Καταργήσεις, συνενώσεις, τροποποιήσεις, ενισχύσεις αλλά και διαχωρισμό λεωφορειακών γραμμών της Αττικής στα δύο περιλαμβάνουν οι πρώτες κινήσεις του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).

Στόχος είναι η μετατροπή ακόμα περισσότερων γραμμών λεωφορείων σε τροφοδοτικές των μέσων σταθερής τροχιάς, ώστε να μειωθεί το μήκος των διαδρομών και συνακόλουθα τα λειτουργικά κόστη.

Ωστόσο, η αναστολή λειτουργίας των πρώτων έξι λεωφορειακών γραμμών και η σχετική μείωση του συγκοινωνιακού έργου φαίνεται ότι εξυπηρετεί σε ένα βαθμό και τις σημαντικές ελλείψεις σε λεωφορεία και προσωπικό κυρίως στη λειτουργία των οδικών μέσων (λεωφορεία και τρόλει), καθώς έχει παρατηρηθεί ότι στις λεωφορειακές γραμμές μεγάλου μήκους συχνά θυσιάζονται αρκετά δρομολόγια εξαιτίας των ελλείψεων.

Την ίδια στιγμή η διοχέτευση περισσότερων επιβατών στα μέσα σταθερής τροχιάς τη στιγμή που οι χρονοαποστάσεις έχουν αυξηθεί, αναμένεται να δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερη πίεση σε συγκεκριμένους δημοφιλείς σταθμούς ειδικά τις ώρες αιχμής.

Στις αποφάσεις του ΟΑΣΑ, όπως αναφέρει το ethnos.gr επισημαίνεται πως οι αλλαγές στηρίζουν τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό του Οργανισμού «ο οποίος έλαβε υπόψη του τα λειτουργικά στοιχεία των γραμμών που τροποποιούνται (διαδρομή, δρομολόγια, οχήματα, επιβατική κίνηση κ.λπ.), τους διαθέσιμους πόρους της ΟΣΥ Α.Ε. (οδηγοί και οχήματα), καθώς και την ανάγκη βέλτιστης αξιοποίησης αυτών».

Οι γραμμές που καταργούνται

1. Αναστολή λειτουργίας της γραμμής Γ16 (Πλατεία Κουμουνδούρου - Ασπρόπυργος), η οποία θα συνδυαστεί με τροποποίηση της διαδρομής και πύκνωση των δρομολογίων της γραμμής 866 (Ασπρόπυργος - Σταθμός Αγία Μαρίνα) στο δήμο Χαϊδαρίου.
2. Αναστολή της γραμμής 713 (Ανω Λιόσια Πανόραμα - Σταθμός Προαστιακού Ανω Λιοσίων) και επέκταση της γραμμής Β12 (Μάρνη - Ανω Λιόσια) στο δήμο Φυλής. Η λεωφορειακή γραμμή θα μετονομαστεί σε Β12 (Μάρνη - Ανω Λιόσια Πανόραμα) και θα έχει μήκος 30,5 χιλιομέτρων.
3. Αναστολή λειτουργίας της γραμμής 100 (Πλατεία Κουμουνδούρου - Κολωνάκι - Αγορά). Επρόκειτο για μια γραμμή του κέντρου, η οποία εξυπηρετούνταν με μικρά λεωφορεία και πλέον το επιβατικό της κοινό θα διοχετευτεί στις γραμμές του μετρό και σε άλλες γραμμές τρόλεϊ και λεωφορείων.
4. Αναστολή λειτουργίας της κυκλικής γραμμής 165 (Τερψιθέα - Αργυρούπολη - Σύνταγμα). Οι επιβάτες εκτιμάται ότι μπορούν να εξυπηρετηθούν από τις άλλες γραμμές αλλά και από τη δημοτική Σσυγκοινωνία του δήμου Αργυρούπολης-Ελληνικού.
5. Αναστολή λειτουργίας κυκλικής γραμμης 155 (σταθμός Άγιος Δημήτριος - Ελληνικό).
6. Αναστολή λειτουργίας της λεωφορειακής γραμμής Χ80 (Πειραιάς - Ακρόπολη - Σύνταγμα express).

Επίσης: 

1. Ενοποίηση των γραμμών 409 (Παπάγος-Σταθμός Εθνικής Άμυνας-Σταθμός Κατεχάκη) και 413 (Παπάγος-Σταθμός Κατεχάκη-Σταθμός Εθνική Άμυνα). Η συνενωμένη γραμμή θα είναι η 409 (Παπάγος - Σταθμός Εθνική Άμυνα) με μήκος 12,34 χιλιόμετρα.
2. Διαχωρισμός της γραμμής 054 (Περισσός - Ακαδημία - Μεταμόρφωση) σε δύο νέες: την 054 (Περισσός-Λαμπρινή-Πολυτεχνείο) και την 211 (Μεταμόρφωση - Ακαδημία).