Ομοσπονδία Βενζινοπωλών: Aναγκαία η μείωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης
Μείωση της φορολογίας στο πετρέλαιο θέρμανσης ζητά η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας, προκειμένου να επανέλθει στα επίπεδα προ του 2011.
Σύμφωνα με την ομοσπονδία, από τα μέχρι τώρα στοιχεία, η τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης θα είναι περί τα 9,5 - 10 λεπτά χαμηλότερη από την τιμή εκκίνησης του 2018 (από 1,145 στο 1,05 Euro/λίτρο). Ως προς αυτό, οι καταναλωτές θα έχουν μια ωφέλεια περί τα 95-100 ευρώ το χιλιόλιτρο.
«Ωστόσο, ανεξαρτήτως της διακύμανσης των τιμών, η βαριά φορολογία απλώνει τη σκιά της στο πλέον βασικό μέσο θέρμανσης του πληθυσμού και κάνει τις τιμές απλησίαστες για μεγάλο μέρος των νοικοκυριών», προσθέτει.
Υποστηρίζει εξάλλου ότι από τότε που οι κυβερνήσεις επέβαλαν αλλεπάλληλες αυξήσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) συμπαρασύροντας και την αύξηση του ΦΠΑ, όχι μόνο δεν εισπράχθηκαν τα προσδοκώμενα έσοδα του κράτους, αλλά είχαμε σειρά σοβαρών παρενεργειών όπως η καύση υλικών που επιβάρυναν πολλαπλώς το περιβάλλον, η ένταση του παραεμπορίου - λαθρεμπορίου, η μείωση του μεταφορικού έργου, η μείωση της αποδοτικότητας των ενεργοβόρων τομέων της οικονομίας, η αύξηση τιμών σε είδη εξαρτώμενα από την κατανάλωση πετρελαίου και το χειρότερο, η υπονόμευση της υγείας των πληθυσμών που αδυνατούσαν να εξασφαλίσουν θέρμανση.
Σύμφωνα με την ομοσπονδία, από τα μέχρι τώρα στοιχεία, η τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης θα είναι περί τα 9,5 - 10 λεπτά χαμηλότερη από την τιμή εκκίνησης του 2018 (από 1,145 στο 1,05 Euro/λίτρο). Ως προς αυτό, οι καταναλωτές θα έχουν μια ωφέλεια περί τα 95-100 ευρώ το χιλιόλιτρο.
«Ωστόσο, ανεξαρτήτως της διακύμανσης των τιμών, η βαριά φορολογία απλώνει τη σκιά της στο πλέον βασικό μέσο θέρμανσης του πληθυσμού και κάνει τις τιμές απλησίαστες για μεγάλο μέρος των νοικοκυριών», προσθέτει.
Υποστηρίζει εξάλλου ότι από τότε που οι κυβερνήσεις επέβαλαν αλλεπάλληλες αυξήσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) συμπαρασύροντας και την αύξηση του ΦΠΑ, όχι μόνο δεν εισπράχθηκαν τα προσδοκώμενα έσοδα του κράτους, αλλά είχαμε σειρά σοβαρών παρενεργειών όπως η καύση υλικών που επιβάρυναν πολλαπλώς το περιβάλλον, η ένταση του παραεμπορίου - λαθρεμπορίου, η μείωση του μεταφορικού έργου, η μείωση της αποδοτικότητας των ενεργοβόρων τομέων της οικονομίας, η αύξηση τιμών σε είδη εξαρτώμενα από την κατανάλωση πετρελαίου και το χειρότερο, η υπονόμευση της υγείας των πληθυσμών που αδυνατούσαν να εξασφαλίσουν θέρμανση.