Σύμβαση για την αδειοδότηση 20 υδατοδρομίων στο Νότιο Αιγαίο
Τη σύμβαση ανάδειξης αναδόχου για την αδειοδότηση 20 συνολικά υδατοδρομίων, σε 19 νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, υπέγραψαν ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκου και οι εκπρόσωποι τριών εταιρειών που συνθέτουν το ανάδοχο σχήμα με την επωνυμία «Υδατοδρόμια Νοτίου Αιγαίου».
Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση «το πλέον φιλόδοξο εγχείρημα της Περιφερειακής Αρχής και προσωπικά του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, της δημιουργίας του μεγαλύτερου δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα και διεθνώς, εισέρχεται στο στάδιο της υλοποίησης, μετά από πέντε χρόνια επίπονης και κοπιώδους προσπάθειας, λόγω του παρωχημένου θεσμικού πλαισίου και άλλων κωλυμάτων που τεχνηέντως δημιουργήθηκαν στην πορεία».
Το σχήμα αποτελείται από τις εταιρείες Ελληνικά Υδατοδρόμια και εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο της, Τάσο Γκόβα, Hellenic Seaplanes, που εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο, Νίκο Χαραλάμπους και τη εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Optimum Value, που εκπροσωπείται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Θεοφάνη Καραγιάννη.
Παρόντες στην υπογραφή της σύμβασης ήταν επίσης ο Δρ Άγγελος Βλάχος μέλος του ΤΑΙΠΕΔ και Συντονιστής του νευραλγικού έργου αδειοδότησης και ανάπτυξης του Δικτύου Υδατοδρομίων καθώς και ο δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης.
Αντικείμενο της σύμβασης ύψους 480.200,00 ευρώ, είναι η ανάδειξη αναδόχου για την Αδειοδότηση Υδατοδρομίων ΠΝΑΙ, ο οποίος αναλαμβάνει την διαδικασία του Τεχνικού Φακέλου που θα υποβληθεί αρμοδίως για την αδειοδότηση είκοσι συνολικά υδατοδρομίων, 11 στα Δωδεκάνησα και 9 στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα στα εξής νησιά: Ρόδος (2 υδατοδρόμια), Χάλκη, Σύμη, Τήλος, Κάρπαθος, Καστελλόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Κάσος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κύθνος, Κέα, Άνδρος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα και Ανάφη.
Το ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα που τίθεται για την ολοκλήρωση της υποδομής των 20 υδατοδρομίων, είναι 18 μήνες.
Σημειώνεται ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για 8 ακόμη υδατοδρόμια στα νησιά Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Σύρο, Πάρο, Νάξο, Μήλο και Αμοργό, των οποίων οι μελέτες είναι προχωρημένες και αναμένεται να υποβληθούν προς αδειοδότηση μέχρι το τέλος του έτους. Ακόμη 4 υδατοδρόμια έχουν προηγηθεί αυτοτελώς σε Ίο, Τήνο, Σίφνο και Πάτμο, ενώ στο δίκτυο θα προστεθεί προσεχώς και το υδατοδρόμιο της Κω, μετά από συνεννόηση του νέου Δημάρχου, Θεοδόση Νικηταρά με τον Περιφερειάρχη, δεδομένου ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή της Κω δεν εξεδήλωσε σχετικό ενδιαφέρον.
Ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος, σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, ενώπιον των οποίων υπεγράφη η σύμβαση, εξέφρασε την ικανοποίηση και την αισιοδοξία του για την εξέλιξη αυτή, η οποία συμπίπτει με την έναρξη της δεύτερης θητείας του στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και υπενθύμισε ότι η δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου υδατοδρομίων στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, ήταν ο πρώτος μεγάλος και φιλόδοξος στόχος που ο ίδιος έθεσε ήδη από το ξεκίνημα της πρώτης του θητείας, τον Σεπτέμβριο του 2014.
«Τότε ήμουν μόνος μου. Δεν ήταν ιδιαίτερα ευχάριστο το κλίμα το 2014. Στην πορεία, το κλίμα αντιστράφηκε τελείως και εκείνοι που με κατηγορούσαν ως αιθεροβάμονα, άρχισαν να ρωτούν γιατί τα υδατοδρόμια καθυστερούν. Άλλη μια μεγάλη ιστορία ενός project που δείχνει γιατί αυτή η χώρα βρέθηκε στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα» ανέφερε και πρόσθεσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος, είναι μια αισιόδοξη μέρα η σημερινή, πρωτίστως για μας τους νησιώτες, αλλά και για όλη τη χώρα. Μια μέρα που στέλνει το μήνυμα ότι τα πράγματα μπορούν να πάνε καλύτερα εάν με καθαρό μυαλό, πίστη και επιμονή υπηρετήσεις όλους τους στόχους. Χρειάστηκε να δουλέψουμε χρόνια, χρειάστηκε να ξεπεράσουμε απίθανα εμπόδια. Κάποια ήταν αναμενόμενα, κάποια ήταν εντελώς παράλογα. Δεν το βάλαμε κάτω ποτέ. Τα υδροπλάνα που πετούσαν κάποτε στα νησιά μας, τις δεκαετίες του 1920 και του 1930, ξένων αεροπορικών εταιρειών τότε, θα πετάξουν ξανά στο Νότιο Αιγαίο. Το δίκτυο των υδατοδρομίων που ονειρευτήκαμε θα υλοποιηθεί και μέσα σε αυτή τη θητεία θα μπορέσουμε και εμείς και οι νησιώτες και η χώρα ολόκληρη να απολαύσει μια νέα προοπτική, που για μας, στα μεγάλα νησιά, μπορεί να αποτελεί μια πρόσθετη δυνατότητα μετακίνησης, αλλά για ορισμένα νησιά είναι κάτι που θα ανατρέψει τα δεδομένα τους. Δεν θα επιτρέψω με τίποτα αυτή η ευκαιρία να χαθεί. Τα υδροπλάνα θα πετάξουν στα νησιά μας το συντομότερο δυνατόν. Εύχομαι όλοι να ζήσουν την ικανοποίηση αυτού που τήρησε την υπόσχεση του, αυτή που εγώ αισθάνομαι σήμερα».
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νίκος Χαραλάμπους δήλωσε πως «με την υπογραφή της σύμβασης η δημιουργία των υδατοδρομίων περνά στο στάδιο της υλοποίησης. Σήμερα βρισκόμαστε εδώ γιατί η επιμονή του Περιφερειάρχη, Γιώργου Χατζημάρκου, έφερε τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνουν οι Μαλδίβες της Ευρώπης. Κατάφερε να ξεκινήσει η υλοποίηση ενός οράματος το οποίο πιστεύουμε πως αν δεν υπήρχαν άνθρωποι όπως ο κ. Χατζημάρκος, δεν θα μπορούσε ποτέ να υλοποιηθεί. Η Ελλάδα έχει ένα περιβάλλον το οποίο μπορεί να αναπτύξει το μεγαλύτερο δίκτυο υδροπλάνων στον κόσμο, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων αλλά και για τη δημιουργία ενός καινούργιου τουριστικού προϊόντος».
Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση «το πλέον φιλόδοξο εγχείρημα της Περιφερειακής Αρχής και προσωπικά του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, της δημιουργίας του μεγαλύτερου δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα και διεθνώς, εισέρχεται στο στάδιο της υλοποίησης, μετά από πέντε χρόνια επίπονης και κοπιώδους προσπάθειας, λόγω του παρωχημένου θεσμικού πλαισίου και άλλων κωλυμάτων που τεχνηέντως δημιουργήθηκαν στην πορεία».
Το σχήμα αποτελείται από τις εταιρείες Ελληνικά Υδατοδρόμια και εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο της, Τάσο Γκόβα, Hellenic Seaplanes, που εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο, Νίκο Χαραλάμπους και τη εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Optimum Value, που εκπροσωπείται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Θεοφάνη Καραγιάννη.
Παρόντες στην υπογραφή της σύμβασης ήταν επίσης ο Δρ Άγγελος Βλάχος μέλος του ΤΑΙΠΕΔ και Συντονιστής του νευραλγικού έργου αδειοδότησης και ανάπτυξης του Δικτύου Υδατοδρομίων καθώς και ο δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης.
Αντικείμενο της σύμβασης ύψους 480.200,00 ευρώ, είναι η ανάδειξη αναδόχου για την Αδειοδότηση Υδατοδρομίων ΠΝΑΙ, ο οποίος αναλαμβάνει την διαδικασία του Τεχνικού Φακέλου που θα υποβληθεί αρμοδίως για την αδειοδότηση είκοσι συνολικά υδατοδρομίων, 11 στα Δωδεκάνησα και 9 στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα στα εξής νησιά: Ρόδος (2 υδατοδρόμια), Χάλκη, Σύμη, Τήλος, Κάρπαθος, Καστελλόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Κάσος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κύθνος, Κέα, Άνδρος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα και Ανάφη.
Το ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα που τίθεται για την ολοκλήρωση της υποδομής των 20 υδατοδρομίων, είναι 18 μήνες.
Σημειώνεται ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για 8 ακόμη υδατοδρόμια στα νησιά Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Σύρο, Πάρο, Νάξο, Μήλο και Αμοργό, των οποίων οι μελέτες είναι προχωρημένες και αναμένεται να υποβληθούν προς αδειοδότηση μέχρι το τέλος του έτους. Ακόμη 4 υδατοδρόμια έχουν προηγηθεί αυτοτελώς σε Ίο, Τήνο, Σίφνο και Πάτμο, ενώ στο δίκτυο θα προστεθεί προσεχώς και το υδατοδρόμιο της Κω, μετά από συνεννόηση του νέου Δημάρχου, Θεοδόση Νικηταρά με τον Περιφερειάρχη, δεδομένου ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή της Κω δεν εξεδήλωσε σχετικό ενδιαφέρον.
Ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος, σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, ενώπιον των οποίων υπεγράφη η σύμβαση, εξέφρασε την ικανοποίηση και την αισιοδοξία του για την εξέλιξη αυτή, η οποία συμπίπτει με την έναρξη της δεύτερης θητείας του στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και υπενθύμισε ότι η δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου υδατοδρομίων στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, ήταν ο πρώτος μεγάλος και φιλόδοξος στόχος που ο ίδιος έθεσε ήδη από το ξεκίνημα της πρώτης του θητείας, τον Σεπτέμβριο του 2014.
«Τότε ήμουν μόνος μου. Δεν ήταν ιδιαίτερα ευχάριστο το κλίμα το 2014. Στην πορεία, το κλίμα αντιστράφηκε τελείως και εκείνοι που με κατηγορούσαν ως αιθεροβάμονα, άρχισαν να ρωτούν γιατί τα υδατοδρόμια καθυστερούν. Άλλη μια μεγάλη ιστορία ενός project που δείχνει γιατί αυτή η χώρα βρέθηκε στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα» ανέφερε και πρόσθεσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος, είναι μια αισιόδοξη μέρα η σημερινή, πρωτίστως για μας τους νησιώτες, αλλά και για όλη τη χώρα. Μια μέρα που στέλνει το μήνυμα ότι τα πράγματα μπορούν να πάνε καλύτερα εάν με καθαρό μυαλό, πίστη και επιμονή υπηρετήσεις όλους τους στόχους. Χρειάστηκε να δουλέψουμε χρόνια, χρειάστηκε να ξεπεράσουμε απίθανα εμπόδια. Κάποια ήταν αναμενόμενα, κάποια ήταν εντελώς παράλογα. Δεν το βάλαμε κάτω ποτέ. Τα υδροπλάνα που πετούσαν κάποτε στα νησιά μας, τις δεκαετίες του 1920 και του 1930, ξένων αεροπορικών εταιρειών τότε, θα πετάξουν ξανά στο Νότιο Αιγαίο. Το δίκτυο των υδατοδρομίων που ονειρευτήκαμε θα υλοποιηθεί και μέσα σε αυτή τη θητεία θα μπορέσουμε και εμείς και οι νησιώτες και η χώρα ολόκληρη να απολαύσει μια νέα προοπτική, που για μας, στα μεγάλα νησιά, μπορεί να αποτελεί μια πρόσθετη δυνατότητα μετακίνησης, αλλά για ορισμένα νησιά είναι κάτι που θα ανατρέψει τα δεδομένα τους. Δεν θα επιτρέψω με τίποτα αυτή η ευκαιρία να χαθεί. Τα υδροπλάνα θα πετάξουν στα νησιά μας το συντομότερο δυνατόν. Εύχομαι όλοι να ζήσουν την ικανοποίηση αυτού που τήρησε την υπόσχεση του, αυτή που εγώ αισθάνομαι σήμερα».
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νίκος Χαραλάμπους δήλωσε πως «με την υπογραφή της σύμβασης η δημιουργία των υδατοδρομίων περνά στο στάδιο της υλοποίησης. Σήμερα βρισκόμαστε εδώ γιατί η επιμονή του Περιφερειάρχη, Γιώργου Χατζημάρκου, έφερε τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνουν οι Μαλδίβες της Ευρώπης. Κατάφερε να ξεκινήσει η υλοποίηση ενός οράματος το οποίο πιστεύουμε πως αν δεν υπήρχαν άνθρωποι όπως ο κ. Χατζημάρκος, δεν θα μπορούσε ποτέ να υλοποιηθεί. Η Ελλάδα έχει ένα περιβάλλον το οποίο μπορεί να αναπτύξει το μεγαλύτερο δίκτυο υδροπλάνων στον κόσμο, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων αλλά και για τη δημιουργία ενός καινούργιου τουριστικού προϊόντος».