ΕΛΛΑΔΑ
Πριν 10 λεπτά
Έξι νέοι σταθμοί στο μετρό έως το τέλος του 2021
Το καλοκαίρι του 2020 αναμένεται να ολοκληρωθούν, τελικά, οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ το καλοκαίρι του 2021 θα παραδοθούν οι επόμενοι τρεις (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).
Αυτό επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, από το βήμα του συνεδρίου Athens Investment Forum, υπογραμμίζοντας ότι το έργο θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως, με 115.000 πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή Λιμάνι-Αεροδρόμιο να φτάνει τα 55 λεπτά.
Όσον αφορά στην επέκταση του τραμ στον Πειραιά, προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, η ημερήσια κίνηση εκτιμάται σε 35.000 νέους επιβάτες. Στο στάδιο της δημοπράτησης παραμένει το έργο της Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της οποίας είναι μήκους 13 χιλιομέτρων με 15 σταθμούς, με τρένα χωρίς οδηγό και συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας -και με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ
Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, την τελευταία 20ετία η Αττικό Μετρό έχει θέσει σε λειτουργία και κατασκευάζει 60 χιλιόμετρα γραμμών μετρό σε 64 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνολικού κόστους περίπου 7,2 δισ. ευρώ. Στο στάδιο σχεδιασμού/μελετών βρίσκονται συνολικά 37 χιλιόμετρα γραμμών με 26 σταθμούς, ενώ 32 χιλιόμετρα γραμμών δικτύου τραμ βρίσκονται σε λειτουργία ή σε στάδιο κατασκευής.
Στο στάδιο του σχεδιασμού/μελετών βρίσκονται ακόμη εννέα χιλιόμετρα γραμμής, ενώ το συνολικό κόστος αντιστοιχεί στα 600 εκατ. ευρώ περίπου.
Πρώτη προτεραιότητα της ΕΡΓΟΣΕ, όπως επισήμανε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Βίνης, είναι η άμεση αντιμετώπιση των καθυστερήσεων σε κρίσιμα έργα, όπως:
- Η υπογειοποίηση της γραμμής στα Σεπόλια,
- Η αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης του Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας,
- Η χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού της γραμμής Κιάτο-Αίγιο.
Επίσης η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ θα εργαστεί για τη σύνδεση των βασικών λιμανιών της χώρας με τους κεντρικούς σιδηροδρομικούς άξονες (Αθήνα-Βόλος-Θεσσαλονίκη Καβάλα-Αλεξανδρούπολη και Πειραιάς-Πάτρα-Ηγουμενίτσα), αλλά και με τις μεγάλες Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ). Ένα τέτοιο έργο είναι η σύνδεση του 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο με γραμμή, μήκους τριών χλμ., που βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης.
Εξίσου σημαντική θεωρείται και η αναβάθμιση και επέκταση του περιφερειακού δικτύου, όπως για παράδειγμα η αναβάθμιση και η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Ισθμού-Λουτρακίου, η εγκατάσταση σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα-Βόλος, η εγκατάσταση συστήματος ραδιοκάλυψης σε σιδηροδρμική γραμμή μήκους 378 χλμ. σε όλη τη χώρα.
Στα νέα έργα που θα δρομολογηθούν, συγκαταλέγονται η νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας με το υφιστάμενο δίκτυο, ο νέος κλάδος του Προαστιακού από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα και η παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών με νέα γραμμή.
Αυτό επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, από το βήμα του συνεδρίου Athens Investment Forum, υπογραμμίζοντας ότι το έργο θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως, με 115.000 πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή Λιμάνι-Αεροδρόμιο να φτάνει τα 55 λεπτά.
Όσον αφορά στην επέκταση του τραμ στον Πειραιά, προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, η ημερήσια κίνηση εκτιμάται σε 35.000 νέους επιβάτες. Στο στάδιο της δημοπράτησης παραμένει το έργο της Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της οποίας είναι μήκους 13 χιλιομέτρων με 15 σταθμούς, με τρένα χωρίς οδηγό και συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας -και με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ
Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, την τελευταία 20ετία η Αττικό Μετρό έχει θέσει σε λειτουργία και κατασκευάζει 60 χιλιόμετρα γραμμών μετρό σε 64 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνολικού κόστους περίπου 7,2 δισ. ευρώ. Στο στάδιο σχεδιασμού/μελετών βρίσκονται συνολικά 37 χιλιόμετρα γραμμών με 26 σταθμούς, ενώ 32 χιλιόμετρα γραμμών δικτύου τραμ βρίσκονται σε λειτουργία ή σε στάδιο κατασκευής.
Στο στάδιο του σχεδιασμού/μελετών βρίσκονται ακόμη εννέα χιλιόμετρα γραμμής, ενώ το συνολικό κόστος αντιστοιχεί στα 600 εκατ. ευρώ περίπου.
Πρώτη προτεραιότητα της ΕΡΓΟΣΕ, όπως επισήμανε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Βίνης, είναι η άμεση αντιμετώπιση των καθυστερήσεων σε κρίσιμα έργα, όπως:
- Η υπογειοποίηση της γραμμής στα Σεπόλια,
- Η αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης του Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας,
- Η χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού της γραμμής Κιάτο-Αίγιο.
Επίσης η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ θα εργαστεί για τη σύνδεση των βασικών λιμανιών της χώρας με τους κεντρικούς σιδηροδρομικούς άξονες (Αθήνα-Βόλος-Θεσσαλονίκη Καβάλα-Αλεξανδρούπολη και Πειραιάς-Πάτρα-Ηγουμενίτσα), αλλά και με τις μεγάλες Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ). Ένα τέτοιο έργο είναι η σύνδεση του 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο με γραμμή, μήκους τριών χλμ., που βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης.
Εξίσου σημαντική θεωρείται και η αναβάθμιση και επέκταση του περιφερειακού δικτύου, όπως για παράδειγμα η αναβάθμιση και η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Ισθμού-Λουτρακίου, η εγκατάσταση σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα-Βόλος, η εγκατάσταση συστήματος ραδιοκάλυψης σε σιδηροδρμική γραμμή μήκους 378 χλμ. σε όλη τη χώρα.
Στα νέα έργα που θα δρομολογηθούν, συγκαταλέγονται η νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας με το υφιστάμενο δίκτυο, ο νέος κλάδος του Προαστιακού από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα και η παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών με νέα γραμμή.