγίες που πρέπει να γνωρίζουμε για τις τακτικές εκπτώσεις:
Στις εκπτώσεις επιβάλλεται η αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση και επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο, ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών, και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο, για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.