Με απόφαση Πιερρακάκη αναβαθμίζεται το Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Δημοσίου Τομέα
Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη αναβαθμίζεται και διευρύνεται το Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Δημοσίου Τομέα υπό την συνολική ευθύνη και διαχείριση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας αποτελεί την βασική πλέον ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ανταλλαγή δεδομένων του συνόλου των Φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, εξασφαλίζοντας την αξιοπιστία της διαδικασίας, με ασφάλεια και σεβασμό στον πολίτη και τα προσωπικά του δεδομένα.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη: η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων δημιουργεί ένα κανάλι μέσω του οποίου κάθε δημόσια υπηρεσία θα μπορεί να λαμβάνει δεδομένα που αφορούν τα στοιχεία ενός πολίτη από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, έτσι ώστε να μην χρειάζεται ο πολίτης να τα προσκομίζει. Τα δεδομένα που θα λαμβάνουν οι υπηρεσίες θα είναι αποκλειστικά και μόνο στοιχεία στα οποία είναι απαραίτητο να έχουν πρόσβαση προκειμένου να ανταποκριθούν στο αίτημα του πολίτη.
Έτσι, καθίσταται ευκολότερη και ταχύτερη η διαδικασία αναζήτησης και εντοπισμού μιας πληροφορίας για την επιτυχή διεκπεραίωση του αιτήματος ενός πολίτη ή μιας επιχείρησης από έναν ή περισσότερους φορείς του Δημοσίου. Οι πολίτες θα μπορούν ευκολότερα και ταχύτερα να μαθαίνουν αν είναι δικαιούχοι ενός κοινωνικού επιδόματος ή αν δικαιούνται μια υπηρεσία χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών, καθώς οι απαιτούμενες πληροφορίες, και μόνο αυτές, θα αντλούνται αυτόματα μεταξύ των αρμόδιων φορέων.
Με το αναβαθμισμένο Κέντρο Διαλειτουργικότητας, η ΓΓΠΣΔΔ μετατρέπεται σε κόμβο συλλογής και αξιοποίησης όλων των αιτημάτων ανταλλαγής δεδομένων και διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων των δημοσίων φορέων. Θα δημιουργηθεί ένα ενιαίο Μητρώο Διαδικτυακών Υπηρεσιών που επιτρέπει την υλοποίηση σύνθετων υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη και της επιχείρησης.
Μέσω της πλήρους λειτουργίας του Κέντρου Διαλειτουργικότητας επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακος, μείωση της γραφειοκρατίας, αύξηση των ταχυτήτων απόκρισης των φορέων του Δημοσίου σε απλά ή σύνθετα αιτήματα των πολιτών και συνακόλουθα μείωση της ταλαιπωρίας τους. Η πληροφορία επίσης δεν συγκεντρώνεται ούτε επεξεργάζεται σε κεντρικά συστήματα παρά μόνο στα συστήματα των φορέων που δίνουν ή λαμβάνουν την πληροφορία. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η υπερσυγκέντρωση πληροφορίας σε ένα σύστημα ενισχύοντας την ασφάλεια και προστασία των δεδομένων. Ταυτόχρονα το Κέντρο Διαλειτουργικότητας μπορεί να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ποιος φορέας ζητά ποια πληροφορία, από ποιον φορέα και για ποιο σκοπό.
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Το αναβαθμισμένο Κέντρο Διαλειτουργικότητας και η δημιουργία του ενιαίου Μητρώου Διαδικτυακών Υπηρεσιών του Δημοσίου, υπό την συνολική ευθύνη και διαχείριση της ΓΓΠΣΔΔ, συνιστούν ισχυρά αντίδοτα στη πάταξη της γραφειοκρατίας με στόχο την δραστική βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη. Πλέον όλοι οι φορείς του Δημοσίου Τομέα θα συνδέονται μέσω του Κέντρου διαλειτουργικότητας και θα μπορούν να ανταποκρίνονται άμεσα στα αιτήματα των πολιτών και των επιχειρήσεων».
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος δήλωσε: «Η ΓΓΠΣΔΔ υπηρετεί καθημερινά την εθνική στρατηγική για τον εκσυγχρονισμό του Δημοσίου Τομέα μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας. Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας βρίσκεται στο επίκεντρο της αποστολής μας συμβάλλοντας τόσο στην επίτευξη οικονομιών κλίμακος, όσο και στην υιοθέτηση των καλύτερων ευρωπαϊκών πρακτικών για την μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης του πολίτη.»
Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας αποτελεί την βασική πλέον ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ανταλλαγή δεδομένων του συνόλου των Φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, εξασφαλίζοντας την αξιοπιστία της διαδικασίας, με ασφάλεια και σεβασμό στον πολίτη και τα προσωπικά του δεδομένα.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη: η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων δημιουργεί ένα κανάλι μέσω του οποίου κάθε δημόσια υπηρεσία θα μπορεί να λαμβάνει δεδομένα που αφορούν τα στοιχεία ενός πολίτη από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, έτσι ώστε να μην χρειάζεται ο πολίτης να τα προσκομίζει. Τα δεδομένα που θα λαμβάνουν οι υπηρεσίες θα είναι αποκλειστικά και μόνο στοιχεία στα οποία είναι απαραίτητο να έχουν πρόσβαση προκειμένου να ανταποκριθούν στο αίτημα του πολίτη.
Έτσι, καθίσταται ευκολότερη και ταχύτερη η διαδικασία αναζήτησης και εντοπισμού μιας πληροφορίας για την επιτυχή διεκπεραίωση του αιτήματος ενός πολίτη ή μιας επιχείρησης από έναν ή περισσότερους φορείς του Δημοσίου. Οι πολίτες θα μπορούν ευκολότερα και ταχύτερα να μαθαίνουν αν είναι δικαιούχοι ενός κοινωνικού επιδόματος ή αν δικαιούνται μια υπηρεσία χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών, καθώς οι απαιτούμενες πληροφορίες, και μόνο αυτές, θα αντλούνται αυτόματα μεταξύ των αρμόδιων φορέων.
Με το αναβαθμισμένο Κέντρο Διαλειτουργικότητας, η ΓΓΠΣΔΔ μετατρέπεται σε κόμβο συλλογής και αξιοποίησης όλων των αιτημάτων ανταλλαγής δεδομένων και διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων των δημοσίων φορέων. Θα δημιουργηθεί ένα ενιαίο Μητρώο Διαδικτυακών Υπηρεσιών που επιτρέπει την υλοποίηση σύνθετων υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη και της επιχείρησης.
Μέσω της πλήρους λειτουργίας του Κέντρου Διαλειτουργικότητας επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακος, μείωση της γραφειοκρατίας, αύξηση των ταχυτήτων απόκρισης των φορέων του Δημοσίου σε απλά ή σύνθετα αιτήματα των πολιτών και συνακόλουθα μείωση της ταλαιπωρίας τους. Η πληροφορία επίσης δεν συγκεντρώνεται ούτε επεξεργάζεται σε κεντρικά συστήματα παρά μόνο στα συστήματα των φορέων που δίνουν ή λαμβάνουν την πληροφορία. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η υπερσυγκέντρωση πληροφορίας σε ένα σύστημα ενισχύοντας την ασφάλεια και προστασία των δεδομένων. Ταυτόχρονα το Κέντρο Διαλειτουργικότητας μπορεί να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ποιος φορέας ζητά ποια πληροφορία, από ποιον φορέα και για ποιο σκοπό.
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Το αναβαθμισμένο Κέντρο Διαλειτουργικότητας και η δημιουργία του ενιαίου Μητρώου Διαδικτυακών Υπηρεσιών του Δημοσίου, υπό την συνολική ευθύνη και διαχείριση της ΓΓΠΣΔΔ, συνιστούν ισχυρά αντίδοτα στη πάταξη της γραφειοκρατίας με στόχο την δραστική βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη. Πλέον όλοι οι φορείς του Δημοσίου Τομέα θα συνδέονται μέσω του Κέντρου διαλειτουργικότητας και θα μπορούν να ανταποκρίνονται άμεσα στα αιτήματα των πολιτών και των επιχειρήσεων».
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος δήλωσε: «Η ΓΓΠΣΔΔ υπηρετεί καθημερινά την εθνική στρατηγική για τον εκσυγχρονισμό του Δημοσίου Τομέα μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας. Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας βρίσκεται στο επίκεντρο της αποστολής μας συμβάλλοντας τόσο στην επίτευξη οικονομιών κλίμακος, όσο και στην υιοθέτηση των καλύτερων ευρωπαϊκών πρακτικών για την μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης του πολίτη.»